Vés al contingut

Xarxes, Món 2.0 i Cura de Continguts

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està desactualitzada.

Consulta preferentment el text original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está desactualizada.

¡Consulta preferentemente el texto original!

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Publicitat i Relacions Públiques

Assignatura

Xarxes, Món 2.0 i Cura de Continguts

Tipologia

Obligatòria (OB)

Curs

3

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G25, presencial, tardaanglèsNahuel Faedo

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 5. Igualtat de gènere
  • 10. Reducció de les desigualtats
  • 12. Consum i producció responsables
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides

Objectius

Davant de l'allau d'informació que rebem actualment, les organitzacions necessiten gestionar els continguts de manera estratègica i prioritzar i facilitar missatges que arribin als públics clau. En l'assignatura Network 2.0 and Content Curator els estudiants adquireixen els coneixements que permeten definir i implementar un pla de comunicació online que optimitza els continguts i posa en pràctica les relacions públiques online.

Resultats d'aprenentatge

  • Transmetre informació, idees, problemes i solucions adequadament i d'acord amb els cànons acadèmics, de forma oral, escrita i audiovisual, a un públic tant especialitzat com no especialitzat i ser respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
  • Implementar un pla de comunicació d'una organització, una marca o un producte fruit de la capacitat relacional i d'indagació per establir una interacció fluida i competent entre una organització i l'agència o consultora.
  • Operar en diferents entorns informàtics i digitals (multidisciplinaris i complexos) vinculats a les disciplines de la comunicació en totes les seves dimensions escrites, visuals i audiovisuals (en llengua pròpia i en llengües estrangeres), a més de les que faciliten noves relacions amb els públics en entorns presencials, virtuals i emergents, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.

Continguts

  1. Què es la content curation i quins beneficis té per a les organitzacions
  2. Les 4S (search, select, sense making, share). De la investigació a la publicació
  3. Objectius estratègics, pla de comunicació i pla de continguts
  4. La informació adaptada a l'univers online: web, xarxes socials, blogs, wikis, intranets, newsletters, etc.
  5. Les xarxes socials com a eina de producció i de difusió de contingut. Anàlisi de les especificitats de les xarxes: Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Pinterest, Vimeo, Google
  6. El SEO i el SEM en l'estratègia de continguts
  7. Gabinet de premsa online
  8. Email marketing
  9. Estratègia de comunicació i relacions públiques amb bloggers i influencers
  10. Gestió de la reputació online
  11. Crisi de comunicació en l'entorn online
  12. Fonts per obtenir continguts, eines de cerca dintre i fora de l'organització
  13. Certificacions de gestió de continguts
  14. Eines d'analítica web i de reputació de marca

*

1.    What is content curation and what benefits does it have for organizations

2.    The 4S (search, select, sense making, share). From research to publication

3.    Strategic objectives, communication plan and content plan

4.    Information adapted to the online universe: web, social networks, blogs, wikis, intranets, newsletters, etc.

5.    Social networks as a tool for content production and dissemination. Analysis of the specifics of the networks: Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Pinterest, Vimeo, Google

6.    SEO and SEM in content strategy

7.    Online press office

8.    Email marketing

9.    Communication strategy and public relations with bloggers and influencers

10. Online reputation management

11. Communication crisis in the online environment

12. Sources for content, search tools inside and outside the organization

13. Content management certifications

14. Web analytics and brand reputation tools

Avaluació

L'avaluació consta dels elements següents:

  • Projecte del curs (40%).
  • Flipped classroom (30%).
  • Resolució d'exercicis pràctics (20%).
  • Participació a classe (10%), que va lligada a l'assistència i a l'aportació d'idees i reflexions en els debats de classe.

Metodologia

Les classes combinen l'explicació teòrica i la part pràctica. Aquesta última part té l'objectiu de garantir l'assoliment dels coneixements teòrics.

S'utilitza la metodologia CLIL i es fomenta la participació, la reflexió, el pensament crític i la presentació d'idees de manera assertiva i efectiva. En ser una classe impartida en anglès i amb tots els materials en aquest idioma, es fomenta la comunicació en aquest idioma mitjançant els debats i les exposicions a classe. 

Pel que fa als recursos, l'assignatura requereix fer activitats a l'ordinador. També s'utilitzen lectures que l'alumne ha d'haver preparat abans per poder treballar-les a classe.

Pel que fa a l'elaboració del projecte final, se'n fa seguiment al llarg del curs.

Bibliografia

Bàsica

  • Fernández, Rovira C. & Giraldo, Luque S. (2022). Predictive Technology in Social Media. CRC Press.
  • Google (2017). Search Engine Optimization: The starter guide. Recuperat de http://static.googleusercontent.com/media/www.google.co.jp/es/jp/intl/en/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide.pdf
  • Hootsuite (2018). Beginners guide to content curation. Recuperat de https://blog.hootsuite.com/beginners-guide-to-content-curation/
  • Mae Kim, C. (2021). Social media campaigns: Strategies for public relations and marketing (2 ed.). Routledge.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte