Vés al contingut

Màrqueting en Salut

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en espanyol. El pla docent en català és una traducció de l'espanyol.

La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.

Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!

Texto original

Esta asignatura se imparte en español. El texto original de este plan docente es en español.

¡Consulta el plan docente original!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Spanish. The course guide in English is an automatic translation of the version in Spanish.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Refer to the translated text as non-binding orientation only!

Titulació

Màrqueting i Comunicació Empresarial

Assignatura

Màrqueting en Salut

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

3,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaespanyolEnric Gómez Vázquez

Objectius

La societat actual valora cada cop més la millora de la qualitat de vida. En aquest context, les empreses dedicades a la producció de productes i serveis destinats a la cura de la salut de les persones adquireixen una rellevància especial. Saber quins són els condicionants en què es desenvolupa la comunicació d'aquestes empreses i els codis que utilitzen ajuda a analitzar de manera crítica allò que ens transmeten per diferents canals de comunicació.

Amb aquesta premissa, els objectius de l'assignatura són:

  • Introduir l'alumnat en el context en què es desenvolupa la comunicació de la salut.
  • Capacitar l'alumnat perquè conegui les particularitats i els actors que intervenen en la comunicació de la salut.
  • Dotar l'alumnat de les eines bàsiques que permetin identificar i establir una campanya de comunicació de productes o serveis vinculats al món de la salut.
  • Desenvolupar competències comunicatives per a la defensa de projectes i estratègies de comunicació en l'àmbit de la salut.

Resultats d'aprenentatge

  • Entén i domina els codis de comunicació i màrqueting sectorials.
  • Crea plans de màrqueting en l'àmbit de la salut.
  • Coneix la importància dels productes ètics i dels productes de venda lliure (over-the-counter, OTC).
  • Coneix les diferents eines per al desenvolupament de plans multicanal, màrqueting per correu electrònic, formació mèdica continua en línia, esdeveniments, etc. que l'ajuden a optimitzar i ser més eficient en una estratègia multicanal.
  • Coneix, des d'un punt de vista legal, quines són les restriccions en el sector sanitari.
  • Es mou amb desimboltura en contextos d'interacció virtual mitjançant l'ús de les TIC.

Competències

Generals

  • Desenvolupar habilitats per a la innovació i la creació d'empreses.
  • Desenvolupar habilitats per adaptar-se a noves situacions.
  • Posseir habilitats per a treballar en un context internacional.
  • Tenir capacitat per posar els coneixements bàsics de la professió a la pràctica.
  • Tenir destresa amb l'ús de les TIC: ser autònoms i competents per a ser capaç de funcionar en diferents entorns tecnològics amb programari específic.
  • Tenir destresa per a utilitzar satisfactòriament i amb finalitats acadèmiques i professionals la llengua anglesa.
  • Tenir sensibilitat ambiental i social a les actuacions professionals.
  • Tenir un compromís ètic a les actuacions professionals, respectant els principis i valors democràtics.

Específiques

  • Saber comprendre i ser capaç de transmetre la importància de que l'empresa/organització s'orienti al mercat i a la relació amb el client.
  • Saber dissenyar i implementar iniciatives de negoci adequades pels mercats globals.
  • Ser capaç d'aplicar la teoria i els instruments d'investigació de mercats a la implementació d'estratègies empresarials.
  • Ser capaç de dissenyar i implementar plans integrals de màrqueting.
  • Tenir capacitat de lideratge en el procés de presa de decisions estratègiques en general, i especialment les relacionades amb el màrqueting i la comunicació.
  • Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
  • Tenir capacitat per aprendre i saber aplicar coneixements i habilitats a la direcció estratègica del màrqueting.
  • Tenir capacitat per la planificació de les decisions necessàries a la distribució comercial i a la gestió dels productes als canals de distribució.
  • Tenir capacitat per valorar críticament diferents situacions empresarials i per gestionar amb eficàcia i eficiència una empresa o organització.
  • Tenir habilitat per definir i implementar estratègies i models de negoci amb un ús intensiu de les TIC, i particularment d'internet, les xarxes socials i els sistemes d'e-business.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Transversals

  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  1. Nocions bàsiques i de context
  2. Stakeholders del sector mèdic, farmacèutic i de la salut
  3. Les relacions institucionals en l'entorn farmacèutic
  4. Els influenciadors del segle XXI en l'entorn de la salut
  5. La comunicació en els productes de prescripció (RX)
  6. La comunicació en els productes de de venda lliure (OTC)
  7. La comunicació en l'àmbit hospitalari
  8. Les campanyes de conscienciació ciutadana en salut
  9. La comunicació en l'àmbit de l'alimentació
  10. Noves tendències en la comunicació de la salut

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura es fa de manera continuada i presencial. Per tant, per superar-la cal acreditar una assistència mínima al 80 % a les sessions teòriques i pràctiques.

A partir dels conceptes teòrics i de la visualització de casos, cal que els alumnes resolguin 3 casos pràctics individuals i/o en grup i un test individual de coneixements.

El component pràctic equival a un 75 % de la nota global (un 25 % per cadascun dels casos pràctics), mentre que el component teòric compta el 25 % restant de la nota.

Els exercicis sol·licitats pel professor a classe són de lliurament obligatori. El no lliurament dels exercicis per part de l'alumne comporta una penalització de 0,5 punts per exercici en la nota final.

Per superar l'assignatura cal aprovar tots els ítems d'avaluació (els 3 casos pràctics i el test de coneixements) amb una nota mínima de 5. La nota final es calcula fent la mitjana de les quatre notes.

Metodologia

La metodologia aplicada a classe es basa en el mètode d'estudi de casos, a través del qual s'imparteixen els continguts partint de l'anàlisi de casos pràctics així com de peces audiovisuals seleccionades ad hoc per a cadascun dels temes.

Bibliografia

Bàsica

  • Asociación Española de Agencias de Publicidad y Salud (AEAPS) (2014). Publicidad y salud. Editorial Fragua.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte