Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está desactualizada.
¡Consulta preferentemente el texto original!
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Administració i Direcció d'Empreses
Assignatura
Emprenedoria
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
3
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G21, presencial, matí | anglès | Albert Armisen Morell |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 8. Treball digne i creixement econòmic
- 9. Indústria, innovació i infraestructures
- 12. Consum i producció responsables
Objectius
L'emprenedoria és el mecanisme fonamental de l'economia global actual, i és un motor d'innovació que afecta de manera constructiva el creixement econòmic del país, la competitivitat de les empreses i també la qualitat de vida de la comunitat. La base d'aquesta assignatura, que proporciona a l’estudiant desenvolupament i aprenentatge pràctics, són la creativitat i les habilitats emprenedores. S'hi treballen els fonaments per convertir-se en emprenedor i iniciar una empresa. L'estudiant coneix el procés d'ideació, per generar una projecte de negoci innovador, i el pla de negoci com a eina útil per repensar el negoci, definir el model de negoci i valorar la idea de negoci.
Resultats d'aprenentatge
L'estudiant aprèn a desenvolupar, practicar i adonar-se de la pròpia mentalitat emprenedora per prosperar en el món dinàmic, incert i emocionant que té al davant! Els aprenentatges clau són els següents:
- Coneix els atributs essencials d'un emprenedor.
- Reconeix la tipologia d'emprenedoria, les característiques de la intraemprenedoria i la cultura creativa interna d'una empresa, l'emprenedoria social i l'emprenedoria femenina.
- Adquireix nous conceptes i tècniques sobre la ideació i la creativitat per explorar noves idees de negoci.
- Coneix els elements clau per dissenyar el model de negoci.
- Identifica, elabora i valora un pla d'empresa.
- Identifica les necessitats formatives pròpies i s'organitza l'aprenentatge amb un alt grau d'autonomia en tot tipus de contextos.
Competències
Específiques
- Dissenyar de manera integral diferents plans relacionats amb l'empresa orientats al desenvolupament d'iniciatives empresarials.
Bàsiques
- Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
Transversals
- Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.
Continguts
- Ideació
- Practicar l'emprenedoria
- Innovació i pensament de dissenyador (design thinking)
- La proposta de valor i el seu llenç
- Models de negoci i el seu llenç
- Planificació
- El pla de màrqueting
- El pla organitzatiu
- El pla d'operacions
- Finançament
- Les primeres fonts de finançament I
- Les primeres fonts de finançament II
- Capital de risc, capital privat i capital de risc corporatiu
- Fonts públiques de finançament
- Provisió d'oferta i selecció
- El pla financer
- Valoració de noves empreses
- El full de condicions i la negociació amb inversors
- Creixement
- Supervisió de les tàctiques i de les mètriques clau
- Governança corporativa
- Propietat intel·lectual
- Estratègies de sortida
Avaluació
- Actitud i participació a classe: 10 %
Aquest curs pretén explorar l'emprenedoria de manera conjunta, interactiva i atractiva. La participació i assistència de cadascú afecta directament la nota final obtinguda. Cal signar el full d'assistència en entrar a cada sessió de classe. Si no s’assisteix, es perden els detalls referents a les tasques de classe o a les proves sorpresa, la qual cosa implica tenir menys preparació per als exàmens. Cal tenir en compte que hi ha un mínim d'assistència del 80 %. - Examen: 30 %
- Reflexions: 10 %
Es lliuren les tasques relacionades amb la classe. - Idea emprenedora: 50 %
Cal desenvolupar i presentar la teva pròpia idea emprenedora nova. Els recursos i una descripció més detallada de l'exercici es donen a classe. Hi ha un component de qualificació individual, que depèn del lideratge mostrat en el projecte.
Política de dates de lliurament i penalització per retard
Tots els exercicis i treballs s'han de lliurar el dia marcat, abans de l'inici de classe. Els exercicis/deures lliurats després de la data marcada obtenen un zero.
Metodologia
Per estudiar l'emprenedoria en aquesta assignatura s'utilitza un enfocament basat en la pràctica. Els punts metodològics clau són els següents:
- L'assignatura té una orientació pràctica; es requereix un alt grau d'assistència per part de tots els estudiants.
- Les sessions inclouen un ventall diferent de teories conceptuals, temes i casos pràctics.
- S'espera que l'estudiant participi i contribueixi dins del grup i en el marc de la classe i es requereix una assistència mínima del 80 % per part de tots els estudiants.
- El professor ofereix una combinació de tutoria individual i grupal en funció de les necessitats individuals de cada alumne.
- En l'horari s’indica l'estructura del curs: les hores de classe, els horaris de treball dels subgrups i els terminis principals.
El plagi o la còpia de treball aliè es penalitzen a totes les universitats i, segons les Normes de convivència de la UVic-UCC, constitueixen faltes greus o molt greus. Per això que en el transcurs d'aquesta assignatura qualsevol indici de plagi o apropiació indeguda de textos o idees d'altres persones (vegeu què es considera plagi), així com l'ús indegut o no declarat de la intel·ligència artificial es tradueix de manera automàtica en un suspens o en l'aplicació de mesures sancionadores.
Bibliografia
Bàsica
- Alemany, L., & Andreoli, J. J. (2018). Entrepreneurial finance: the art and science of growing ventures. Recuperat de https://www.cambridge.org/us/academic/subjects/management/entrepreneurship-and-innovation/entrepreneurial-finance-art-and-science-growing-ventures
- Neck, H., Neck, C., Murray, E. (2018). Entrepreneurship: The Practice and Mindset. SAGE.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.