La informació d'aquest apartat correspon al curs acadèmic 2024-2025
Titulació
Administració i Direcció d'Empreses
Assignatura
Eines TIC
Tipologia
Formació Bàsica (FB)
Curs
1
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G11, presencial, matí | espanyol | Jordi Casas Vilaro |
Pere Soldevila Fabrega | ||
Raymond Lagonigro Bertran |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 12. Consum i producció responsables
Objectius
- Conèixer eines de càlcul per la presa de decisions.
- Conèixer alternatives de software lliure en eines de la gestió de la informació.
- Analitzar, gestionar i visualitzar informació d'una organització.
- Saber aplicar les tecnologies de la informació més adequades a les seves necessitats.
- Ser capaç d'operar en diferents entorns informàtics.
Resultats d'aprenentatge
- Coneix la nomenclatura bàsica en les TIC.
- Treballa en diferents entorns operatius.
- Utilitza un full de càlcul com a eina d'ajuda a la presa de decisions.
- Modelitza matemàticament mitjançant un full de càlcul.
- Analitza, manipula i visualitza dades com a ajuda a la presa de decisions.
Competències
Generals
- Mostrar capacitat d'adaptació a contextos i realitats empresarials i socials canviants en el marc d'un entorn global.
Específiques
- Interpretar les dades i els resultats derivats de processos matemàtics i estadístics vinculats a l'empresa, com a suport en el procés de presa de decisions en l'àmbit empresarial i utilitzant les eines tecnològiques i digitals necessàries.
Bàsiques
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
- Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.
Transversals
- Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.
Continguts
- Introducció a les TIC
- Eines de productivitat: full de càlcul:
- Dades i fórmules
- Gràfics
- Eines d'optimització
- Anàlisi dinàmica de dades
- Introducció Business intelligence: Power BI
Avaluació
Sistema d'avaluació
- Seguiment de les sessions presencials: 10%
- Realització de tasques requerides: 10%
- Exàmens: 80%
Descripció de les accions d'avaluació
- Seguiment de les sessions presencials: es tracta de fer individualment un conjunt d'exercicis durant les sessions presencials. Es pot fer ús de qualsevol material de suport. El professor qualifica globalment l'evolució de l'estudiant en l'assoliment dels resultats d'aprenentatge. No és obligatori aprovar aquest apartat per aprovar l'assignatura.
- Realització de tasques requerides: es tracta de fer individualment un conjunt de tasques. Es pot fer ús de qualsevol material de suport. Cada conjunt d'exercicis es corregeix en la sessió presencial posterior a la seva realització. El professor qualifica globalment l'evolució de l'estudiant en l'assoliment dels resultats d'aprenentatge. No és obligatori aprovar aquest apartat per aprovar l'assignatura.
- Examen: consta de dos exercicis individuals (control 1 i 2 en el pla de treball) en els quals s'ha d'obtenir un mínim de 4 per poder fer mitjana. En cas que algun control no superi el 4, es pot recuperar en el període de repesca, sempre que s'hagi superat com a mínim un control.
La nota final de l'examen és una mitjana ponderada dels dos blocs.
Metodologia
- Sessions guiades amb els grups reduïts
- Pràctiques individuals amb tutorització
Bibliografia
Bàsica
- Microsoft (2023). Documentación de introducción a Power BI. Recuperat de https://learn.microsoft.com/es-es/power-bi/fundamentals/
- Valdés- Miranda C. (2016). Excel 2016 (Manuales Imprescindibles). ANAYA MULTIMEDIA.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.