Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está desactualizada.
¡Consulta preferentemente el texto original!
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Administració i Direcció d'Empreses
Assignatura
Gestió del Comerç Internacional
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
3
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G21, presencial, matí | anglès | Jordi Leal Duran |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 1. Fi de la pobresa
- 5. Igualtat de gènere
- 6. Aigua neta i sanejament
- 7. Energia neta i assequible
- 8. Treball digne i creixement econòmic
- 9. Indústria, innovació i infraestructures
- 10. Reducció de les desigualtats
- 12. Consum i producció responsables
- 16. Pau, justícia i institucions sòlides
Objectius
- Assolir un coneixement global de la gestió estratègica i operativa del comerç internacional.
- Comprendre l'origen i els motius del comerç internacional.
- Conèixer les normes específiques de gestió i funcionament del comerç internacional.
- Assolir una visió estratègica per donar suport a l'expansió internacional de les pimes.
Resultats d'aprenentatge
- RA1. Analitza i avalua l'entorn nacional i internacional en què es desenvolupa l'activitat empresarial i que afecta la gestió de les organitzacions.
- RA2. Gestiona i administra una empresa o organització, tenint en compte la seva ubicació competitiva i institucional, els seus punts forts i febles.
- RA3. Mostra habilitats per a l'anàlisi de situacions des d'una perspectiva global i integral, i relaciona elements socials, culturals, econòmics i polítics segons correspongui.
- RA4. Comprèn missatges orals i escrits de diferents tipus expressats completament en català, castellà i anglès.
Competències
Generals
- Mostrar capacitat d'adaptació a contextos i realitats empresarials i socials canviants en el marc d'un entorn global.
Específiques
- Dissenyar de manera integral diferents plans relacionats amb l'empresa orientats al desenvolupament d'iniciatives empresarials.
Bàsiques
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
- Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.
Transversals
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
Continguts
- L'economia global
- Per què comercien els països?
- Perspectiva històrica
- Organismes de comerç internacional
- Estratègia d'internacionalització
- Barreres al comerç internacional
- Duanes i tarifes
- Sistema harmonitzat i TARIC
- INCOTERMS
- Regulació del comerç internacional
- Normes d'origen
- Tràmits i documentació
- Transport internacional i logística
- Tipologies de transport internacional
- Contractes de transport
- Finances internacionals
- Mètodes de pagament en el comerç internacional
- Instruments de finançament d'inversió i exportació
- Màrqueting i negociació internacional
- Selecció de mercats
- Estratègies d'entrada a mercats
- Negociació internacional
- Cooperació i desenvolupament
- Gestió de la cadena de subministrament
- Encaix estratègic en una cadena de subministrament
- Integració vertical
Avaluació
- Observació de la participació activa i del treball cooperatiu: 10 %
- Realització de treballs: 40 %
- Un 20 % correspon al lliurament de les tasques setmanals assignades (tasques grupals).
- Un 10 % correspon a l'exposició oral dels treballs setmanals assignats (tasques grupals).
- El 10 % restant correspon als qüestionaris (tests curts d'opció única) sobre els continguts de classe, que es fan en temes puntuals (tasques individuals).
- Exàmens escrits: 50 %
- 1a avaluació: 25 % (a mig semestre); 2a avaluació: 25% (examen final).
- Les qualificacions es ponderen, sempre que la puntuació individual de cada examen sigui com a mínim de 4,0.
- Per poder calcular la nota final cal superar tots els exàmens amb una puntuació mínima de 4,0 (sobre 10).
- En cas de no arribar a aquest 4,0 de cada examen, per aprovar l'assignatura és obligatori repetir l'examen en qüestió (incloses les parts rellevants).
Per aprovar l'assignatura la nota mitjana global ha de ser de com a mínim un 5,0.
Metodologia
El procés d'ensenyament-aprenentatge implementat en aquesta assignatura és principalment actiu i participatiu. Tots els estudiants han de fer treball cooperatiu en grups reduïts per poder completar els treballs setmanals i presentar-los com a base per a la reflexió i el debat en les sessions de seminari. Cada grup ha de presentar el treball setmanal, almenys una vegada durant el curs. Cada grup ha de lliurar els treballs setmanals per avaluar almenys quatre vegades durant el curs.
Els exàmens escrits són majoritàriament un procés de confirmació de la comprensió dels conceptes treballats durant les unitats i una oportunitat per oferir una interpretació i aplicació dels nous coneixements.
Bibliografia
Bàsica
- Charles W. L. Hill and Tomas M. Hult (2017). International Business: Competing in the Global Marketplace (11 ed.). McGraw-Hill Education.
- Sunil Chopra / Peter Meindl (2015). Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation (6 ed.). Pearson.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.