Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está desactualizada.
¡Consulta preferentemente el texto original!
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Mestre d'Educació Infantil / Mestre d'Educació Primària amb Menció en Llengua Anglesa (Pla de millora)
Assignatura
Llengua Anglesa I
Tipologia
Optativa (OP)
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G11, presencial, matí | anglès | Ángel Custodio Raluy Alonso |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 4. Educació de qualitat
Objectius
Aquesta assignatura pretén aprofundir i ampliar les habilitats lingüístiques existents dels estudiants mitjançant l'exposició contínua a materials escrits i orals autèntics i la reflexió sistemàtica sobre l'ús de la llengua.
Els objectius específics de l'assignatura són:
- Desenvolupar la competència lèxica per expressar tota una colla d'idees sobre qüestions socials i culturals.
- Millorar la competència gramatical per evitar interferències en les situacions comunicatives.
- Promoure estratègies perquè l'alumnat controli i millori les seves pròpies habilitats lingüístiques.
- Fomentar la competència sociolingüística.
- Desenvolupar l'autonomia dels alumnes com a aprenents.
Resultats d'aprenentatge
Resultats d'aprenentatge de Mestre en Educació Infantil
- Utilitza estratègies per a expressar-se de forma oral i escrita en llengua anglesa. (RA4)
- Utilitza estructures gramaticals i vocabulari adients per al context acadèmic. (RA4, RA5)
- Entén i contrasta elements de vocabulari i de gramàtica de la llengua anglesa. (RA4)
- Sap escriure diverses tipologies textuals amb un registre adequat. (RA6)
Resultats d'aprenentatge de Mestre en Educació Primària
- Utilitza estratègies per expressar-se de forma oral i escrita en llengua anglesa. (RA8)
- Utilitza estructures gramaticals i vocabulari adients per al context acadèmic. (RA4, RA5)
- Entén i contrasta elements de vocabulari i de gramàtica de la llengua anglesa. (RA5)
- Sap escriure diverses tipologies textuals amb un registre adequat. (RA7)
Competències
Específiques
- Desenvolupar processos d'avaluació dels aprenentatges, a nivell individual i de grup, que utilitzin les tècniques i estratègies d'observació i documentació pedagògica.
- Dissenyar i planificar ambients i seqüències d'aprenentatge que permetin el desenvolupament i la promoció del curríuculum a través de l'adequació dels materials i del foment del joc.
- Dissenyar, planificar i avaluar propostes didàctiques pròpies de les difererents àrees del currículum en coherència amb les teories de l'aprenentatge que fomentin el treball cooperatiu.
- Elaborar, desenvolupar i adaptar recursos educatius adequats a les diferents finalitats curriculars tot utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació com a instruments fonamentals de l'aprenentatge.
- Promoure el desenvolupament de la competència comunicativa global en contextos multilingües mitjançant l'ús de diferents estratègies i recursos lingüístics i literaris.
- Promoure l'aprenentatge del llenguatge i de les llengües en l'educació infantil en entorns multilingües a través de diferents estratègies i recursos que fomentin la sensibilitat literària i les competències comunicatives.
Transversals
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
- Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.
Continguts
- Repensar el concepte de «correcció» en anglès
- Identificar (i corregir) errors comuns personals i col·lectius
- Reexaminar algunes de les coses que s'ensenya als estudiants sobre la llengua
- Examinar com s'utilitza l'anglès en diversos registres orals i escrits
- Desenvolupar estratègies per a l'aprenentatge autònom continu
- Millorar la recepció i producció oral i escrita
- Treball en grup: preparar una «sessió docent»
Avaluació
Aquesta assignatura s'avalua de manera continuada. Els alumnes fan diferents tasques dins i fora de l'aula que es qualifiquen. Per poder obtenir una nota final s'han de superar totes les tasques avaluades.
La nota final es calcula de la manera següent:
- 2 exàmens: 25 % cadascun
- 2 treballs individuals: 10 % cadascun
- Treball de grup: 20 %
- Participació activa a classe: 10 %
Metodologia
Aquesta assignatura pretén que els estudiants millorin les habilitats comunicatives. Per tant la metodologia és interactiva i orientada a l'estudiant. Assistir amb regularitat i completar totes les tasques a temps és fonamental per assolir els objectius de l'assignatura. Els estudiants poden consultar el programa detallat, que es proporciona durant les primeres setmanes del curs.
L'assignatura s'imparteix íntegrament en anglès.
Bibliografia
Bàsica
- '-' (2022). Merriam Webster Dictionary. Recuperat de https://www.merriam-webster.com/
- '-' (2022). Oxford Learners Dictionary. Recuperat de https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/
- Bragg, M. (2003). The Adventure of English: The Biography of a Language. Recuperat de https://books.google.es/books/about/The_Adventure_of_English.html?id=bvVtJTdHfbAC&redir_esc=y
- Kolln, Gray & Salvatore (2015). Understanding English Grammar (10 ed.). Pearson.
- Łyda & Szcześniak (2013). Awareness in Action: The Role of Consciousness in Language Acquisition: Second Language Learning and Teaching. Recuperat de https://books.google.es/books/about/Awareness_in_Action.html?id=NsB7mwEACAAJ&redir_esc=y
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.