Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está desactualizada.
¡Consulta preferentemente el texto original!
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Administració i Direcció d'Empreses
Assignatura
Relacions Internacionals
Tipologia
Optativa (OP)
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G21, presencial, matí | anglès | Cristina Fernandez Rovira |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 16. Pau, justícia i institucions sòlides
Objectius
L'objectiu d'aquesta assignatura és proporcionar als estudiants una bona comprensió dels esdeveniments mundials i fomentar el pensament analític i crític tot examinant les causes i les conseqüències de processos interconnectats en un context internacional. En un món cada cop més globalitzat, els esdeveniments internacionals tenen un major impacte en molts àmbits de la societat, i l'objectiu és que els estudiants puguin aplicar alguns dels coneixements adquirits en aquesta assignatura en la seva vida laboral i acadèmica futures.
Resultats d'aprenentatge
- RA1. Desenvolupa una comprensió completa de la dinàmica del sistema internacional, processa el coneixement i analitza críticament els esdeveniments mundials.
- RA2. Adquireix i mostra coneixements avançats dels aspectes teòrics i pràctics i de la metodologia de treball en els àmbits de la comunicació i els negocis internacionals.
- RA3. Analitza el seu àmbit de coneixement en el context nacional i internacional.
- RA4. Vincula disciplines tradicionalment centrals en l'estudi dels afers internacionals: economia, història, geografia, economia i estudis polítics per a una millor comprensió del passat, per analitzar el present i preparar-se per al futur.
- RA5. Desenvolupa habilitats comunicatives i millora les habilitats de debat.
Competències
Generals
- Adquirir un compromís ètic i socialment responsable en les actuacions professionals.
- Mostrar capacitat d'adaptació a contextos i realitats empresarials i socials canviants en el marc d'un entorn global.
Específiques
- Iniciar-se en el desenvolupament de projectes professionals o d'investigació que reflecteixin la capacitat d'aplicació en un àmbit concret de l'exercici professional.
- Transferir el coneixement de la història econòmica mundial per poder fer una interpretació crítica de la realitat econòmica i empresarial actual, caracteritzada pel seu dinamisme i complexitat.
Bàsiques
- Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
- Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.
Transversals
- Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
- Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
- Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.
- Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.
Continguts
- Continguts del curs
- Conceptes clau en relacions internacionals
- Teories: Realisme, liberalisme, enfocaments crítics (marxisme, postestructuralisme, feminisme...)
- Cartografia de conflictes: geografia i nivells d'anàlisi espacial
- Principals actors de les relacions internacionals: estats, organitzacions intergovernamentals i organitzacions transnacionals
- Identitat i cultura
- Guerra, pau i terrorisme
- Reptes globals
Avaluació
- Participació a classe i seminaris: 20 %
- Presentació 1 (en grups): 20 %
- Projecte final (en grups): 30 %
- Una prova escrita: 30 %
Al final del curs cal obtenir un mínim de 5 sobre 10 per aprovar l'assignatura. No es poden repetir les activitats que no s'hagin fet o no s'hagin lliurat en la data acordada i compten com a 0.
En cas que un estudiant suspengui l'assignatura, pot repetir la prova escrita i tornar a presentar el projecte final.
Metodologia
El curs consta de classes magistrals, seminaris i exposicions orals dels estudiants. En les classes magistrals el professor transmet coneixements bàsics i teoria, i als seminaris els estudiants apliquen a casos reals els coneixements adquirits en les classes. Els estudiants reben articles i exercicis per preparar-se per als seminaris i s'espera que participin activament en els debats del seminari. L'assignatura s'imparteix en anglès, però no s'avalua els estudiants pel seu nivell d'anglès sinó pel contingut, la qualitat analítica i l'originalitat dels seus treballs i aportacions.
Bibliografia
Bàsica
- Harari, Yuval Noah (2014). Sapiens: A brief history of humankind. Randon House.
- Heywood, Andrew (2014). Global Politics (2 ed.). Palgrave MacMillan.
- Kaplan, Robert D. (2013). The Revenge of Geography: What the map tells us about coming conflicts and the battle against fate (2 ed.). Random House Trade Paperbacks.
- Marshall, Tim (2016). Prisoners of Geography: Ten Maps That Tell You Everything You Need To Know About Global Politics. Eliot & Thompson Ltd.
- Reus-Smith, Christian; Snidal, Duncal (ed.) (2010). The Oxford Handbook of International Relations. OUP.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.