Text amb traducció automàtica
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció automàtica de l'anglès.
La traducció automàtica pot contenir errors i llacunes. Consulta-la només amb finalitats informatives!
Consulta el text traduït només amb finalitats informatives!
Texto con traducción automática
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción automática del inglés.
La traducción automática puede contener errores y lagunas. ¡Consúltala solo con finalidades informativas!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Màrqueting i Comunicació Empresarial
Assignatura
Comunicació Interna
Tipologia
Obligatòria (OB)
Curs
3
Crèdits
3,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G25, presencial, tarda | anglès | Clara E. de Uribe Gil |
Objectius
L'objectiu d'aquest curs és proporcionar als estudiants una comprensió de les estratègies de comunicació interna. Fomentar el pensament analític i examinar la cohesió i la motivació necessàries per treballar en una empresa, mitjançant casos pràctics reals, teoria abstracta i treballs de curs (pla de comunicació interna).
- La comunicació interna és la clau per a la supervivència de les empreses i l'objectiu principal dels estudiants és poder aplicar els coneixements obtinguts en aquest curs. Per exemple, el treball del curs consisteix en aplicar la teoria a la pràctica real mitjançant la implementació d'un pla de comunicació interna. Els estudiants el podran aplicar en els seus futurs llocs de treball.
Resultats d'aprenentatge
- Els estudiants poden identificar els rols principals en el procés de comunicació interna.
- Els estudiants poden utilitzar eines de gestió de la comunicació externa en l'entorn intern de l'organització.
- Els estudiants poden comprendre la importància del procés de comunicació interna en el desenvolupament de l'organització.
- Els estudiants poden desenvolupar un pla de comunicació interna.
- L'alumnat pot analitzar les pròpies competències personals i professionals en relació amb diferents àmbits de l'exercici professional.
Competències
Generals
- Desenvolupar habilitats per adaptar-se a noves situacions.
- Posseir capacitat per a la comunicació oral i escrita a les llengües pròpies de la comunitat.
- Tenir aptitud crítica i autocrítica.
- Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
- Tenir capacitat d'organització i planificació.
- Tenir capacitat i habilitat per a treballar en equip i en xarxa de forma multidisciplinària.
- Tenir capacitat per a realitzar exposicions raonades i coherents.
- Tenir capacitat per posar els coneixements bàsics de la professió a la pràctica.
- Tenir destresa per a utilitzar satisfactòriament i amb finalitats acadèmiques i professionals de la llengua anglesa.
- Tenir habilitat en l'ús de la informació: buscar, analitzar, seleccionar, organitzar i utilitzar la informació eficaçment.
- Tenir sensibilitat ambiental i social a les actuacions professionals.
- Tenir un compromís ètic a les actuacions professionals, respectant els principis i els valors democràtics.
Específics
- Posseir habilitat pel disseny i la implementació de plans integrals de comunicació corporativa.
- Saber comprendre i ser capaç de transmetre la importància de que l'empresa/organització s'orienti a la relació amb el client.
- Saber dissenyar i implementar iniciatives de negoci adequades pels mercats globals.
- Ser capaç de dissenyar i desplegar iniciatives de comunicació de màrqueting amb una visió integral.
- Tenir capacitat de lideratge en el procés de presa de decisions estratègiques en general, i especialment les relacionades amb el màrqueting i la comunicació.
- Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
- Tenir capacitat per aplicar els coneixements teòrics, les habilitats i els instruments de comunicació per establir una estratègia integral de comunicació de l'empresa o organització.
- Tenir habilitat per definir i implementar estratègies i models de negoci amb un ús intensiu de les TIC, i particularment d'internet, les xarxes socials i els sistemes d'e-business.
Bàsiques
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
Transversals
- Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.
Continguts
Tema 1. Comunicació interna i gestió.
Tema 2. Cultura corporativa.
Tema 3. Eines de comunicació interna.
Tema 4. Planificació de la comunicació interna.
Avaluació
- 40% tasques
- 20% pràctica grupal
- 40% de treballs del curs (pla de comunicació interna).
Mesures de recuperació: no hi ha mesures de recuperació.
Metodologia
El curs, malgrat la importància teòrica d'adquirir correctament els fonaments, té un enfocament pràctic.
El professor explica els coneixements teòrics de cadascuna de les assignatures per resoldre posteriorment casos pràctics rellevants. A continuació es resolen exercicis setmanals.
Bibliografia
Bàsica
- FitzPatrick, L., Valskov, K (2014). Internal Communications: A Manual for Practitioners (PR In Practice): A Manual for practicioners. Kogan Page.
- Fraser P. Seitel (2020). The Practice of Public Relations: The Practice of PR (14 ed.). Pearson.
- Quirke, Bill (2008). Making the Connections: Using Internal Communication to Turn Strategy Into Action (2 ed.). University Pres Cambridge.
- Cowan, D. (2014). Strategic Internal Communication: How to Build Employee Engagement and Performance: How to build employee engagement and performance (2 ed.). Kogan Page.
- Dahlman, S., Heide, M. (2021). Strategic Internal Communication: A Practitioner’s Guide to Implementing Cutting-Edge Methods for Improved Workplace Culture. Routledge.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.