Vés al contingut

Lideratge, Empresa i Societat

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està desactualitzada.

Consulta preferentment el text original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está desactualizada.

¡Consulta preferentemente el texto original!

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Administració i Direcció d'Empreses

Assignatura

Lideratge, Empresa i Societat

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G25, presencial, tardaanglèsGozde Erdogan

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 5. Igualtat de gènere
  • 9. Indústria, innovació i infraestructures
  • 10. Reducció de les desigualtats
  • 11. Ciutats i comunitats sostenibles
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides

Objectius

És una assignatura pràctica i teòrica que pretén millorar les habilitats de lideratge dels estudiants. Comença ajudant els estudiants a autovaluar-se i a identificar els seus punts de partida com a líders potencials. A continuació analitza les teories de lideratge més desenvolupades i ofereix vies perquè els estudiants treballin les seves habilitats de lideratge. L'assignatura també és una plataforma per debatre sobre les últimes novetats de la societat i per entendre com el comportament de determinats líders ha donat forma i està configurant la nostra societat. En aquesta assignatura s'anima els estudiants a tenir un paper actiu en la formació de comunitats i se'ls ofereixen les eines per fer-ho amb èxit.

Els objectius són:

  • Desenvolupar habilitats de treball en equip i experimentar la seva aplicació pràctica en un projecte grupal.
  • Desenvolupar habilitats de gestió i lideratge i la seva aplicació pràctica en un projecte personal.
  • Entrar en contacte amb àmbits com la gestió, el lideratge, l'eficiència, l'organització, la comunicació i l'ètica.
  • Desenvolupar habilitats analítiques i habilitats creatives per aplicar-les en els projectes.
  • Identificar el paper dels directius i líders i el seu impacte en la societat.

Resultats d'aprenentatge

  • Té una comprensió clara de l'organització de l'empresa i del seu paper en l'empresa com a futur directiu o líder.
  • Coneix eines d'anàlisi crítica, comunicació i resolució de problemes.
  • Coneix diferents models per fer canvis en la seva vida personal i també en una organització.
  • Té una visió clara de la gestió de projectes i de diferents models de gestió de projectes.
  • Coneix les principals diferències entre els estils de gestió oriental i occidental.

Competències

Generals

  • Adquirir un compromís ètic i socialment responsable en les actuacions professionals.
  • Mostrar capacitat d'adaptació a contextos i realitats empresarials i socials canviants en el marc d'un entorn global.

Específiques

  • Dirigir una organització i gestionar les diferents àrees funcionals, tot identificant-ne les fortaleses i debilitats segons l'estratègia empresarial.

Bàsiques

  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.

Continguts

  1. Introducció a les diferents teories del lideratge
  2. Lideratge, gestió i les 6 bases del poder
  3. Enfocaments del lideratge
    1. Enfocament segons la teoria del tret
    2. Enfocament segons les competències
    3. Enfocament conductual
    4. Enfocament situacional
    5. Teoria del camí i de la meta
    6. Teoria de l'intercanvi líder-membre
    7. Teoria de la transformació
    8. Lideratge autèntic
    9. Lideratge servicial
  4. Lideratge en empreses
  5. Lideratge en el sector públic
  6. Lideratge a les ONG
  7. Estils de lideratge arreu del món

Avaluació

La nota final es basa en el treball que els alumnes fan al llarg del curs. No hi ha examen final. El desglossament és el següent:

  • Participació activa a classe: 20 %
    Els estudiants han d'assistir a totes les classes per fer comentaris crítics sobre els materials del curs i participar activament en els debats. Se'ls anima a participar activament a classe. Això implica arribar a l'hora, completar la lectura abans de cada classe i participar en debats, discussions, jocs de rol, etc.
  • Activitats escrites: 30 %
    Es demana als estudiants que escriguin dos treballs individuals.
  • Examen parcial: 30 %
    L'examen parcial es basa en la lectura obligatòria del curs i les activitats dutes a terme a classe.
  • Projecte final de grup: 20 %
    Aquest projecte es desenvolupa al llarg del semestre. Els estudiants han de debatre i analitzar col·lectivament quins canvis els agradaria introduir en la societat i decidir quins volen treballar al llarg de l'assignatura. Els detalls sobre aquest projecte es donen durant el semestre. Aquest projecte s'ha de presentar al final de l'assignatura.

Requisits per superar l'assignatura

Cal obtenir una nota mínima global de 5 sobre 10.

Política de recuperació

Només es pot recuperar el 30 % de la nota de l'assignatura, que correspon a l'examen parcial. Els estudiants que no obtinguin una nota global superior a 5 sobre 10 han de presentar-se a l'examen de recuperació parcial per tenir una altra oportunitat de complir els requisits esmentats anteriorment.

Metodologia

L'assignatura està dividida en blocs temàtics i la metodologia és interactiva. Els estudiants han de llegir articles, casos pràctics o llibres i veure vídeos, així com participar en les activitats de classe.

  • Classes i debats: a les classes magistrals es presenten els diferents models que s'utilitzen durant l'assignatura. Les sessions de classe s'utilitzen com a plataforma per provocar un debat obert.
  • Participació a classe: l'assignatura és molt participativa i s'anima els estudiants a assumir diferents rols en les activitats de classe.
  • Presentacions orals: s'espera que els estudiants presentin els resultats dels seus projectes amb suport visual.
  • Professors visitants: es conviden professors visitants a algunes sessions amb l'objectiu de compartir les seves experiències i coneixements amb els estudiants. Els professors visitants són experts o professionals amb experiència específica en l'àmbit de la sessió en qüestió.

Bibliografia

Bàsica

  • Covey, Stephen R. (2013). The 7 Habits of Highly Effective People (6 ed.). RosettaBooks.
  • Kouzes, J. M., & Posner, B. Z. (2017). The leadership challenge: How to make extraordinary things happen in organizations (6 ed.). John Wiley & Sons.
  • Northouse, P. (2019). Leadership: Theory and Practice (8 ed.). SAGE Publications.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte