Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está desactualizada.
¡Consulta preferentemente el texto original!
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Mestre d'Educació Infantil / Mestre d'Educació Primària amb Menció en Llengua Anglesa (Pla de millora)
Assignatura
Recursos i Estratègies per a l'Ensenyament de l'Anglès
Tipologia
Optativa (OP)
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G11, presencial, matí | anglès | Irene Solanich Sanglas |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 4. Educació de qualitat
- 8. Treball digne i creixement econòmic
Objectius
Aquesta assignatura pretén donar a conèixer diversos recursos i estratègies per a l'ensenyament de l'anglès a cicle inicial i en l'educació primària. Els alumnes també tenen l'oportunitat de practicar aquests recursos i estratègies a l'escola i, d'aquesta manera, reconèixer el seu propi potencial com a futurs mestres i ser conscients dels seus propis errors.
Els estudiants han de:
- Conèixer recursos i estratègies per a l'ensenyament de l'anglès en el cicle inicial i en l'educació primària.
- Aprendre a planificar i avaluar seqüències didàctiques en el cicle inicial i educació primària.
- Crear seqüències didàctiques per ensenyar i aprendre anglès en el cicle inicial i en l'educació primària.
- Implementar les seves pròpies seqüències didàctiques a l'escola.
- Reflexionar sobre la seva pròpia pràctica com a futurs mestres.
Resultats d'aprenentatge
- Planifica unitats didàctiques adequades a l'etapa educativa. (RA1, RA3)
- Crea i adapta unitats didàctiques adequades a l'etapa educativa. (RA3, RA5)
- Adequa les unitats didàctiques a les necessitats de l'alumnat de l'etapa educativa. (RA3)
- Implementa activitats i unitats o projectes didàctics en el context escolar. (RA7, RA8)
- Analitzar i reflexionar sobre els recursos i estratègies que s'han ensenyat en l'assignatura. (RA8)
- Avaluar activitats, unitats didàctiques i habilitats lingüístiques. (RA3, RA8)
Competències
Específiques
- Gestionar i fomentar els processos propis de l'ensenyament i aprenentatge a través de la funció tutorial a l'aula d'educació infantil en un entorn de convivència i de comunicació afectiva.
- Organitzar i gestionar espais d'aprenentatge en contextos de diversitat i inclusió que tinguin en consideració les necessitats derivades dels diferents trastorns o dificultats d'aprenentatge amb l'objectiu d'establir les pautes d'intervenció més adequades en col·laboració amb els diferents serveis, amb els professionals i amb les famílies.
- Promoure el desenvolupament de la competència comunicativa global en contextos multilingües mitjançant l'ús de diferents estratègies i recursos lingüístics i literaris.
Bàsiques
- Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
Transversals
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
- Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.
Continguts
- Estratègies i recursos d'aprenentatge mitjançant:
- Treball en les emocions, la responsabilitat social i les habilitats socials per aprendre anglès: contes, jocs, cançons, tècniques de dramatúrgia
- L'abordatge que fan els llibres de contes multiculturals de l'escolta i la lectura
- L'anglès global i la pràctica intercultural
- Planificació, implementació i avaluació de seqüències didàctiques
- Gestió de l'aula
- Consciència i pràctica reflexiva
Avaluació
Avaluació de procés
L'assignatura s'avalua de manera contínua, amb avaluació del treball personal, del treball dirigit, exàmens i sessions impartides a l'escola. Els estudiants han de desenvolupar la seva competència comunicativa en llengua anglesa, tant de forma oral com escrita.
Els treballs avaluats es fan tant individualment com en grup. S'apliquen a la universitat i a l'escola. El professor fa el seguiment dels alumnes durant les sessions de treball dirigit, les tutories i a l'escola.
Avaluació de resultats
- Prova escrita: 30 %
- Treball escrit en grup - Seqüència didàctica: 25 %
- Pràctica a l'escola: 20 %
- Exposició oral - Pràctica reflexiva: 25 %
Els estudiants han d'obtenir una nota igual o superior a 5 per a cadascuna de les tasques i exàmens avaluats. Tots els treballs avaluats s'han de presentar en el termini establert. No es pot recuperar cap treball d'avaluació que no s'hagi presentat a temps.
Les tasques avaluades es poden tornar a presentar, amb les millores oportunes, durant l'última setmana de l'assignatura. La recuperació de l'examen es fa durant la setmana de recuperació.
Les recuperacions només són per als alumnes que hagin suspès la primera avaluació. No es poden presentar de nou treballs avaluats que hagin obtingut una nota igual o superior a 5, ni tornar a fer exàmens aprovats per intentar obtenir una nota superior.
Si no s'obté una nota igual o superior a 5 d'un (o més) dels treballs avaluats després del període de recuperació, cal repetir tota l'assignatura.
Si el percentatge de no superació de les tasques i de l'examen és superior al 50 % de la totalitat de l'assignatura, queda suspesa sense opció de recuperar-ne cap part durant la setmana de recuperació.
En totes les tasques i en l'examen s'avaluen tant el contingut com la llengua. La llengua s'avalua d'acord amb el document anomenat Criteris d'avaluació que es presenta als alumnes a l'inici del curs.
Metodologia
Aquesta assignatura pretén treballar coneixements teòrics i pràctics sobre l'aprenentatge de l'anglès en l'edat primerenca i en l'educació primària. La metodologia és activa i participativa. Per adquirir les competències requerides i assolir els objectius de l'assignatura, s'espera que els estudiants assisteixin a totes les classes i hagin fet tots els treballs sol·licitats.
L'assignatura consta de cinc parts:
- Els estudiants entren en contacte amb els recursos i estratègies per a l'ensenyament de l'anglès en el cicle inicial i en l'educació primària.
- Els estudiants aprenen a planificar i avaluar seqüències didàctiques en el cicle inicial i educació primària.
- Els estudiants creen seqüències didàctiques per ensenyar i aprendre anglès en el cicle inicial i en l'educació primària.
- Els estudiants apliquen les seves pròpies seqüències en una escola.
- Els estudiants reflexionen sobre la seva pròpia pràctica com a futurs mestres.
Bibliografia
Bàsica
- Byram, M (1997). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Multicultural Matters Ltd.
- Barrett, M. D., Huber, J., & Reynolds, C. (2014). Developing intercultural competence through education. Council of Europe Publishing.
- Generalitat de Catalunya (2015). Competències bàsiques de l’àmbit lingüístic: llengües estrangeres. Recuperat de http://ensenyament.gencat.cat/web/.content/home/departament/publicacions/colleccions/competencies-basiques/primaria/prim-linguistic-estrangeres.pdf.
- Read, C. (2020). 101 Tips for Teaching Primary Children. Cambridge University Press.
- UNESCO (1). Intercultural Competences: Conceptual and Operational Framework. Recuperat de http://unesdoc.unesco.org/images/0021/002197/219768e.pdf.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.