Vés al contingut

Programes d'Identitat Visual

Text original

Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.

Texto con traducción automática

Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción automática del catalán.

La traducción automática puede contener errores y lagunas. ¡Consúltala solo con finalidades informativas!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Titulació

Publicitat i Relacions Públiques

Assignatura

Programes d'Identitat Visual

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

6,0

Objectius

  • Comprendre el concepte de marca i la terminologia bàsica que gira al seu entorn, i assolir una perspectiva d’anàlisi evolutiva històrica de les marques.
  • Familiaritzar l’alumne amb al pensament estratègic i la presa de decisions prèvia a l’aplicació d’opcions estètiques en el desenvolupament d’un programa d’Identitat Visual.

Resultats d'aprenentatge

  • Ser capaç de desenvolupar processos per a la creació de programes d’Identitat Visual i identificar-ne les mancances.
  • Ser capaç de dur a terme una anàlisi de l’entorn gràfic de les empreses.

Continguts

Introducció teòrica al concepte de marca.
Identitat Visual.
Imatge Global.
Història de la Identitat Visual.
L’empresa:

  • Concepte d’organització.
  • El sector
  • El posicionalment
  • La filosofia corporativa: Missió, Visió i Valors.

Estratègies de Conceptualització.
Estratègies de Visualització.
El programa d’Identitat Visual:

  • Índex
  • Naming
  • Signe
  • Logotip
  • Color
  • Tipografia
  • Suports


Exemplificació de casos.
Exercicis pràctics reflex, recull o alternativa del contingut teòric.

Conclusions
Revisió i anàlisi pública i personalitzada dels exercicis.

Avaluació

L’avaluació d’aquesta assignatura consta dels següents apartats:

  • Creació d’un programa d’Identitat Visual. Aquest apartat tindrà el 40% del valor de la nota final. Avaluació continuada.
  • Treball de recerca i anàlisi sobre la implementació dels programes d’Identitat Visual en un sector específic. 30%.
  • Treball de desenvolupament d’un concepte. 20%.
  • Implicació en l’assignatura (assistència, participació, etc...) 10%.


Es valorarà positivament l’assistència a les classes, l’entrega puntual dels treballs i la seva correcta persentació.

Metodologia

  • Familiaritzar l’alumne amb els conceptes bàsics per a la conceptualització, creació, planificació, implementació i anàlisi de programes d’Identitat Visual a través de classes teòriques i magistrals.
  • Exposició de casos i anàlisi col·lectiva.
  • Creació segmentada d’un programa d’Identitat Visual tutoritzat de forma personalitzada pel professor. El projecte final, així com el seu procés de creació, seran la base per al treball final.
  • Presentació i comentaris col·lectius a partir d’un exercici de recerca i anàlisi de cada alumne.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte