Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto con traducción automática
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción automática del inglés.
La traducción automática puede contener errores y lagunas. ¡Consúltala solo con finalidades informativas!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Publicitat i Relacions Públiques
Assignatura
Responsabilitat Social Corporativa
Tipologia
Obligatòria (OB)
Curs
2
Crèdits
3,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G25, presencial, tarda | anglès | Jesica Ana Menendez Signorini |
Maria Fernandez Santiago |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 5. Igualtat de gènere
- 10. Reducció de les desigualtats
- 12. Consum i producció responsables
- 16. Pau, justícia i institucions sòlides
Objectius
From global corporations to local businesses, companies around the world are communicating about corporate social responsibility (CSR) initiatives to try to educate stakeholders about their contributions to society.
CSR initiatives are also a useful tool to impact society, improve companies perception and consequently impact on consumers, partners and other stakeholders.
Resultats d'aprenentatge
- Transmetre informació, idees, problemes i solucions adequadament i d'acord amb els cànons acadèmics, de forma oral, escrita i audiovisual, a un públic tant especialitzat com no especialitzat i ser respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
- Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment de l'àrea pròpia d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic.
- Implementar un pla de comunicació d'una organització, una marca o un producte fruit de la capacitat relacional i d'indagació per establir una interacció fluida i competent entre una organització i l'agència o consultora.
- Exercir les responsabilitats de l'àrea de comunicació d'una empresa o d'una institució des de la mateixa empresa o des d'una agència externa, mitjançant el coneixement de la teoria i la pràctica dels processos i de les estructures de les relacions públiques i la comunicació. Aquestes responsabilitats han d'incloure una gestió i un desenvolupament eficaç tenint en compte l'avaluació de les relacions amb els públics de l'organització de forma interna i externa, amb una actitud i aptitud proactives i de cognició en l'àmbit de les relacions des d'una perspectiva constructiva i d'obertura mental.
- Operar en diferents entorns informàtics i digitals (multidisciplinaris i complexos) vinculats a les disciplines de la comunicació en totes les seves dimensions escrites, visuals i audiovisuals (en llengua pròpia i en llengües estrangeres), a més de les que faciliten noves relacions amb els públics en entorns presencials, virtuals i emergents, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
Continguts
- Introduction to CSR principles
- History, concepts, stakeholders
- Reading review. Types of CSR projects to impact. The triple bottom line
- Communicating CSR, the role of PR
- Involving external stakeholders: media, critical groups, governments, citizens
- Involving internal stakeholders: leaders, employees, volunteers, etc.
- Reputation; Achieving objectives: techniques and tactics
- Message, tone, channels, and spokespersons
- Reporting impact. Transparency and trust
- Transformational organizations
- CSR and consumer perceptions and decisions
- Collecting data, measure and evaluating outcomes. CSR memory
- The Future of CSR. Key trends and opportunities
Avaluació
- Assignments / case studies / readings: 30 %
- 1 individual task on a reading
- 1 in group on a case study done in class
- 1 in group on a successful CSR case study
- Final project oral presentation + ppt: 50 %
- 2 presentations. Groups of 4 people
- Participation: 20 %
- Quality comments about case studies + attendance
Deadlines are important: if they are not respected the assignment will not be accepted.
Metodologia
The course will combine the explanation of theoretical aspects along with practical exercises. During the semester real examples and case studies will be provided and discussed in order to achieve the established learning outcomes. The lectures, materials and case studies will be completely in English.
We will also learn CSR good practices from successful cases that students will present in class. At the end of the course, the students will have to develop and present a CSR plan for a real company.
Bibliografia
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.