Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está desactualizada.
¡Consulta preferentemente el texto original!
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Administració i Direcció d'Empreses
Assignatura
Direcció i Planificació Estratègica
Tipologia
Obligatòria (OB)
Curs
3
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G21, presencial, matí | anglès | Albert Armisen Morell |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 8. Treball digne i creixement econòmic
- 9. Indústria, innovació i infraestructures
Objectius
L'objectiu d'aquesta assignatura és que l'estudiant adquireixi coneixements d'estratègia empresarial. En acabar-la, l'estudiant dominarà el llenguatge, els conceptes i la perspectiva de la gestió estratègica. El propòsit és capacitar-lo per gestionar una empresa o organització mitjançant l'anàlisi dels seus punts forts i febles. Aquest procés ha de tenir en compte la seva situació competitiva i institucional. Els objectius principals de l'assignatura es detallen a continuació:
- Desenvolupar la capacitat de dissenyar estratègies d'abast corporatiu i implementar aquestes estratègies en tots els nivells funcionals de l'organització.
- Seleccionar, dissenyar i utilitzar eines d'anàlisi estratègica aplicades a les organitzacions i als seus contextos.
- Adquirir una bona comprensió dels problemes estratègics d'una àmplia gamma d'organitzacions.
Resultats d'aprenentatge
- Té un coneixement integral de l'estratègia.
- Ha desenvolupat una comprensió holística dels principis de l'estratègia.
- Coneix el llenguatge i els conceptes de la planificació estratègica.
- És capaç d'analitzar el tipus o els tipus d'estratègies implementades per les empreses.
- És capaç d'exposar els seus arguments i de debatre en termes d'estratègia davant d'un grup.
- Raona les estratègies competitives adequades per aconseguir l'èxit de l'organització.
- Comprèn la importància de la intenció estratègica, el propòsit i la cultura per determinar l'eficàcia de l'organització.
Competències
Generals
- Mostrar capacitat d'adaptació a contextos i realitats empresarials i socials canviants en el marc d'un entorn global.
Específiques
- Dissenyar de manera integral diferents plans relacionats amb l'empresa orientats al desenvolupament d'iniciatives empresarials.
Bàsiques
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
Transversals
- Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
Continguts
- Conceptes clau de l'estratègia
- Avantatge competitiu
- Context intern: disseny organitzacional
- Context intern: ambidexteritat organitzacional
- Context extern: anàlisi del sector
- L'espectre de competència i els nínxols de mercat
- Competència en el mercat concentrat
- Entrada i avantatge en el mandat
- Creació i captació de valor en la cadena de valor
- Gestió estratègica en entorns canviants
- Plataformes de gestió
- Estratègia de l'oceà blau: creació de nous mercats
- Estratègia d'innovació oberta
Avaluació
L'avaluació de l'assignatura pretén mesurar el grau d'aprenentatge global assolit per l'estudiant. En concret, l'avaluació consta de:
- Participació a classe: 10 %
- Seguiment del treball realitzat: 15 %
- Proves d'avaluació específica: 50 %
- Realització dels treballs o projectes requerits (és a dir, projecte final): 25 %
El plagi o la còpia de treball aliè es penalitzen a totes les universitats i, segons les Normes de convivència de la UVic-UCC, constitueixen faltes greus o molt greus. Per això en el transcurs d'aquesta assignatura qualsevol indici de plagi o apropiació indeguda de textos o idees d'altres persones (vegeu què es considera plagi), així com l'ús indegut o no declarat de la intel·ligència artificial es tradueix de manera automàtica en un suspens o en l'aplicació de mesures sancionadores.
Metodologia
La metodologia d'estudi de l'assignatura requereix que l'estudiant assisteixi a classe de manera assídua, ja que s'hi transmeten el marc general i els aspectes essencials de cada tema amb el grup classe i en grups reduïts. En les sessions de classe el professor o professora explica els coneixements teòrics de cadascun dels diferents temes i, a més a més, planteja un conjunt de preguntes associades a la teoria per comprovar els coneixements de l'estudiant. En les sessions de treball dirigit s'analitza una empresa o organització per tal de complementar els coneixements de la sessió i consolidar-los. L'estudiant selecciona un tipus d'organització amb l'ajuda del docent, per analitzar, aplicar la teoria apresa i fer una exposició de les seves conclusions a la classe.
Es recomana que l'estudiant dediqui cada setmana unes hores de treball personal a l'assignatura per consolidar els coneixements adquirits. L'assignatura aprofita la col·laboració d'empreses amb la universitat per portar a l'aula professionals amb experiència.
Tot i que té una part teòrica important que permet adquirir correctament els conceptes bàsics, aquesta assignatura és principalment pràctica i s'imparteix de manera presencial.
Al pla de treball de l'assignatura es detallen les activitats específiques de cada setmana amb una descripció de què es fa en les sessions de classe i durant les hores de treball dirigit i de treball personal.
Bibliografia
Bàsica
- Grant, R. (2016). Contemporary strategy analysis (9 ed.). John Wiley & Sons Ltd.
- Saloner, S., Shepard, A., Podolny, J. (2005). Strategic Management. John Wiley and Sons Ltd.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.