Vés al contingut

Responsabilitat Social Corporativa

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està desactualitzada.

Consulta preferentment el text original!

Texto con traducción automática

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción automática del inglés.

La traducción automática puede contener errores y lagunas. ¡Consúltala solo con finalidades informativas!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Publicitat i Relacions Públiques

Assignatura

Responsabilitat Social Corporativa

Tipologia

Obligatòria (OB)

Curs

2

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G25, presencial, tardaanglèsJesica Ana Menendez Signorini
Maria Fernandez Santiago

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 5. Igualtat de gènere
  • 10. Reducció de les desigualtats
  • 12. Consum i producció responsables
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides

Objectius

From global corporations to local businesses, companies around the world are communicating about corporate social responsibility (CSR) initiatives to try to educate stakeholders about their contributions to society.

CSR initiatives are also a useful tool to impact society, improve companies perception and consequently impact on consumers, partners and other stakeholders.

Resultats d'aprenentatge

  • Transmetre informació, idees, problemes i solucions adequadament i d'acord amb els cànons acadèmics, de forma oral, escrita i audiovisual, a un públic tant especialitzat com no especialitzat i ser respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment de l'àrea pròpia d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic.
  • Implementar un pla de comunicació d'una organització, una marca o un producte fruit de la capacitat relacional i d'indagació per establir una interacció fluida i competent entre una organització i l'agència o consultora.
  • Exercir les responsabilitats de l'àrea de comunicació d'una empresa o d'una institució des de la mateixa empresa o des d'una agència externa, mitjançant el coneixement de la teoria i la pràctica dels processos i de les estructures de les relacions públiques i la comunicació. Aquestes responsabilitats han d'incloure una gestió i un desenvolupament eficaç tenint en compte l'avaluació de les relacions amb els públics de l'organització de forma interna i externa, amb una actitud i aptitud proactives i de cognició en l'àmbit de les relacions des d'una perspectiva constructiva i d'obertura mental.
  • Operar en diferents entorns informàtics i digitals (multidisciplinaris i complexos) vinculats a les disciplines de la comunicació en totes les seves dimensions escrites, visuals i audiovisuals (en llengua pròpia i en llengües estrangeres), a més de les que faciliten noves relacions amb els públics en entorns presencials, virtuals i emergents, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.

Continguts

  1. Introduction to CSR principles
  2. History, concepts, stakeholders
  3. Reading review. Types of CSR projects to impact. The triple bottom line
  4. Communicating CSR, the role of PR
  5. Involving external stakeholders: media, critical groups, governments, citizens
  6. Involving internal stakeholders: leaders, employees, volunteers, etc.
  7. Reputation; Achieving objectives: techniques and tactics
  8. Message, tone, channels, and spokespersons
  9. Reporting impact. Transparency and trust
  10. Transformational organizations
  11. CSR and consumer perceptions and decisions
  12. Collecting data, measure and evaluating outcomes. CSR memory
  13. The Future of CSR. Key trends and opportunities

Avaluació

  • Assignments / case studies / readings: 30 %
    • 1 individual task on a reading
    • 1 in group on a case study done in class
    • 1 in group on a successful CSR case study
  • Final project oral presentation + ppt: 50 %
    • 2 presentations. Groups of 4 people
  • Participation: 20 %
    • Quality comments about case studies + attendance

Deadlines are important: if they are not respected the assignment will not be accepted.

Metodologia

The course will combine the explanation of theoretical aspects along with practical exercises. During the semester real examples and case studies will be provided and discussed in order to achieve the established learning outcomes. The lectures, materials and case studies will be completely in English.

We will also learn CSR good practices from successful cases that students will present in class. At the end of the course, the students will have to develop and present a CSR plan for a real company.

Bibliografia

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte