Vés al contingut

Màrqueting en Salut

Text amb traducció automàtica

Aquesta assignatura s'imparteix en espanyol. El pla docent en català és una traducció automàtica de l'espanyol.

La traducció automàtica pot contenir errors i llacunes. Consulta-la només amb finalitats informatives!.

Consulta preferentment el text original!

Texto original

Esta asignatura se imparte en español. El texto original de este plan docente es en español.

¡Consulta el plan docente original!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Spanish. The course guide in English is an automatic translation of the version in Spanish.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Refer to the translated text as non-binding orientation only!

Titulació

Màrqueting i Comunicació Empresarial

Assignatura

Màrqueting en Salut

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

3,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaespanyolEnric Gómez Vázquez

Objectius

La societat actual valora cada cop més la millora de la qualitat de vida. En aquest context, les empreses dedicades a la producció de productes i serveis destinats a la cura de la salut de les persones adquireixen una rellevància especial. Conèixer quins són els condicionants en què es desenvolupa la comunicació d'aquestes empreses i els codis que utilitzen ajuda a analitzar de manera crítica allò que ens transmeten per diferents canals de comunicació.

Amb aquesta premissa, els obetius de l'assignatura són:

  • Introduir l'alumne en el context en què es desenvolupa la comunicació de la salut.
  • Capacitar l'alumne perquè conegui les particularitats i els “actors” que intervenen en la comunicació de la salut.
  • Dotar l'alumne de les eines bàsiques que permetin identificar i establir una campanya de comunicació de productes o serveis vinculats al món de la salut.
  • Desenvolupar competències comunicatives per a la defensa de projectes i estratègies de comunicació a l'àmbit de la salut.

Resultats d'aprenentatge

  • Entén i domina els codis de comunicació i màrqueting sectorials.
  • Crea plans de màrqueting a l'àmbit de la salut.
  • Coneix la importància dels productes ètics i productes OTC.
  • Coneix les diferents eines per al desenvolupament de plans multicanal, e-mail màrqueting, formació mèdica continuada en línia, esdeveniments, etc. que ajudaran l'alumne a optimitzar i ser més eficients en una estratègia multicanal.
  • Coneix, des d'un punt de vista legal, quines són les restriccions al sector sanitari.
  • Es desenvolupa en contextos dinteracció virtual mitjançant lús de les TIC.

Competències

Generals

  • Desenvolupar habilitats per a la innovació i la creació d'empreses.
  • Desenvolupar habilitats per adaptar-se a noves situacions.
  • Posseir habilitats per a treballar en un context internacional.
  • Tenir capacitat per posar els coneixements bàsics de la professió a la pràctica.
  • Tenir destresa amb l'ús de les TIC: ser autònoms i competents per ser capaç de funcionar en diferents entorns tecnològics amb programari específic.
  • Tenir destresa per utilitzar satisfactòriament i amb finalitats acadèmiques i professionals la llengua inglesa.
  • Tenir sensibilitat ambiental i social a les actuacions professionals.
  • Tenir un compromís ètic a les actuacions professionals, respectant els principis i els valors democràtics.

Específics

  • Saber comprendre i ser capaç de transmetre la importància que l'empresa/organització s'orienti al mercat ia la relació amb el client.
  • Saber dissenyar i implementar iniciatives de negoci adequades per als mercats globals.
  • Ser capaç d'aplicar la teoria i els instruments de recerca de mercats a la implementació d'estratègies empresarials.
  • Ser capaç de dissenyar i implementar plans integrals de màrqueting.
  • Tenir capacitat de lideratge en el procés de presa de decisions estratègiques en general, i especialment les relacionades amb el màrqueting i la comunicació.
  • Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
  • Tenir capacitat per aprendre i saber aplicar coneixements i habilitats a la direcció estratègica del màrqueting.
  • Tenir capacitat per a la planificació de les decisions necessàries a la distribució comercial ia la gestió dels productes als canals de distribució.
  • Tenir capacitat per valorar críticament diferents situacions empresarials i per gestionar amb eficàcia i eficiència una empresa o organització.
  • Tenir habilitat per definir i implementar estratègies i models de negoci amb un ús intensiu de les TIC, i particularment d'Internet, les xarxes socials i els sistemes d'e-business.

Bàsics

  • Saber aplicar els coneixements a la feina ia la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes a l'àrea d'estudi pròpia.

Transversals

  • Mostrar habilitats per a lexercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant lús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  • Tema 1. Nocions bàsiques i de context
  • Tema 2. “Stakeholders del sector mèdic, farmacèutic i de la salut”
  • Tema 3. Les Relacions Institucionals a l'entorn farmacèutic
  • Tema 4. Els “Influenciadors” del segle XXI a l'entorn de la salut
  • Tema 5. La comunicació als Productes de prescripció (RX)
  • Tema 6. La comunicació als Productes de venda lliure (OTC)
  • Tema 7. La comunicació a l'àmbit hospitalari
  • Tema 8. Les campanyes de conscienciació ciutadana en salut
  • Tema 9. La comunicació a l'àmbit de l'alimentació
  • Tema 10. Noves tendències en la comunicació de la salut

Avaluació

Lavaluació de lassignatura es planteja de forma continuada i presencial. Per tant, per superar-la caldrà acreditar una assistència mínima del 80% a les sessions teòriques i pràctiques.
A partir dels conceptes teòrics i la visualització de casos, caldrà que els alumnes resolguin 3 casos pràctics individuals i/o en grup i un test de coneixements individual.
La component pràctica comportarà un 75% de la nota global (un 25% per cadascun dels casos pràctics), mentre que la component teòrica serà el 25% restant de la nota.
Els exercicis sol·licitats pel professor a classe seran de lliurament obligatori. La no entrega dels exercicis per part de l'alumne comportarà una penalització de 0,5 punts/exercici a la nota final.
Per superar lassignatura serà necessari aprovar cadascun dels ítems a avaluar (els 3 casos pràctics i el test de coneixements) amb una nota mínima de 5 (cinc). La mitjana de les quatre notes serà el resultat de la nota final.

Metodologia

La metodologia aplicada a classe es basa en el Mètode del cas, a través del qual s'imparteixen els continguts partint de l'anàlisi de casos pràctics així com de peces audiovisuals seleccionades adhoc per a cadascun dels temes.

Bibliografia

Bàsica

  • Asociación Española de Agencias de Publicidad y Salud (AEAPS) (2014). Publicidad y salud. Editorial Fragua.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte