Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto con traducción automática
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción automática del inglés.
La traducción automática puede contener errores y lagunas. ¡Consúltala solo con finalidades informativas!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Màrqueting i Comunicació Empresarial
Assignatura
Anglès per al Màrqueting I
Tipologia
Formació Bàsica (FB)
Curs
1
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, tarda | anglès |
Objectius
L'assignatura introdueix temes propis dels estudis de màrqueting i de la comunicació empresarial per millorar la fluïdesa oral i escrita en llengua anglesa. S'introduirà el lèxic propi de l'àrea de màrqueting i es treballaran les habilitats associades a l'entorn professional propi. Els objectius de l'assignatura són:
- Analitzar casos pràctics relacionats amb l'àrea dels estudis.
- Saber fer recerca d'informació sobre un tema, analitzar la informació i preparar un projecte escrit.
- Utilitzar els recursos lingüístics verbals i no verbals per fer les presentació oral.
- Saber utilitzar la llengua anglesa en el context professional en l'expressió escrita amb un grau de correcció de nivell intermedi avançat.
- Ampliar la terminologia pròpia del temes de màrqueting i de la comunicació empresarial.
- Millora la fluïdesa escrita i oral en llengua anglesa a partir d'exercicis pràctics.
Resultats d'aprenentatge
- Students can correctly express in oral form (verbal and non-verbal) for both personal and professional communicative interactions .
- Students can accurately express in written form (mainly technical language).
- Students deliver coherent and reasoned presentations in English.
- Students identify their own instruction needs and know how to organise their learning with a high degree of autonomy in all types of contexts (structured or not).
- Students correctly use the English language to express in an international context.
- Students use the specific vocabulary for marketing.
- Students fully understand spoken and written messages of different typology in their own language and in English.
- Students provide contributions according to democratic values and of sustainability showing respect to the fundamental rights of the person.
- Students communicate to all types of audiences (specialized or not) in a clear and precise way knowledge, methodology, ideas, problems and solutions.
- Students use the audiovisual language to deliver contents that are specific to their area.
Competències
Generals
- Posseir habilitats per a treballar en un context internacional.
- Tenir capacitat per a realitzar exposicions raonades i coherents.
- Tenir destresa per a utilitzar satisfactòriament i amb finalitats acadèmiques i professionals la llengua anglesa.
Bàsiques
- Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
Transversals
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
- Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.
Continguts
Topics
Marketing plan I
- Skills
- Presenting a SWOT analysis of a product or service
- Preparing a PESTEL analysis
- Understading a marketing audit and a marketing plan
- Language focus
- Describing trends
- SMART marketing objectives
- Terms and collocations in marketing objectives
- The language of presentations
- Case-study: discussing on planning strategies
Marketing plan II
- Skills
- Marketing strategy
- Marketing budget
- Executive summary
- Case-study:discussing on an advertising campaign
- Language focus
- The language of the marketing mix
- The language of meetings
- Summarising the key points
- Suggesting tactics, agreeing and disagreeing
- Presentation of a SWOT analysis
International customer communications
- Skills
- Meeting associates from different countries
- Describing the target market
- Presenting a design concept
- Case-study: American Express
- Language focus
- Dealing with international customers
- Introducing recommendations
- Numbers of market segmentation
- Presentation of a marketing mix for an international market
Vocabulary
- Describing trends
- The marketing mix 1&2
- SWOT analysis
- Marketing strategy and the marketing plan
- The market environment
- Market segmentation
- Customer needs and behaviour
- Loyalty programmes
- Motivation marketing
- The marketing budget
- Price
Avaluació
The course is based on continuous assessment. The final grade is the sum of all the assessed activities done during the course. The percentages of the assessed activities are the following:
Monitoring of the work done:
Use of English 10%
Exams
- Use of English tests 10%
- Vocabulary tests 15%
- Writing test 10%
- Listening tests 10%
Assignments and Projects:
- Making and presenting a SWOT analysis 5%
- Developing and presenting a marketing mix of a product for an international market 15%
- Holding a meeting 5%
- Relaunching a brand 5%
- Reading activity 10%
Class participation: 5%
To pass the course, students need to obtain at least 50% of the assessed activities. The students who have not reached the 50 points at the end of the course have to opportunity to do a repeat 4 of the tests below:
- Use of English tests 10%
- Vocabulary tests 15%
All the exercises that are not done or handed in on the due date cannot be repeated and will count as zero.
Metodologia
Students' participation in classroom activities is essential for the development and success of the basic competencies of this course. Both individual and team work will be encouraged to ensure the learning goals.
Bibliografia
Bàsica
- de Mooij, M., (2018). Global Marketing and Advertising: Understanding Cultural Paradoxes (5 ed.). SAGE.
- Doyle, C. (2016). A Dictionary of Marketing. Oxford University Press.
- Farrall, C., Lindsey, M. (2008). Professional English in Use: Marketing. Cambridge University Press.
- Percy, L.; Rosenbaum-Elliott, R. (2016). Strategic Advertising Management (5 ed.). Oxford University Press.
- Robinson, N. (2010). Cambridge English for Marketing: Professional English. Cambridge University Press.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.