Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en espanyol. El pla docent en català és una traducció de l'espanyol.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto original
Esta asignatura se imparte en español. El texto original de este plan docente es en español.
Text created with automatic translation
The language of instruction of this subject is Spanish. The course guide in English is an automatic translation of the version in Spanish.
Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!
Refer to the translated text as non-binding orientation only!
Titulació
Publicitat i Relacions Públiques
Assignatura
Campanyes 360º
Tipologia
Obligatòria (OB)
Curs
4
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, tarda | espanyol | Jesica Ana Menendez Signorini |
Santiago Jordán Ávila |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 5. Igualtat de gènere
Objectius
S'introdueix l'alumne a la creació de conceptes globals i integrats de comunicació. Es tracta crear insights, conceptes de comunicació únics per a la marca i aplicar-los a les diferents eines de la comunicació, amb l'objectiu d'aconseguir una comunicació integrada de 360º, tant per a campanyes nacionals com a internacionals.
- Aprendre a aplicar els coneixements teòrics a la resolució d'una situació pràctica.
- Aprendre a desenvolupar el treball autònom, però alhora, a partir del consens i del debat en grup i del treball en equip.
- Introduir l'estudiant a la gestió de marques.
- Desenvolupar competències comunicatives per defensar projectes i estratègies de comunicació davant de clients i directius, prestant especial atenció a les presentacions orals i al debat de casos i exercicis pràctics.
Resultats d'aprenentatge
- Comprendre els mètodes i problemes de les diferents branques de la investigació de la psicologia, la sociologia i la comunicació, en general, així com les motivacions de les audiències, l'anàlisi del comportament del consumidor i els processos de compra.
- Examinar la informació de l'entorn des del coneixement i l'anàlisi de les fonts i dels sistemes de cerca i recuperació d'informació.
- Aplicar els conceptes, teories, mètodes i tècniques del màrqueting, de la publicitat i de les relacions públiques per formular i posar en pràctica estratègies específiques de productes, marques i organitzacions.
- Exercir les responsabilitats de l'àrea de comunicació d'una empresa o d'una institució des de la mateixa empresa o des d'una agència externa, mitjançant el coneixement de la teoria i la pràctica dels processos i de les estructures de les relacions públiques i la comunicació. Aquestes responsabilitats han d'incloure una gestió i un desenvolupament eficaç tenint en compte l'avaluació de les relacions amb els públics de l'organització de forma interna i externa, amb una actitud i aptitud proactives i de cognició en l'àmbit de les relacions des d'una perspectiva constructiva i d'obertura mental.
- Aplicar les diferents tècniques de comunicació publicitària convencional i no convencional per fer arribar amb el nivell més alt d'eficàcia el missatge construït sota els paràmetres de la creativitat i la innovació en un context respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
Continguts
- Primers conceptes per a la introducció a la planificació de campanyes de comunicació 360º utilitzant eines de comunicació que generin resultats
- Construcció d'estratègies de comunicació. Diferenciació entre campanyes 360º i campanyes 360º integrades. Comunicació 4.0
- Conceptes bàsics: estratègies, objectius, construcció d'estratègies. Estratègia de l'oceà blau i l'oceà vermell
- Evolució del màrqueting Diferències entre el departament de màrqueting i de comunicació. Màrqueting sensorial. Màrqueting de continguts. Inbound marketing. Storytelling
- Holografia. Cuponing. Green marketing
Avaluació
El component pràctic o briefing suposa un 60 % de la nota global (presentació oral de les diverses fases del treball). Un altre 30 % de la nota global és el resultat d'un test de coneixements. I el 10 % restant és el resultat d'una pràctica a l'aula.
La nota final és la ponderació de la qualificació següent:
- 60 % de la nota: treball d'assignatura a partir d'un briefing assignat. Consta de 5 fases amb la presentació oral corresponent. Les fases 1, 2 i 4 representen un 10 % de la nota global, la fase 3 representa un 15 % de la nota global i la fase 5 o presentació final representa un 15 %. La no-presentació a qualsevol de les fases comporta obtenir com a nota «No presentat» = 0 (zero). Aprovat: 5 o més.
- 30 % de la nota: es fa un test de coneixements i només es pot recuperar durant el període de repesca calendarititzat per la secretaria de la Facultat. La no-presentació al test comporta obtenir com a nota «No presentat» = 0 (zero). Aprovat: 5 o més.
- 10 % de la nota: pràctica a l'aula
Important
- Per superar l'assignatura cal aprovar cadascun dels ítems d'avaluació (treball d'assignatura, pràctica d'aula i test de coneixements) amb una nota mínima de 5 (cinc). La nota global només pot fer mitjana si s'aproven per separat el briefing, la pràctica a l'aula i el test de coneixements. En cas de tenir suspès algun d'aquests ítems, la nota màxima que es pot obtenir és un 4 (suspens d'assignatura).
- Durant el període de repesca, la nota màxima que cal obtenir és 5 (cinc).
- Les dates del calendari actual són inamovibles, atès que l'alumne ha de planificar les activitats extraacadèmiques sobre la base del calendari previst.
- Durant les presentacions, el professor tria els dos ponents.
Metodologia
La metodologia de treball es desenvolupa entre sessions teòriques i pràctiques. A les sessions teòriques s'ofereixen els continguts bàsics per poder seguir el curs, en forma de classe magistral i debats a l'aula amb tot el grup, i es fa èmfasi en els diversos aspectes de la planificació de campanyes globals. A les sessions pràctiques o working progress, els grups de treball desenvolupen, juntament amb el professor, les diverses etapes del briefing presentat. No són sessions de tutoria, sinó sessions de treball pràctic en què cal discutir els avenços de cada etapa. La distribució horària setmanal es divideix entre part teòrica (2 hores) i working progress (2 hores).
Bibliografia
Bàsica
- Costa, Joan (2015). El paradigma DIRCom: el nuevo mapa del mundo de la comunicación y del management estratégico global. Tiana.
- Ferré Trenzano, Jose María (1996). Políticas y estrategias de comunicación y publicidad: cómo gestionar la comunicación global de la empresa y diseñar una campaña de publicidad. Diaz de Santos.
- Garrido, Francisco (2008). Comunicación de la estrategia: la efectividad está en la dirección. Deusto.
- Kotler, Philip (2011). Marketing 3.0. Lid.
- Mora-Figueroa, Borja (2009). El mercado global de la comunicación: éxitos y fracasos. EUNSA.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.