Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.
Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Mestre d'Educació Infantil / Mestre d'Educació Primària amb Menció en Llengua Anglesa (Pla de millora)
Assignatura
Educació Dramàtica
Tipologia
Obligatòria (OB)
Curs
3
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G11, presencial, matí | anglès | Marta Esmarats Bigas |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 4. Educació de qualitat
- 5. Igualtat de gènere
Objectius
Aquesta assignatura ofereix a les futures i futurs mestres la possibilitat d'explorar, treballar i reflexionar sobre les seves competències d'expressió corporal i dramàtica i cercar camins per poder-les aplicar en la pràctica professional.
Objectius
- Aprofundir en la consciència i l'expressivitat del propi cos i de la pròpia veu.
- Desenvolupar l'espontaneïtat, la creativitat i la imaginació.
- Descobrir i aprendre recursos dramàtics com ara els titelles, el teatre d'ombres i el teatre imatge.
- Conèixer i practicar l'storytelling.
- Explorar les arts escèniques com a experiències formatives.
Nota: Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. L'alumnat hi adquireix les competències i estratègies necessàries per poder fer classes d'expressió dramàtica en contextos d'aprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres (AICLE).
Resultats d'aprenentatge
- Mostra sensibilitat per l'expressió en el llenguatge dramàtic, corporal i verbal. (RA1)
- Utilitza diferents recursos dramàtics i audiovisuals per aplicar-los a l'aula. (RA5)
- Comunica a tot tipus d'audiències (especialitzades o no) de manera clara i precisa coneixements, metodologia, idees, problemes i solucions en l'àmbit de l'educació primària. (RA9)
- S'expressa a través del cos i de la veu i desenvolupa diferents tècniques dramàtiques. (RA6)
- Mostra habilitats per a la reflexió crítica en els processos vinculats a l'exercici de la professió de mestre. (RA10)
- Assumeix diferents responsabilitats en el treball individual o col·laboratiu i avalua els resultats obtinguts. (RA11)
Competències
Generals
- Establir relacions sistèmiques entre diferents àmbits del coneixement.
Específiques
- Dissenyar, planificar i avaluar propostes didàctiques pròpies de les difererents àrees del currículum en coherència amb les teories de l'aprenentatge que fomentin el treball cooperatiu.
- Fomentar l'expressió artística i creativa i dissenyar propostes didàctiques que estimulin la creativitat i la sensibilitat envers els llenguatges i manifestacions artístics.
Bàsiques
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
Transversals
- Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
- Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.
Continguts
Accions de l'assignatura
- Prendre consciència de la veu expressiva.
- Conèixer i practicar l'art de la manipulació dels titelles.
- Descobrir el teatre d'ombres.
- Aprofundir i aprendre a través de l'storytelling.
- Reflexionar i documentar sobre arts escèniques i escola.
- Desenvolupar una mirada crítica i reflexiva des de les arts escèniques.
- Practicar amb eines d'intervenció de teatre imatge.
Avaluació
Se segueixen uns criteris de puntuació que mitjançant la utilització i comparació de diferents tècniques d'avaluació permeten valorar el seguiment i progrés de l'alumnat en relació amb els objectius establerts.
S'usen els instruments d'avaluació següents:
- Observació de la participació i registre del seguiment i activitats: 30 % de la nota final
Es fa el seguiment i s'avalua el progrés en les diferents activitats dramàtiques. També s'avalua l'aprofitament i participació durant les sessions de treball dirigit o bé autònom i l'aplicació i treball de nous conceptes, habilitats i actituds adquirits a través de l'anàlisi i reflexió de les pròpies activitats d'avaluació utilitzant les tècniques dramàtiques plantejades. (RA1, RA2, RA3, RA5) [no recuperable] - Projecte en què l'alumnat participa en la creació i representació a través dels recursos dramàtics presentats: 40 % de la nota final. (RA1, RA2, RA3, RA4, RA5) [recuperable]
I, paral·lelament, visionat i aprenentatge d'obres dramàtiques relacionades amb els recursos presentats. (RA4 i RA5) [recuperable] - Treball de síntesi: 30 %.
L'alumnat ha de dur a terme diferents activitats de síntesi que es van plantejant en diferents moments del procés d'aprenentatge. [recuperable]
L'assignatura té una única convocatòria oficial.
Metodologia
Durant el període de presa de contacte amb l'assignatura es porta a terme una primera activitat de formació que permet revisar el pla de treball base en relació amb les característiques del grup. Posteriorment, es va revisant i adaptant el pla de treball segons el ritme i les demandes sorgides del propi procés d'aprenentatge. Les tutories s'inclouen dins la temporització del pla de treball sense perdre flexibilitat de cara a recollir les demandes i necessitats que puguin sorgir durant el semestre.
Les sessions de treball pràctic s'entrecreuen amb les sessions de treball teòric durant les quals es porta a terme el procés de reflexió i anàlisi.
L'assignatura està plantejada com a espai de creació, d'exploració i diàleg que parteix de la idea del taller com a lloc des d'on es pot actuar i reflexionar sobre la pròpia pràctica. Aquest taller busca establir relació amb entorns reals que suposin un desbordament de les dinàmiques habituals que es donen en les aules.
Bibliografia
Bàsica
- Boal, Augusto (2002). Games for Actors and Non-Actors (2 ed.). Routledge.
- Carey, David., Clark Carey, Rebecca (2008). Vocal arts workbook: A practical course for achieving clarity and expression with your voice. Methuern Drama.
- Chuvarovsky, Tamara (2016). Cuentos para ver, oír y sentir: Cuentos breves para narrar, teatralizar y representar con títeres de mesa (4 ed.). Tamara Chuvarovsky.
- Rodari, Gianni (2008). Gramàtica de la fantasia. Proa Les Eines.
- Tudorache, Andreea-Loredana (2013). Methods for Social Change: Image and Forum Theatre. A.R.T. Fusion Association.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.