Vés al contingut

Màrqueting Esportiu

Text amb traducció automàtica

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció automàtica de l'anglès.

La traducció automàtica pot contenir errors i llacunes. Consulta-la només amb finalitats informatives!

Consulta el text traduït només amb finalitats informatives!

Consulta preferentment el text original!

Texto con traducción automática

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción automática del inglés.

La traducción automática puede contener errores y lagunas. ¡Consúltala solo con finalidades informativas!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Màrqueting i Comunicació Empresarial

Assignatura

Màrqueting Esportiu

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G21, presencial, matíanglèsXavier Ginesta Portet

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides

Objectius

Màrqueting esportiu és un curs on els estudiants analitzaran la relació bàsica entre esport i comunicació. Tal com afirma Paul Blakey (2011), "el màrqueting esportiu és un procés de concordança: la combinació de productes i serveis esportius amb les demandes dels consumidors i clients esportius". Es tracta d'un procés de concordança on "la comunicació és el centre de la mateixa". Per això, aquest curs no només és un taller sobre com els estudiants podran treballar de manera satisfactòria en un departament de màrqueting d'una organització esportiva, sinó que també és un curs per entendre les sinergies entre els actors bàsics que participen en el complex mediàtic esportiu. : mitjans de comunicació, organitzacions esportives i organitzacions esportives comercials.

Resultats d'aprenentatge

  • Comprendre les sinergies bàsiques del "complex de mitjans esportius".
  • Analitzar el paper de la comunicació en les relacions entre les organitzacions esportives i els seus grups d'interès.
  • Analitzar i comprendre la comunicació corporativa en organitzacions esportives.
  • Comprendre l'estructura econòmica del negoci esportiu i l'auge de les multinacionals de l'entreteniment com a actors bàsics d'aquest sector econòmic.

Competències

Generals

  • Desenvolupar habilitats per a la innovació i la creació d'empreses.
  • Desenvolupar habilitats per adaptar-se a noves situacions.
  • Posseir capacitat per a la comunicació oral i escrita a les llengües pròpies de la comunitat.
  • Posseir habilitats per a treballar en un context internacional.
  • Tenir aptitud crítica i autocrítica.
  • Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • Tenir capacitat d'organització i planificació.
  • Tenir capacitat per a realitzar exposicions raonades i coherents.
  • Tenir capacitat per posar els coneixements bàsics de la professió a la pràctica.
  • Tenir destresa amb l'ús de les TIC: ser autònoms i competents per a ser programes de funcionar en diferents entorns tecnològics amb particulars.
  • Tenir destresa per a utilitzar satisfactòriament i amb finalitats acadèmiques i professionals de la llengua anglesa.
  • Tenir habilitat en l'ús de la informació: buscar, analitzar, seleccionar, organitzar i utilitzar la informació eficaçment.
  • Tenir sensibilitat ambiental i social a les actuacions professionals.

Específics

  • Saber comprendre i ser capaç de transmetre la importància de que l'empresa/organització s'orienti a la relació amb el client.
  • Saber dissenyar i implementar iniciatives de negoci adequades pels mercats globals.
  • Ser teoria d'aplicar la i els instruments d'investigació de mercats a la implementació d'estratègies empresarials.
  • Ser capaç de dissenyar i implementar plans integrals de màrqueting.
  • Ser capaç de liderar i gestionar els processos de canvi de les empreses i organitzacions i especialment els que estan relacionats amb situacions d'innovació i/o crisi.
  • Tenir capacitat de lideratge en el procés de presa de decisions estratègiques en general, i especialment les relacionades amb el màrqueting i la comunicació.
  • Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
  • Tenir capacitat per aprendre i saber aplicar coneixements i habilitats a la direcció estratègica del màrqueting.
  • Tenir capacitat per valorar críticament diferents situacions empresarials i per gestionar amb eficiència i eficiència una empresa o organització.
  • Tenir habilitat per definir i implementar estratègies i models de negoci amb un ús intensiu de les TIC, i particularment d'internet, les xarxes socials i els sistemes d'e-business.

Bàsiques

  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.

Continguts

  1. El complex de mitjans esportius
    1. Introducció bàsica al negoci de l'esport i als actors bàsics que hi participen
    2. Les multinacionals de l'entreteniment
  2. Els media clubs i la seva estratègia de comunicació
    1. Excel·lència en Relacions Públiques en organitzacions esportives
    2. El pla de comunicació
  3. La comercialització dels actius esportius
    1. Fonts d'ingressos de les organitzacions esportives
    2. Drets dels mitjans a Europa
    3. Programes d'hostaleria i enfocament empresarial dels estadis
  4. El col·lapse de la indústria del futbol
  5. Marca de lloc i esport
    1. Marca de llocs esportius
    2. Diplomàcia esportiva

Avaluació

Avaluació contínua.

  • Ressenya individual de llibres de màrqueting esportiu: 40%
    L'estructura de l'assaig serà la següent (màx. 4 pàgines, Times New Roman 12):
    1. La teva proposta de títol i resum del llibre.
    2. Revisió crítica dels conceptes bàsics del llibre d'acord amb el marc teòric de l'assignatura, articles addicionals que els alumnes han de trobar.
    3. Conclusions i valoració personal.
    4. Referències.
  • Un treball final en grup, amb presentació en línia mitjançant una teleconferència (Zoom, Skype, Teams, etc.), analitzant una organització esportiva i la seva estratègia de comunicació: 40%
    L'estructura del projecte, en format PPT, serà la següent:
    1. Presentació de l'organització i introducció del problema que s'analitzarà (1 diapositiva)
    2. Benchmark (local i internacional) (2-3 diapositives).
    3. Anàlisi DAFO de l'organització en relació amb el problema i el benchmark (1 diapositiva).
    4. Accions estratègiques que es duran a terme (1 acció cada diapositiva, presentació i desenvolupament).
    5. Pressupost d'aquestes accions (1 diapositiva).
    6. Conclusions i referències (1 diapositiva).
  • Comentari d'articles i participació de classe en fòrums en línia: 20%
    Durant el curs, el professor pujarà diferents articles i vídeos segons cada tema del programa del curs. Es demanarà als estudiants que escriguin assajos o que discuteixin preguntes al fòrum de Moodle.

En cas d'emergència mèdica, que requereixi un nou confinament, l'avaluació no canviarà. Tanmateix, els treballs seran en línia.

Metodologia

El curs es dividirà en seminaris teòrics i pràctics. El professor explicarà a l'inici de la classe els conceptes bàsics de la lliçó. Posteriorment els estudiants hauran de discutir articles relacionats amb aquests temes amb el professor, o entre ells.

Durant el curs, alguns experts i professionals seran a la classe per tal d'explicar diferents experiències que poden ajudar els alumnes a entendre el món professional del màrqueting esportiu.

En cas d'emergència mèdica, que requereixi un nou confinament, les activitats seran online.

Bibliografia

Bàsica

  • Blakey, P. (2011). Sport Marketing. Learning Matters.
  • Ginesta, X (2020). Les multinacionals de l'entreteniment. Futbol, diplomàcia, identitat i tecnologia. UOC.
  • Ginesta, Xavier (2021). La disneyització del futbol. Eumo Editorial.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte