Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en espanyol. El pla docent en català és una traducció de l'espanyol.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto original
Esta asignatura se imparte en español. El texto original de este plan docente es en español.
Text created with automatic translation
The language of instruction of this subject is Spanish. The course guide in English is an automatic translation of the version in Spanish.
Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!
Refer to the translated text as non-binding orientation only!
Titulació
Publicitat i Relacions Públiques
Assignatura
Creativitat a Internet
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
3
Crèdits
3,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, tarda | espanyol | Silvia Barrios Baena |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 5. Igualtat de gènere
- 12. Consum i producció responsables
Objectius
L'objectiu general d'aquesta assignatura és apropar a l'alumnat a les necessitats concretes dels mitjans interactius, explorar les seves possibilitats creatives i definir nous límits de la comunicació i maneres d'arribar als públics objectius a través de la xarxa.
I, en concret:
- Fomentar processos de pensament creatiu en els alumnes.
- Entendre la importància de la notorietat creativa en les campanyes.
- Dissenyar campanyes de diferent naturalesa per a cada tipus de plataforma.
- Potenciar el pensament creatiu com a eina de desenvolupament personal.
- Explorar plegats les possibilitats creatives de nous suports i mitjans i transcendir els usos habituals en la recerca de nous llenguatges creatius.
Resultats d'aprenentatge
- Identificar les teories, els processos, les estructures i les tècniques publicitàries i de relacions públiques que donen lloc a les funcions dels diferents departaments d'una agència de publicitat, d'una boutique creativa, d'una consultora o d'una central de mitjans en els entorns convencionals, virtuals i emergents.
- Comprendre els mètodes i problemes de les diferents branques de la investigació de la psicologia, la sociologia, la comunicació i el màrqueting, en general, així com les motivacions de les audiències, l'anàlisi del comportament del consumidor i els processos de compra.
- Transmetre informació, idees, problemes i solucions adequadament i d'acord amb els cànons acadèmics, de forma creativa i innovadora, a un públic tant especialitzat com no especialitzat i ser respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
- Implementar un pla de comunicació d'una organització, una marca o un producte fruit de la capacitat relacional i d'indagació per establir una interacció fluida i competent entre l'anunciant i l'agència sobre la base dels paràmetres de la creativitat i la innovació.
- Operar en diferents entorns informàtics i digitals (multidisciplinaris i complexos) vinculats a les disciplines de la comunicació en totes les seves dimensions escrites, visuals i audiovisuals (en llengua pròpia i en llengües estrangeres), a més de les que faciliten noves relacions amb els públics en entorns presencials, virtuals i emergents, amb un alt grau de creativitat i innovació en la forma i el contingut.
Continguts
- Banners i pop-ups. Noves propostes creatives de formats publicitaris estàndard
- Hashtags. Concentració conceptual en paraules clau
- MEMEs. L'humor com a eina creativa i d'imatge corporativa
- Vídeo. Viralitat i creativitat
- Àudio. Evolució de la falca de ràdio en mitjans interactius
- Newsletter. Com aconseguir millor resposta d'una newsletter amb la creativitat
- Landing page. Creativitat en la recerca de la conversió
Avaluació
- 70 % de pràctiques. S'han de lliurar obligatòriament totes les pràctiques. Cal fer l'entrega ordinària en el termini establert. També hi ha un termini extraordinari de lliurament de repesca de suspensos o millora de nota. Cal fer el lliurament en el termini decidit per la professora i obrir i tancar la tasca d'entrega a classe. No es pot lliurar ni abans ni després d'aquest moment. En cas que no es pugui fer el lliurament per malaltia o força major, cal sol·licitar l'obertura de la tasca a la professora durant la classe següent.
- 20 % d'exercicis. Es plantegen exercicis de creativitat, dinàmiques creatives i exercicis d'anàlisi de campanya o concepte que l'alumne ha de lliurar obligatòriament. S'avisa amb temps els alumnes d'aquests exercicis a classe i a través del pla de treball de l'assignatura. En cas que no es pugui fer l'exercici per malaltia o força major, cal sol·licitar un nou termini de lliurament de la tasca a la professora durant la classe següent.
- 10 % d'actitud i participació.
Metodologia
- En el moment necessari es demana als alumnes que tinguin oberts perfils en les xarxes socials que es treballin, així com a la plataforma Mailchimp i a un blog Wordpress gratuït.
- Les classes es porten a terme en una aula sense ordinadors. El disseny dels materials no es fa a classe. A classe es treballen el concepte i l'estructura i es decideix què cal desenvolupar per a l'entrega.
Bibliografia
Bàsica
- F. Osborn, Alex (1960). Imaginación aplicada. Velfex.
- de Bono, Edward. (1993). El pensamiento lateral. Ediciones Paidós.
- Lois, George (2012). Damn Good Advide (for people with talent). Phaidon Press.
- M&C Saatchi (2013). Brutal Simplicity of Thought: How It Changed the World. St. Martin's Press.
- Young, James Webb. (2003). A technique for producing ideas. A McGraw-Hill advertising classic.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.