Vés al contingut

Taller d'Anuncis de Televisió

Text original

Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.

Texto con traducción automática

Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción automática del catalán.

La traducción automática puede contener errores y lagunas. ¡Consúltala solo con finalidades informativas!

Translated text

The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is a translation of the text in Catalan.

The English translation is out of date.

Perhaps you should consult the original version of the text!

If you prefer, refer to the translated version!

Titulació

Comunicació Audiovisual

Assignatura

Taller d'Anuncis de Televisió

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

3,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat

Objectius

The subject works, theoretically and practically, the process of production of a TV advert.

First of all, we provide the student with minimal knowledge in order to understand and question the communicative needs of an advertiser in the audiovisual context.

Secondly, we intend that the student can find the best strategic and creative solutions to the communicative needs of the advertiser, as well as to know how to defend them in public.

Finally, we intend to offer the basic knowledge of copywriting and audio-visual techniques so that the student can produce a TV advert from zero.

Resultats d'aprenentatge

  • Apply knowledge to solve problems in complex or professional and specialized work environments that require the use of creative and innovative ideas.
  • Find solutions in complex situations.
  • Communicate to all types of audiences (specialized or not) clearly and precisely.
  • Design interventions that meet the needs of the field in a multidisciplinary way.
  • Use the audiovisual language and its different resources to express and present contents related to the specific knowledge of the field.
  • Define your own learning objectives and design coherent and realistic development processes with the time available.
  • Get to know the fundamental aspects of audiovisual language and television narrative.
  • Produce a television advertisement creatively and collaboratively.
  • Know the basics of audiovisual post-production in the visual and sound fields.
  • Use the basic tools of audiovisual post-production correctly.
  • Learn about and analyse different formats of the audiovisual market.
  • Conceptually create new audiovisual formats, considering different multiplatform media.
  • Produce different communication genres for audiovisual media with technical adequacy.
  • Analyse the specificities of the creative process and the realization of a commercial advertisement for television.

Competències

Generals

  • Adquirir habilitats per al disseny i la direcció de projectes prenent les decisions oportunes i aplicant estratègies de resolució de problemes.
  • Mostrar habilitats de relació interpersonal, d'adaptació a situacions noves i per al treball en entorns de pressió.
  • Organitzar i planificar tasques vinculades a l'exercici professional a través d'una gestió correcta del temps i de la temporització d'aquestes tasques.

Específiques

  • Crear continguts i estructurar els processos de direcció i realització per al cinema, la televisió, la ràdio i els mitjans interactius.
  • Desenvolupar habilitats narratives per als diferents productes audiovisuals i multimèdia i aplicar les tècniques de la creació de guions: de ficció, de no ficció i d'entreteniment.
  • Dominar la tecnologia audiovisual i multimèdia per aplicar-la a les diferents fases d'un procés creatiu i, així, facilitar l'adaptació als diferents entorns laborals.
  • Expressar-se amb fluïdesa i eficàcia comunicativa, de manera oral i escrita, tant en les llengües pròpies, català i espanyol, com en anglès, utilitzant el llenguatge dels mitjans de comunicació tradicionals i dels nous suports digitals.

Bàsiques

  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  1. Introduction to the audiovisual advertising industry
  2. Research and strategies for TV adverts
  3. The creative process of a TV advert
  4. Audiovisual pre-production of a TV advert
  5. Audiovisual production of a TV advert
  6. Audiovisual post-production of a TV advert

Avaluació

  • Map of references and class participation: 10%
  • Record of the results in the follow-up of the work carried out: 75%. Specifically:
    • Production of advert 1 (in groups): 30%
    • Production of advert 2 (individually): 45%
  • Analysis: 15%

Only those students who have delivered all the previous assignments but have an average under 5 will be allowed to do the resit at the end of January.

Metodologia

  • The subject combines theoretical and practical approaches to the content.
  • The subject will include work sessions with the whole class group, as well as work sessions in small groups directed by the lecturer.
  • Throughout the course, autonomous work with lecturer's support will be promoted.
  • Specific techniques that will be developed: interpretation of a briefing; techniques to stimulate creativity; copywriting for advertising scripts; audio-visual language techniques.

Bibliografia

Bàsica

  • BROWN, Lucy, & DUTHIE, Lyndsay (2016). The TV Studio Production Handbook. I.B. Tauris.
  • GARCÍA GUARDIA, Mª Luisa, & MENÉNDEZ HEVIA, Tania (2007). Fundamentos de la realización publicitaria. Fragua.
  • GARCÍA-CLAIRAC, Santiago (2005). Realización de spots publicitarios. Almuzara.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte