Vés al contingut

Fonaments de l'Educació Física

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està desactualitzada.

Consulta preferentment el text original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está desactualizada.

¡Consulta preferentemente el texto original!

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Mestre d'Educació Infantil / Mestre d'Educació Primària amb Menció en Llengua Anglesa (Pla de millora)

Assignatura

Fonaments de l'Educació Física

Tipologia

Obligatòria (OB)

Curs

5

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matíanglèsNúria Serra Pou

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 3. Salut i benestar
  • 4. Educació de qualitat
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides

Objectius

Fonaments de l'Educació Física pretén dotar l'alumnat de les habilitats, coneixements i comprensió de l'estructura, continguts i diferents elements d'una classe d'educació física (EF), i oferir eines per avaluar-la.

Aquesta assignatura dona l'oportunitat d'ampliar els coneixements de l'educació física, alhora que s'hi desenvolupa una comprensió pràctica i contextual d'aquesta disciplina.

Fonaments de l'Educació Física també pretén introduir diferents metodologies actives per potenciar l'ensenyament interdisciplinari. A la vegada promou l'aprenentatge actiu en l'educació primària, en què els nens ja es poden moure en moltes situacions, i no només durant les classes d'educació física. És per això que aquesta assignatura mostra als futurs mestres diferents metodologies per promoure les escoles actives.

Resultats d'aprenentatge

  • Utilitza els diferents elements del currículum d'educació física per planificar una sessió d'una unitat de programació. (RA2, RA5)
  • Realitza dues sessions d'educació física aplicant les estratègies i metodologies adequades. (RA4, RA5)
  • Organitza una sessió i una jornada d'educació física en una escola d'educació primària. (RA5)
  • Autoavalua i avalua col·laborativament la sessió d'educació física i el desenvolupament de les seves tasques d'acord amb el disseny previ de la unitat de programació i la sessió. (RA7, RA8)

Competències

Específiques

  • Adquirir les bases per al desenvolupament i la promoció de l'educació física, l'esport, els hàbits de vida saludables i les diferents formes d'expressió i de comunicació corporal.
  • Dissenyar, planificar i avaluar propostes didàctiques pròpies de les difererents àrees del currículum en coherència amb les teories de l'aprenentatge que fomentin el treball cooperatiu.
  • Elaborar, desenvolupar i adaptar recursos educatius adequats a les diferents finalitats curriculars tot utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació com a instruments fonamentals de l'aprenentatge.
  • Organitzar i gestionar espais d'aprenentatge en contextos de diversitat i inclusió que tinguin en consideració les necessitats derivades dels diferents trastorns o dificultats d'aprenentatge amb l'objectiu d'establir les pautes d'intervenció més adequades en col·laboració amb els diferents serveis, amb els professionals i amb les famílies.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.

Continguts

  1. L'educació física (EF) en el context escolar
  2. Dimensions de l'educació física (activitat física, hàbits saludables, expressió corporal, jocs motors)
  3. Elaboració d'una unitat d'aprenentatge
  4. Aprenentatge basat en projectes:
  5. Gamificació
  6. Contes i activitat física
  7. Avaluació en educació física

Avaluació

L'avaluació és variada. S'aprèn a programar, desenvolupar i dur a terme projectes de classe, preparar presentacions i, finalment, a planificar/impartir/avaluar sessions d'ensenyament d'educació física. De tant en tant es fan presentacions formals. Es valora una combinació equilibrada del treball del curs i de l'experiència observada a l'aula per avaluar el nivell de coneixement sobre els continguts de l'assignatura, d'acord amb un pla de treball que es lliura als estudiants a l'inici del curs. El professor o professora fa el seguiment de les sessions de treball i, durant el semestre, s'organitzen tutories.

Els alumnes han de preparar i presentar en grup una classe d'educació física amb infants o, en cas que que no es pugui anar al centre, amb els seus companys (15 %), han de coavaluar les sessions de les seves companyes i companys (15 %), fer les tasques específiques proposades durant les activitats de docència en línia (20 %), crear una unitat d'aprenentatge específica emprant almenys una de les metodologies utilitzades a classe (30 %) i assistir activament a les sessions pràctiques (20 %).

Metodologia

L'assignatura es desenvolupa combinant diferents activitats d'ensenyament i aprenentatge amb aprenentatges teòrics, pràctics i treballs. S'utilitza una àmplia gamma de mètodes per ajudar a aprendre, que inclouen classes magistrals, seminaris, tutories, tallers, presentacions i, també, aprenentatge dirigit i autònom.

  • Les sessions de classe en grup inclouen activitats per aplicar conceptes i idees clau.
  • Les sessions de classe de treball dirigit inclouen treballs, que cal desenvolupar i presentar.
  • Les tutories individuals se centren a fer un seguiment del procés d'aprenentatge dels estudiants.

Bibliografia

Bàsica

  • Europrean Comission (2013). Physical education and sport at school in Europe. Recuperat de https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/physical-education-and-sport-school-europe_en
  • Hills, Andrew., Dengel, Donald., Lubans, David. (2015). Supporting Public Health Priorities: Recommendations for Physical Education and Physical Activity Promotion in Schools. Recuperat de https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S003306201400142X
  • Purcell Cone, Theresa; Werner, Peter; Cone, Stephen. (1998). Interdisciplinary elementary physical education: Connecting, sharing, partnering (2 ed.). Human Kinetics.
  • Tsangaridou, Niki (2012). Educating primary teachers to teach physical education. Recuperat de https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1356336X12450788

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte