Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está desactualizada.
¡Consulta preferentemente el texto original!
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Publicitat i Relacions Públiques
Assignatura
Xarxes, Món 2.0 i Cura de Continguts
Tipologia
Obligatòria (OB)
Curs
3
Crèdits
3,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G25, presencial, tarda | anglès | Nahuel Faedo |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 5. Igualtat de gènere
- 10. Reducció de les desigualtats
- 12. Consum i producció responsables
- 16. Pau, justícia i institucions sòlides
Objectius
Davant de l'allau d'informació que rebem actualment, les organitzacions necessiten gestionar els continguts de manera estratègica i prioritzar i facilitar missatges que arribin als públics clau. En l'assignatura Network 2.0 and Content Curator els estudiants adquireixen els coneixements que permeten definir i implementar un pla de comunicació online que optimitza els continguts i posa en pràctica les relacions públiques online.
Resultats d'aprenentatge
- Transmetre informació, idees, problemes i solucions adequadament i d'acord amb els cànons acadèmics, de forma oral, escrita i audiovisual, a un públic tant especialitzat com no especialitzat i ser respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
- Implementar un pla de comunicació d'una organització, una marca o un producte fruit de la capacitat relacional i d'indagació per establir una interacció fluida i competent entre una organització i l'agència o consultora.
- Operar en diferents entorns informàtics i digitals (multidisciplinaris i complexos) vinculats a les disciplines de la comunicació en totes les seves dimensions escrites, visuals i audiovisuals (en llengua pròpia i en llengües estrangeres), a més de les que faciliten noves relacions amb els públics en entorns presencials, virtuals i emergents, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
Continguts
- Què es la content curation i quins beneficis té per a les organitzacions
- Les 4S (search, select, sense making, share). De la investigació a la publicació
- Objectius estratègics, pla de comunicació i pla de continguts
- La informació adaptada a l'univers online: web, xarxes socials, blogs, wikis, intranets, newsletters, etc.
- Les xarxes socials com a eina de producció i de difusió de contingut. Anàlisi de les especificitats de les xarxes: Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Pinterest, Vimeo, Google
- El SEO i el SEM en l'estratègia de continguts
- Gabinet de premsa online
- Email marketing
- Estratègia de comunicació i relacions públiques amb bloggers i influencers
- Gestió de la reputació online
- Crisi de comunicació en l'entorn online
- Fonts per obtenir continguts, eines de cerca dintre i fora de l'organització
- Certificacions de gestió de continguts
- Eines d'analítica web i de reputació de marca
*
1. What is content curation and what benefits does it have for organizations
2. The 4S (search, select, sense making, share). From research to publication
3. Strategic objectives, communication plan and content plan
4. Information adapted to the online universe: web, social networks, blogs, wikis, intranets, newsletters, etc.
5. Social networks as a tool for content production and dissemination. Analysis of the specifics of the networks: Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Pinterest, Vimeo, Google
6. SEO and SEM in content strategy
7. Online press office
8. Email marketing
9. Communication strategy and public relations with bloggers and influencers
10. Online reputation management
11. Communication crisis in the online environment
12. Sources for content, search tools inside and outside the organization
13. Content management certifications
14. Web analytics and brand reputation tools
Avaluació
L'avaluació consta dels elements següents:
- Projecte del curs (40%).
- Flipped classroom (30%).
- Resolució d'exercicis pràctics (20%).
- Participació a classe (10%), que va lligada a l'assistència i a l'aportació d'idees i reflexions en els debats de classe.
Metodologia
Les classes combinen l'explicació teòrica i la part pràctica. Aquesta última part té l'objectiu de garantir l'assoliment dels coneixements teòrics.
S'utilitza la metodologia CLIL i es fomenta la participació, la reflexió, el pensament crític i la presentació d'idees de manera assertiva i efectiva. En ser una classe impartida en anglès i amb tots els materials en aquest idioma, es fomenta la comunicació en aquest idioma mitjançant els debats i les exposicions a classe.
Pel que fa als recursos, l'assignatura requereix fer activitats a l'ordinador. També s'utilitzen lectures que l'alumne ha d'haver preparat abans per poder treballar-les a classe.
Pel que fa a l'elaboració del projecte final, se'n fa seguiment al llarg del curs.
Bibliografia
Bàsica
- Fernández, Rovira C. & Giraldo, Luque S. (2022). Predictive Technology in Social Media. CRC Press.
- Google (2017). Search Engine Optimization: The starter guide. Recuperat de http://static.googleusercontent.com/media/www.google.co.jp/es/jp/intl/en/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide.pdf
- Hootsuite (2018). Beginners guide to content curation. Recuperat de https://blog.hootsuite.com/beginners-guide-to-content-curation/
- Mae Kim, C. (2021). Social media campaigns: Strategies for public relations and marketing (2 ed.). Routledge.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.