Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.
Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Comunicació Audiovisual
Assignatura
Introducció a l'Animació Audiovisual
Tipologia
Optativa (OP)
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G21, presencial, matí | anglès | Lluís Viciana Espartero |
Objectius
Aquesta assignatura se centra en un programa d'animació en 2D (Adobe Animate) i s'hi aprenen les eines bàsiques per assimilar els principals conceptes d'animació. Al final del curs l'alumnat ha de ser capaç de crear i animar els seus propis personatges i situar-los en diferents entorns.
Resultats d'aprenentatge
- Comprèn els fonaments i els principis tècnics de l'animació, així com els diferents processos que intervenen en la producció.
- S'expressa amb la tècnica de l'animació i sent capaç de crear pel·lícules d'animació.
- Aplica els seus coneixements de resolució de problemes en entorns laborals o professionals complexos que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores.
- Identifica les pròpies necessitats formatives i organitza el seu propi aprenentatge amb un alt grau d'autonomia en tot tipus de contextos (estructurats o no).
- Resol problemes i situacions pròpies de l'activitat professional amb actituds emprenedores i innovadores.
Competències
Generals
- Adquirir habilitats per al disseny i la direcció de projectes prenent les decisions oportunes i aplicant estratègies de resolució de problemes.
- Organitzar i planificar tasques vinculades a l'exercici professional a través d'una gestió correcta del temps i de la temporització d'aquestes tasques.
Específiques
- Dominar la tecnologia audiovisual i multimèdia per aplicar-la a les diferents fases d'un procés creatiu i, així, facilitar l'adaptació als diferents entorns laborals.
- Operar en diferents entorns informàtics i digitals vinculats a les disciplines clàssiques de la comunicació, escrites i audiovisuals, i també als nous escenaris virtuals.
Bàsiques
- Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
Transversals
- Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
- Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.
Continguts
- Introducció a la preproducció d'animació: sinopsi, guió i llista de desglossament
- Predisseny (models, accessoris, FX i Bgs)
- Expressió i actuació
- Bíblies
- Animació amb Adobe Animate (I)
- Introducció a l'animació. Estils d'animació. Què és l'animació?
- Introducció a Adobe Animate (àrea de treball, interfície i eines)
- Introducció del concepte: temps i espai
- Animació amb Adobe Animate (II)
- Maneres d'aplicar l'animació (fotograma per fotograma, interpolació de moviment, interpolació clàssica i interpolació guia)
- Animació amb Adobe Animate (III)
- Com generar símbols (gràfics) i com intercanviar-los
- Animació amb Adobe Animate (IV)
- Postures clau i dibuixos d'entremig
- Expressions i preses
- Sincronització de llavis mitjançant el selector de fotogrames
- Animació amb Adobe Animate (V)
- Walk cycle (fotograma a fotograma)
- Ús de càmeres
- Animació amb retalls amb Adobe Animate (I)
- Construcció d'un personatge per capes (configuració)
- Manipulació d'un personatge vectoritzat perquè es pugui moure i canviar l'expressió (configuració del personatge que s'animarà amb ossos, jerarquia de capes i selector de fotogrames)
- Animació amb retalls amb Adobe Animate (II)
- Com fer caminar un personatge retallat
En aquesta assignatura es veu com compondre una escena i afegir els elements per fer diferents escenes i alhora es practiquen tots els conceptes apresos setmana rere setmana, com ara:
- Temps i espai
- Entrada i sortida
- Preses
- Anticipacions
- Superposició
- Sincronització de llavis
- Postures i actuació
En el transcurs de l'assignatura es fan 5 tasques d'animació i el projecte final.
Projecte final (curtmetratge): projecte i animació fets en Adobe Animate. Durant el curs es treballa el procés del projecte (disseny conceptual, animació i desglossament d'escenes), amb avaluació contínua. Aquest curtmetratge pot ser individual o grupal, amb un màxim de dos alumnes per grup.
Avaluació
- Exercicis i treballs a classe: 60 %
- Curtmetratge en 2D amb Adobe Animate: 30 %
- Assistència a classe i participació activa: 10 %
Metodologia
Treball a classe amb exercicis i explicacions teòriques amb tasques i avaluació contínues.
Bibliografia
Bàsica
- Donald Crafton. (1982). Before Mickey. The Animated Film 1898 – 1928. The University of chicago Press.
- Frank Thomas and Ollie Johnston (1981). The Illusion of life. Disney Animation. Disney animation.
- Giannalberto Bendazzi (2003). Cartoons. 110 años de Cine de Animación. Ocho Y Medio.
- Norman McLaren. (1991). On The Creative Process. National Library of Canada. Compiled and edited by Donald McWilliams. National Film Board of Canada.
- Shamus Culhane (1988). Animation. From the script to screen. St Martins Griffin.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.