Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto con traducción automática
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción automática del inglés.
La traducción automática puede contener errores y lagunas. ¡Consúltala solo con finalidades informativas!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Comunicació Audiovisual
Assignatura
Introducció a l'Animació Audiovisual
Tipologia
Optativa (OP)
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G21, presencial, matí | anglès | Lluís Viciana Espartero |
Objectius
This course will focus on a 2D software (Adobe Animate) and learn all the basics tools to achieve the main animation concepts. By end of the course the students will be able to create-animate their own characters and place them in different environments.
Resultats d'aprenentatge
The student:
- Understands the fundamentals and technical principles of animation as well as the different production processes.
- Expresses her/himself with the technique of animation, being able to create animated films.
- Applies her/his knowledge to solving problems in complex or professional and specialized work areas that require the use of creative and innovative ideas.
- Identifies her/his own training needs and organises his/her own learning with a high degree of autonomy in all kinds of contexts (structured or not).
- Solves problems and situations specific to professional practice with entrepreneurial and innovative attitudes.
Competències
Generals
- Adquirir habilitats per al disseny i la direcció de projectes prenent les decisions oportunes i aplicant estratègies de resolució de problemes.
- Organitzar i planificar tasques vinculades a l'exercici professional a través d'una gestió correcta del temps i de la temporització d'aquestes tasques.
Específiques
- Dominar la tecnologia audiovisual i multimèdia per aplicar-la a les diferents fases d'un procés creatiu i, així, facilitar l'adaptació als diferents entorns laborals.
- Operar en diferents entorns informàtics i digitals vinculats a les disciplines clàssiques de la comunicació, escrites i audiovisuals, i també als nous escenaris virtuals.
Bàsiques
- Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
Transversals
- Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
- Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.
Continguts
- Introduction to animation pre-production: synopsis, script & breakdown list
- Pre-design (models, props, FX and Bgs)
- Expression and acting
- Bibles
- Animation with Adobe Animate I
- Introduction to animation - animation styles - what is animation?
- Introduction of Adobe Animate software (workface, interface and tools)
- Introduction of the concept: timing-spacing
- Animation with Adobe Animate II
- Ways to apply animation (frame by frame, motion tween, classic tween, guide tween)
- Animation with Adobe Animate III
- How to generate symbols (graphics) and how swap them.
- Animation with Adobe Animate IV
- Key poses and in between drawings.
- Expressions and takes
- Lip synch using Frame Picker.
- Animation with Adobe Animate V
- Walk cycle (frame by frame)
- Use cameras
- Cut out animation with Adobe Animate I
- Building a character by layers (SETUP)
- Riggig a vectored character so can move and change the expression (character setup to be animated using bones, layer hierarchy and frame picker)
- Cut out animation with Adobe Animate II
- How to do walk from a cut-out character.
In this class we see how to compose a layout and add the elements to do different scenes and at the same practice all the concepts learnt during the course, such as:
- Timing-spacing
- Ease in and ease out
- Takes
- Anticipations
- Overlap
- Lips synch
- Posing-acting
During the course we will do 5 animation tasks and the final project.
Final project (Short movie): project and animation done in Adobe Animate. During the course we will work on the project process (concept design, animatica, scene breakdown), with continuous evaluation. This short movie can be individual or group, with a maximum of two students per group.
Avaluació
- Exercises and work in class: 60%
- Short movie in 2D Adobe Animate: 30%
- Class attendance and active participation: 10%
Metodologia
Work in class with exercises and theoretical explanations with continuous tasks and assessment.
Bibliografia
Bàsica
- Donald Crafton. (1982). Before Mickey. The Animated Film 1898 – 1928. The University of chicago Press.
- Frank Thomas and Ollie Johnston (1981). The Illusion of life. Disney Animation. Disney animation.
- Giannalberto Bendazzi (2003). Cartoons. 110 años de Cine de Animación. Ocho Y Medio.
- Norman McLaren. (1991). On The Creative Process. National Library of Canada. Compiled and edited by Donald McWilliams. National Film Board of Canada.
- Shamus Culhane (1988). Animation. From the script to screen. St Martins Griffin.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.