Vés al contingut

Contingut de Marca

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està desactualitzada.

Consulta preferentment el text original!

Texto con traducción automática

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción automática del inglés.

La traducción automática puede contener errores y lagunas. ¡Consúltala solo con finalidades informativas!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Publicitat i Relacions Públiques

Assignatura

Contingut de Marca

Tipologia

Obligatòria (OB)

Curs

4

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G25, presencial, tardaanglèsManuel Arribas Ibar

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 5. Igualtat de gènere
  • 12. Consum i producció responsables

Objectius

Description

In the context of inbound marketing and pull communication, the subject will work on the main tools and abilities necessary for the students to generate creative and strategic branded content that can be interesting to audiences without having the look of conventional advertising.

Objectives

  • To understand the different contents that a company develops in the digital environment, aimed at its main audiences.
  • To learn how to write and create corporate content in different audiovisual and multimedia formats.
  • To integrate the contents into a transmedia narrative and will recognize the storytelling techniques.
  • To work with and learn from real corporate texts and videos.

Resultats d'aprenentatge

  • Transmetre informació, idees, problemes i solucions adequadament i d'acord amb els cànons acadèmics, de forma oral, escrita i audiovisual, a un públic tant especialitzat com no especialitzat i ser respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant del coneixement en totes les dimensions i mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional i respecte amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
  • Aplicar les diferents tècniques de comunicació publicitària convencional i no convencional per fer arribar amb el nivell més alt d'eficàcia el missatge construït sota els paràmetres de la creativitat i la innovació en un context respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.

Continguts

  1. Basics and trends in branded content. Defining branded content and its professional context. Inbound marketing, native advertising, and content marketing. Creating a content strategy and a content plan. Applying storytelling and trans-media principles in branded content.
  2. Writing contents on the Internet. Practical tips.
  3. Main types of textual branded content. Blogs, e-books, whitepapers, social networks and other corporate formats.
  4. Audiovisual and Multimedia Branded Content. Podcasts, video-graphic formats, webinars and infographics.

Avaluació

  • Attitude and participation (individual): 10 %
    Each student must participate in the Virtual Campus Forum, posting their own content and commenting on other students' content.
  • Production of different kinds of branded content (in small groups): 50 %
    All these contents will follow the needs of a brand and will be integrated into a fictional corporate blog.
  • Individual work: 15 %
    Each student will write a report explaining the degree of contribution to the team work delivered.
  • Final exam (individual): 25 %

Resit

Only those students that have done all the mandatory activities (forum participation, blog delivery, presentation and exam) and didn't reach an average of 5 out of 10 have the right to take the resit at the end of the semester.

Metodologia

We will combine master lecturers with the preparation of videos and audiovisual materials, case studies, oral exhibitions and defence of projects, exams and tests, revision of exercises, and the creation of a blog.

Bibliografia

Bàsica

  • AGUILERA, Joaquín; & BAÑOS, Miguel (2016). Branded entertainment. Cuando el Branded Content se convierte en entretenimiento. ESIC.
  • HANDLEY, Ann, & CHAPMAN, C.C. (2012). Content rules. How to create killer blogs, podcasts, videos, ebooks, webinars (and more) that engage customers and ignite your business. Wiley.
  • LIEB, Rebecca (2017). Content: the atomic particle of marketing. The definitive guide to content marketing strategy. Kogan Page.
  • PULIZZI, Jose (2013). Epic content marketing. How to tell a different story, break through the clutter, and win more customers by marketing less. McGraw-Hill Education.
  • SANAGUSTÍN, Eva (2013). Marketing de contenidos. Anaya Multimedia.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte