Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto con traducción automática
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción automática del inglés.
La traducción automática puede contener errores y lagunas. ¡Consúltala solo con finalidades informativas!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Publicitat i Relacions Públiques
Assignatura
Marca Personal
Tipologia
Obligatòria (OB)
Curs
2
Crèdits
3,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G25, presencial, tarda | anglès | Manuel Arribas Ibar |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 5. Igualtat de gènere
Objectius
The goal of this course is to define, test and launch a unique personal brand.
The course is organized into three blocks.
- Creative, strategic thinking for purposeful careers.
- Promotion through branding techniques.
- Gain a professional reputation using social skills.
Resultats d'aprenentatge
- Identificar les teories, els processos, les estructures i les tècniques publicitàries i de relacions públiques que donen lloc a les funcions dels diferents departaments d'una agència de publicitat, d'una boutique creativa, d'una consultora o d'una central de mitjans en els entorns convencionals, virtuals i emergents.
- Emprendre estudis posteriors amb un grau d'autonomia alt.
- Aplicar els conceptes, teories, mètodes i tècniques del màrqueting, de la publicitat i de les relacions públiques per formular i posar en pràctica estratègies específiques de productes, marques i organitzacions.
- Aplicar les diferents tècniques de comunicació publicitària convencional i no convencional per fer arribar amb el nivell més alt d'eficàcia el missatge construït sota els paràmetres de la creativitat i la innovació en un context respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
Continguts
- Introduction to personal branding
The basics, how to build a brand in the digital economy, how to stand out from the crowd - Millennials in the workforce
Managing expectations, what it takes to be great, 10.000-hour rule, reflection, what is success? - Developing professional skills
Where to compete, strengths and weaknesses, decision models, long-term thinking - Audience and positioning
Differentiation, the right target for you, do your research, implementation, internal mission statement - Branding
Brands today, brands tomorrow, enduring brands, distribution strategies, reputation crisis, brand equity - Promotion
Storytelling, what is the pitch for you? Advertising greats, the creative process, rules of virality, inbound marketing - The psychology of choice
How humans make decisions, cognitive biases, perception, marketing implications - Communication
Writing, public speaking, everything else - Social media and offline
Pick your platform, gaining exposure, visibility and relevance, monitoring, Google yourself, influencers - Getting your first job
How to get there, PB tool-kit, the interview process, adjust your message, first impressions matter - Professionality
What professionality really means, how to increase my productivity, management and behavioural economics - Sales and negotiation
Soft skills, how (not) to win arguments, the science of persuasion, power dynamics, why do you trust me? - Entrepreneurship
Leadership: it can be taught, the downside of it, competition is for losers, micro speed, macro patience - Networking
Map your relationships, the structure of networks; be attractive, not likeable, good sense of humour, cold calling - Next steps
Always pitch your brand, purpose vs. happiness, infinite futures, reinvention
Avaluació
The course is based on continuous student evaluation with an important weight on the acquisition of knowledge and skills.
- Active class participation. Readings, discussion: 15 %
- Active class participation. Skills' activities: 15 %
- Career questionnaire. Introspection exercise on designing a meaningful career: 30 %
- Self-marketing plan. Career development exercise through branding techniques: 40 %
Metodologia
The methodology of the course is based on the autonomy of the student, the role of the professor as mentor, and systematic and continued work. Specifically, students should:
- Study the corresponding reading for each topic before it is covered for the first time.
- Read and think about the readings before the classes.
- Make a special effort to identify and synthesize the most important aspects of each reading.
Bibliografia
Bàsica
- Carnegie, D. (2010). How To Win Friends And Influence People. Simon & Schuster.
- Harari, N. (2015). Sapiens: A Brief History of Humankind. Random House.
- Newport, C. (2016). So Good They Can't Ignore You: Why Skills Trump Passion in the Quest for Work You Love. Piatkus.
- Pfeffer, J. (2010). Power: Why Some People Have It—and Others Don't. Harper Business.
- Sullivan, L. (2016). Hey, Whipple, Squeeze This: The Classic Guide to Creating Great Ads (5 ed.). Wiley John + Sons.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.