Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en espanyol. El pla docent en català és una traducció de l'espanyol.
La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.
Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!
Texto original
Esta asignatura se imparte en español. El texto original de este plan docente es en español.
Text created with automatic translation
The language of instruction of this subject is Spanish. The course guide in English is an automatic translation of the version in Spanish.
Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!
Refer to the translated text as non-binding orientation only!
Titulació
Periodisme
Assignatura
Taller de Producció Audiovisual
Tipologia
Obligatòria (OB)
Curs
3
Crèdits
9,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G11, presencial, matí | espanyol | Marta Sànchez Cuadrado |
Víctor Palomar Aumatell |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

- 5. Igualtat de gènere
Objectius
- Consolidar els coneixements assolits prèviament sobre gèneres informatius audiovisuals i promoure conèixer-ne de nous.
- Produir i realitzar produccions audiovisuals complexes integrant els diferents gèneres en un mateix context, programa i mitjà.
- Treballar l'entrevista, el reportatge i el diàleg per a la realització final de programes informatius.
Resultats d'aprenentatge
- Reconèixer els elements i els valors del periodisme, les rutines i els procediments, així com els gèneres i els formats que caracteritzen l'exercici de la professió periodística.
- Comunicar informació, idees, arguments, comentaris o opinions amb ordre i claredat a un públic tant especialitzat com no especialitzat, tenint en consideració la diversitat lingüística, social, cultural i de gènere.
- Aplicar el pensament crític, el compromís ètic i la visió estratègica a les diferents fases de les rutines professionals del periodisme i en la relació amb els públics diversos.
- Utilitzar coneixements i mètodes adequats per a la planificació i el desenvolupament de projectes mitjançant una gestió correcta del temps, de la presa de decisions i de la resolució de problemes.
- Dominar els llenguatges escrit, oral, audiovisual, gràfic, hipertextual i multimèdia, per presentar informació en una forma periodística efectiva, tant en català i espanyol com en anglès, i amb adaptació al medi i a l'audiència.
- Aplicar els fonaments teòrics, narratius i tecnològics dels mitjans audiovisuals per poder acomplir amb solvència els diferents processos que integren les rutines productives.
- Desenvolupar tasques i projectes professionals o acadèmics en entorns complexos mitjançant la cooperació eficaç amb equips plurals en entorns presencials o virtuals, i amb un ús eficient dels recursos i les eines digitals.
Continguts
- Gèneres i macrogèneres audiovisuals
- L'entrevista: tipologia, producció i realització
- El reportatge com a gènere audiovisual
- Gèneres col·loquials als mitjans audiovisuals. Especificitats de la ràdio i la televisió
- El programa radiofònic. Gèneres, formats i tipologies de programes en la ràdio actual
- Els gèneres i la seva especificitat audiovisual
- El programa televisiu. Formats i tipologia
- El magazín televisiu. Producció i realització
Avaluació
L'avaluació és contínua i presencial (cal assistir a totes les sessions pràctiques). Per aprovar l'assignatura cal haver superat tant la part de televisió com la de ràdio. L'alumnat pot recuperar una pràctica de cadascun dels blocs suspesa durant el curs.
L'avaluació també implica la presència i la participació a classe i el seguiment del treball que el professor requereixi.
S'han de fer totes les pràctiques i aprovar les que són avaluables.
Ponderació de la nota
Els percentatges indicats inclouen l'observació de la participació i el seguiment de la feina feta.
- Pràctiques de televisió (50 % de la nota final)
- Creació, producció i realització d'una entrevista a plató: 10 %
- Creació, realització i edició d'un reportatge, amb seguiment tutoritzat fora d'estudi: 10 %
- Creació, producció i realització d'un magazín informatiu a plató (30 %) 20 %
- Participació i seguiment del treball realitzat: 10 %
- Pràctiques de ràdio (50 % de la nota final)
- Creació, producció i realització d'una entrevista: 10 %
- Creació, producció i realització d'un reportatge: 10 %
- Creació, producció i realització d'un magazín informatiu: 20 %
- Participació i seguiment del treball realitzat: 10 %
Consideracions addicionals
- L'avaluació és contínua i la realització de les pràctiques, obligatòria.
- El magazín és la prova final i integra els coneixements de cada part de l'assignatura.
- Els intents de frau o plagi se sancionen amb un suspens de la pràctica.
- Al final de cada pràctica, els estudiants han de fer una memòria.
Metodologia
Es fan tres tipus de sessions:
- Sessions teòriques amb el grup sencer: suport de visionat i anàlisi de programes audiovisuals
- Sessions pràctiques en els espais de ràdio i televisió: la divisió dels subgrups és adequada a la realització de cada pràctica
- Seguiment tutorial per a la realització de produccions audiovisuals externes a les sessions
Els continguts de l'assignatura estan dividits en dues parts: una de ràdio i una altra de televisió. Malgrat aquesta divisió temàtica, l'assignatura consta d'una part teòrica i unes sessions pràctiques al plató de televisió i a l'estudi de ràdio per a desenvolupar-hi la major part de la matèria, eminentment pràctica.
La dinàmica de les classes fa que cada setmana l'alumnat tingui alguna pràctica a plató o a l'estudi, de manera que es familiaritza amb les infraestructures, rutines i necessitats de cada mitjà i pot posar en pràctica els coneixements adquirits a teoria. Per fer-ho, és imprescindible seguir el pla de treball de l'assignatura en el qual l'alumnat pot trobar especificada setmanalment la previsió de què es farà en les sessions de grup classe, en les hores destinades a subgrups i en les hores de treball personal.
Bibliografia
Bàsica
- Martínez Costa, M.P., Díez Unzueta, J.R. (2005). Lenguaje, géneros y programas de radio. EUNSA.
- Oliva, Ll., Sitjà, X. (2007). Las noticias en radio y televisión: Periodismo audiovisual en el siglo XXI. IORTV.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.