Vés al contingut

Llengua Anglesa II

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.

Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Mestre d'Educació Infantil / Mestre d'Educació Primària amb Menció en Llengua Anglesa (Pla de millora)

Assignatura

Llengua Anglesa II

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matíanglèsAnna Maria Vallbona González

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides

Objectius

El primer objectiu d'aquesta assignatura és ajudar els estudiants a millorar les habilitats en anglès parlat per permetre'ls comunicar-se amb més eficàcia en aquesta llengua. En segon lloc, també pretén ajudar els estudiants a desenvolupar les seves habilitats de pronunciació i a superar els problemes de pronunciació quan parlen anglès. El tercer objectiu del curs és fomentar la consciència fonològica dels futurs mestres. Per tal de millorar la pronunciació, s'introdueixen conceptes bàsics i característiques principals de la fonètica i la pronunciació de la llengua anglesa. El plantejament de l'assignatura afavoreix la reflexió sobre el desenvolupament de l'anglès oral dels infants d'infantil i primària.

Objectius

  • Millorar la competència comunicativa oral en anglès dels futurs mestres.
  • Comprendre les dificultats fonètiques dels aprenents d'anglès com a llengua estrangera (EFL).
  • Aprendre estratègies per desenvolupar la competència lingüística oral dels alumnes d'educació infantil i primària.
  • Proporcionar als estudiants una mostra de recursos i estratègies didàctiques adequades per a l'ensenyament de l'anglès oral als joves aprenents.

Resultats d'aprenentatge

  • Programa activitats didàctiques relacionades amb la llengua oral de l'etapa educativa corresponent. (RA1)
  • Crea i o adapta activitats didàctiques relacionades amb la llengua oral. (RA3)
  • Adequa el llenguatge oral i el fa comprensible per l'alumnat de l'etapa educativa corresponent. (RA4)
  • Reflexiona sobre recursos i estratègies que cal utilitzar per l'ensenyament de la llengua oral. (RA5)
  • Analitza les diferències de la llengua oral i les contrasta amb la llengua materna. (RA2)
  • Reflexiona sobre un article relacionat amb l'aprenentatge de la llengua oral. (RA6)

Competències

Específiques

  • Adquirir els sabers bàsics de la construcció del coneixement per integrar-los en propostes didàctiques que promoguin processos d'aprenentatge significatiu.
  • Analitzar, reflexionar i promoure el valor de la funció docent en relació amb la comunitat educativa, amb la societat en general i amb la cultura.
  • Dissenyar, planificar i avaluar propostes didàctiques pròpies de les difererents àrees del currículum en coherència amb les teories de l'aprenentatge que fomentin el treball cooperatiu.
  • Elaborar, desenvolupar i adaptar recursos educatius adequats a les diferents finalitats curriculars tot utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació com a instruments fonamentals de l'aprenentatge.
  • Gestionar i fomentar els processos propis de l'ensenyament i aprenentatge a través de la funció tutorial a l'aula d'educació infantil en un entorn de convivència i de comunicació afectiva.
  • Organitzar i gestionar espais d'aprenentatge en contextos de diversitat i inclusió que tinguin en consideració les necessitats derivades dels diferents trastorns o dificultats d'aprenentatge amb l'objectiu d'establir les pautes d'intervenció més adequades en col·laboració amb els diferents serveis, amb els professionals i amb les famílies.
  • Promoure el desenvolupament de la competència comunicativa global en contextos multilingües mitjançant l'ús de diferents estratègies i recursos lingüístics i literaris.
  • Utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació i els diferents llenguatges audiovisuals tot valorant les potencialitats comunicatives i creatives que comporten.

Bàsiques

  • Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.
  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.

Continguts

Bloc 1. L'adquisició del llenguatge oral i el desenvolupament de la consciència fonològica

  1. Percepció, discriminació i producció de sons en anglès
    1. Sons vocàlics, consonants i diftongs
    2. L'ús de l'entonació i l'èmfasi en el discurs oral en anglès
    3. Dificultats per adquirir els sons de la llengua anglesa

Bloc 2. Interacció oral a l'aula

  1. Interacció oral a l'aula
    1. El desenvolupament de la competència oral en anglès com a llengua estrangera en les etapes d'infantil i primària
    2. Comprensió del desenvolupament de la llengua oral: de la imitació a la producció autònoma
  2. Estratègies i tècniques per a l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua parlada en el context de l'anglès com a llengua estrangera
    1. El sistema fònic i la comprensió oral
    2. El sistema fònic i la gramàtica
    3. El sistema fònic i l'ortografia

Avaluació

La nota final de l'assignatura és el resultat de les notes de diferents tasques en els percentatges que s'indiquen a continuació:

  1. Prova oral: 35 %
  2. Prova escrita: 25 %
  3. Seqüència d'activitats orals (treball en grup: màxim 2/3 alumnes): 20 %
  4. Lectura en veu alta / Explicació d'una història: 20 %

Per aprovar l'assignatura, els estudiants han d'aprovar totes les tasques individuals. Nota mínima necessària: 5

Els estudiants que no superin les tasques i exàmens durant el curs poden presentar-se als exàmens i tornar a presentar totes les tasques al final del semestre.

Metodologia

Aquesta assignatura està dissenyada com a introducció a l'aprenentatge teòric i pràctic de l'anglès parlat en un context escolar. La metodologia és activa i participativa. Per assolir els objectius i competències del curs és imprescindible assistir regularment a totes les sessions de classe. Aquesta assignatura es divideix en tres components diferents:

  • Sessions amb tot el grup: els continguts s'aborden tant des d'una perspectiva teòrica com pràctica.
  • Sessions amb la meitat del grup: sessions pràctiques per resoldre casos concrets.
  • Tutories: un component important i valuós de Llengua Anglesa II és el temps de trobada individual que els estudiants han programat amb el tutor del curs i el professor de l'aula.

Bibliografia

Bàsica

  • Baker, Ann. (2006). Ship or Sheep?: An intermediate pronunciation course. Cambridge University Press.
  • Celce-Murcia,M., D.Brinton & J.Goodwin (1997). Teaching pronunciation. Cambridge University Press.
  • Grant, Linda (Ed) (2014). Pronunciation Myths: Applying Second Language Research to Classroom Teaching. Ann Arbor, MI: University of Michigan.
  • Hancock, Mark. (2003). English Pronunciation in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Hewings, Martin. (2007). English Pronunciation in Use: Advanced. Cambridge University Press.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte