Vés al contingut

Enfocaments i Metodologies per a l'Ensenyament de l'Anglès

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està desactualitzada.

Consulta preferentment el text original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está desactualizada.

¡Consulta preferentemente el texto original!

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Mestre d'Educació Infantil / Mestre d'Educació Primària amb Menció en Llengua Anglesa (Pla de millora)

Assignatura

Enfocaments i Metodologies per a l'Ensenyament de l'Anglès

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matíanglèsNúria Medina Casanovas

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat
  • 5. Igualtat de gènere

Objectius

  • Introduir els conceptes lingüístics aplicats a l'adquisició de llengües estrangeres.
  • Millorar la pedagogia de l'anglès com a llengua estrangera mitjançant l'ús de nous materials didàctics, així com el treball per projectes en el cicle inicial i a primària.
  • Considerar diferents mètodes i les seves implicacions en l'ensenyament.

Resultats d'aprenentatge

Resultats d'aprenentatge de Mestre en Educació Infantil

  • Crea i/o adapta materials didàctics. (RA2)
  • Adequa les metodologies sobre l'ensenyament de l'anglès a l'etapa educativa corresponent. (RA5)
  • Reflexiona sobre teories de l'ensenyament-aprenentatge de llengües estrangeres. (RA3)
  • Utilitza les estratègies necessàries per a la programació d'una unitat didàctica relacionada amb una metodologia. (RA5)
  • Reflexiona sobre diferents mètodes de treball i els aplica a l'aula. (RA7) (RA8)

Resultats d'aprenentatge de Mestre en Educació Primària

  • Crea i/o adapta materials didàctics. (RA2)
  • Adequa les metodologies de l'ensenyament de l'anglès a l'etapa educativa corresponent. (RA3)
  • Reflexionar sobre teories de l'ensenyament-aprenentatge de llengües estrangeres. (RA3)
  • Utilitzar les estratègies necessàries per a la programació d'una unitat didàctica relacionada amb una metodologia. (RA5)
  • Reflexionar sobre diferents mètodes de treball i ho aplica a l'aula. (RA7, RA8)

Competències

Específiques

  • Desenvolupar processos d'avaluació dels aprenentatges, a nivell individual i de grup, que utilitzin les tècniques i estratègies d'observació i documentació pedagògica.
  • Dissenyar i planificar ambients i seqüències d'aprenentatge que permetin el desenvolupament i la promoció del curríuculum a través de l'adequació dels materials i del foment del joc.
  • Dissenyar, planificar i avaluar propostes didàctiques pròpies de les difererents àrees del currículum en coherència amb les teories de l'aprenentatge que fomentin el treball cooperatiu.
  • Gestionar i fomentar els processos propis de l'ensenyament i aprenentatge a través de la funció tutorial a l'aula d'educació infantil en un entorn de convivència i de comunicació afectiva.
  • Organitzar i gestionar espais d'aprenentatge en contextos de diversitat i inclusió que tinguin en consideració les necessitats derivades dels diferents trastorns o dificultats d'aprenentatge amb l'objectiu d'establir les pautes d'intervenció més adequades en col·laboració amb els diferents serveis, amb els professionals i amb les famílies.
  • Promoure el desenvolupament de la competència comunicativa global en contextos multilingües mitjançant l'ús de diferents estratègies i recursos lingüístics i literaris.
  • Promoure l'aprenentatge del llenguatge i de les llengües en l'educació infantil en entorns multilingües a través de diferents estratègies i recursos que fomentin la sensibilitat literària i les competències comunicatives.

Bàsiques

  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.

Continguts

  1. Motivació
    1. Projectes interdisciplinaris
    2. Emoció, creativitat, interès
  2. Teories i enfocaments
    1. El mètode de gramàtica-traducció
    2. El mètode fonètic
    3. El mètode directe
    4. El mètode audiooral
    5. Aprenentatge d'idiomes en comunitat
    6. Suggestopèdia
    7. El mètode d'El Camí Silenciós
    8. Resposta física total
    9. L'enfocament natural
    10. Autoaprenentatge
    11. Aprenentatge basat en tasques
  3. Què ensenyar. Vies i mitjans
    1. Materials visuals
    2. Materials enregistrats
    3. Usos de la pissarra i de la pissarra digital
    4. Reàlia
    5. Recursos digitals i en línia. Tecnologia
    6. Proves
    7. L'aula invertida
  4. L'aula amigable amb els errors

Avaluació

El professor avalua els estudiants periòdicament amb proves pràctiques i activitats a classe.

L'avaluació inclou:

  • Examen (45 %)
  • Redacció d'un treball relacionat amb un dels mètodes presentats a classe (20 %)
  • Implementació d'un mètode per diferents vies i mitjans juntament amb els alumnes d'escoles (20 %)
  • Visionament d'una pel·lícula (15 %)

Per poder aprovar l'assignatura cal aprovar tots els exàmens i activitats amb un 5. Cal presentar-se a tots els exàmens i lliurar tots els treballs durant l'any per tenir l'oportunitat de participar en una segona convocatòria.

Es poden lliurar les tasques per segona vegada durant la setmana de tancament. Hi ha la possibilitat de presentar-se altre cop als exàmens durant la setmana de la recuperació al gener.

L'avaluació té en compte no només els coneixements teòrics sinó també el nivell de llengua anglesa, d'acord amb una rúbrica establerta que es lliura als estudiants a principi de curs.

No es permet repetir exàmens ni lliurar treballs per millorar la nota.

Cal aprovar cada element avaluat amb un 5. Els alumnes que suspenguin algun dels diferents elements, ja sigui durant el curs o durant la setmana de la recuperació, han de repetir l'assignatura.

Cal assistir a les dues sessions de dilluns de STD (sessions de formació dirigides) de 8.30 a 11.30 hores, durant 6 sessions al llarg del trimestre. Aquestes sessions formen part del programa Escola-Universitat. La no assistència a aquestes sessions implica un suspens de l'assignatura.

Metodologia

Per assolir els objectius i competències de l'assignatura és fonamental assistir a totes les sessions de classe amb regularitat i lliurar les tasques requerides seguint les recomanacions i els terminis establerts pel professor. Com que s'utilitza l'enfocament de l'aula invertida, es demana a l'estudiant que prepari totes les tasques requerides abans d'assistir a les sessions. Així doncs, l'autonomia de l'alumne és essencial.

Aquesta assignatura forma part del programa Escola-Universitat, a través del qual els estudiants universitaris practiquen juntament amb els escolars que venen a les instal·lacions de la UVic.

Aquesta assignatura segueix un model mixt:

  • Una part teòrica, sobre l'adquisició de llengües estrangeres i com ensenyar l'anglès com a llengua estrangera al cicle inicial i a primària.
  • Una part pràctica, en què l'estudiant considera els diferents mètodes d'ensenyament i les maneres i mitjans d'utilitzar-los, que aplica a classe amb els escolars.
  • Cal llegir articles relacionats amb els diferents mètodes i preparar una sessió per posar en pràctica a classe amb els escolars.

Bibliografia

Bàsica

  • Brown, S., Larson-Hall, J. (2012). Second Language Acquisition Myths. University of Michigan.
  • Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge University Press.
  • Cook, G. (2003). Applied Linguistics. Oxford University Press.
  • Enever, J. (2015). Teaching English to Young Learners: Critical Issues in Language Teaching with 3-12 Years old. Bloomsbury Academic.
  • Read, C. (2020). 101 Tips for Teaching Primary Children. Cambridge.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte