Vés al contingut

Introducció a l'Animació Audiovisual

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.

Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Comunicació Audiovisual

Assignatura

Introducció a l'Animació Audiovisual

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G21, presencial, matíanglèsLluís Viciana Espartero

Objectius

Aquesta assignatura se centra en un programa d'animació en 2D (Adobe Animate) i s'hi aprenen les eines bàsiques per assimilar els principals conceptes d'animació. Al final del curs l'alumnat ha de ser capaç de crear i animar els seus propis personatges i situar-los en diferents entorns.

Resultats d'aprenentatge

  • Comprèn els fonaments i els principis tècnics de l'animació, així com els diferents processos que intervenen en la producció.
  • S'expressa amb la tècnica de l'animació i sent capaç de crear pel·lícules d'animació.
  • Aplica els seus coneixements de resolució de problemes en entorns laborals o professionals complexos que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores.
  • Identifica les pròpies necessitats formatives i organitza el seu propi aprenentatge amb un alt grau d'autonomia en tot tipus de contextos (estructurats o no).
  • Resol problemes i situacions pròpies de l'activitat professional amb actituds emprenedores i innovadores.

Competències

Generals

  • Adquirir habilitats per al disseny i la direcció de projectes prenent les decisions oportunes i aplicant estratègies de resolució de problemes.
  • Organitzar i planificar tasques vinculades a l'exercici professional a través d'una gestió correcta del temps i de la temporització d'aquestes tasques.

Específiques

  • Dominar la tecnologia audiovisual i multimèdia per aplicar-la a les diferents fases d'un procés creatiu i, així, facilitar l'adaptació als diferents entorns laborals.
  • Operar en diferents entorns informàtics i digitals vinculats a les disciplines clàssiques de la comunicació, escrites i audiovisuals, i també als nous escenaris virtuals.

Bàsiques

  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Transversals

  • Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
  • Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.

Continguts

  1. Introducció a la preproducció d'animació: sinopsi, guió i llista de desglossament
    1. Predisseny (models, accessoris, FX i Bgs)
    2. Expressió i actuació
    3. Bíblies
  2. Animació amb Adobe Animate (I)
    1. Introducció a l'animació. Estils d'animació. Què és l'animació?
    2. Introducció a Adobe Animate (àrea de treball, interfície i eines)
    3. Introducció del concepte: temps i espai
  3. Animació amb Adobe Animate (II)
    1. Maneres d'aplicar l'animació (fotograma per fotograma, interpolació de moviment, interpolació clàssica i interpolació guia)
  4. Animació amb Adobe Animate (III)
    1. Com generar símbols (gràfics) i com intercanviar-los
  5. Animació amb Adobe Animate (IV)
    1. Postures clau i dibuixos d'entremig
    2. Expressions i preses
    3. Sincronització de llavis mitjançant el selector de fotogrames
  6. Animació amb Adobe Animate (V)
    1. Walk cycle (fotograma a fotograma)
    2. Ús de càmeres
  7. Animació amb retalls amb Adobe Animate (I)
    1. Construcció d'un personatge per capes (configuració)
    2. Manipulació d'un personatge vectoritzat perquè es pugui moure i canviar l'expressió (configuració del personatge que s'animarà amb ossos, jerarquia de capes i selector de fotogrames)
  8. Animació amb retalls amb Adobe Animate (II)
    1. Com fer caminar un personatge retallat

En aquesta assignatura es veu com compondre una escena i afegir els elements per fer diferents escenes i alhora es practiquen tots els conceptes apresos setmana rere setmana, com ara:

  • Temps i espai
  • Entrada i sortida
  • Preses
  • Anticipacions
  • Superposició
  • Sincronització de llavis
  • Postures i actuació

En el transcurs de l'assignatura es fan 5 tasques d'animació i el projecte final.

Projecte final (curtmetratge): projecte i animació fets en Adobe Animate. Durant el curs es treballa el procés del projecte (disseny conceptual, animació i desglossament d'escenes), amb avaluació contínua. Aquest curtmetratge pot ser individual o grupal, amb un màxim de dos alumnes per grup.

Avaluació

  • Exercicis i treballs a classe: 60 %
  • Curtmetratge en 2D amb Adobe Animate: 30 %
  • Assistència a classe i participació activa: 10 %

Metodologia

Treball a classe amb exercicis i explicacions teòriques amb tasques i avaluació contínues.

Bibliografia

Bàsica

  • Donald Crafton. (1982). Before Mickey. The Animated Film 1898 – 1928. The University of chicago Press.
  • Frank Thomas and Ollie Johnston (1981). The Illusion of life. Disney Animation. Disney animation.
  • Giannalberto Bendazzi (2003). Cartoons. 110 años de Cine de Animación. Ocho Y Medio.
  • Norman McLaren. (1991). On The Creative Process. National Library of Canada. Compiled and edited by Donald McWilliams. National Film Board of Canada.
  • Shamus Culhane (1988). Animation. From the script to screen. St Martins Griffin.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte