Vés al contingut

Llengua Anglesa per a Usos Acadèmics

Titulació

Mestre d'Educació Primària

Assignatura

Llengua Anglesa per a Usos Acadèmics

Tipologia

Formació Bàsica (FB)

Curs

1

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matíanglès

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat
  • 7. Energia neta i assequible

Objectius

Aquesta assignatura pretén preparar els estudiants per afrontar les dificultats lingüístiques relacionades amb la llengua anglesa en un context acadèmic. Els objectius específics són:

  • Animar els estudiants a llegir, entendre i escriure diferents tipus de textos acadèmics en anglès.
  • Desenvolupar estratègies de lectura perquè els alumnes tinguin més seguretat a l'hora de llegir textos acadèmics.
  • Desenvolupar estratègies d'escriptura perquè els alumnes tinguin més seguretat a l'hora de redactar textos acadèmics.
  • Desenvolupar i donar suport a les competències orals acadèmiques dels estudiants.
  • Donar suport lingüístic per ajudar l'alumnat a desenvolupar les seves habilitats acadèmiques.

Resultats d'aprenentatge

  • Comprèn de manera correcta textos acadèmics en llengua anglesa d'un nivell B1. (RA3, RA8)
  • Prepara, organitza i fa produccions orals en llengua anglesa de nivell B1. (RA1)
  • Crea textos breus de nivell B1 en llengua anglesa. (RA2)
  • Comprèn missatges orals de nivell B1 i escrits de diferent tipologia de forma completa expressats en les llengües pròpies i en anglès. (RA3)
  • Selecciona correctament la informació de les fonts consultades. (RA5)
  • Comunica a tot tipus d'audiències (especialitzades o no) de forma clara i precisa coneixements, metodologia, idees, problemes i solucions en l'àmbit de l'educació. (RA6)
  • Desenvolupa estratègies d'ensenyament i aprenentatge en contextos de multiculturalitat i plurilingüisme. (RA4)
  • Utilitza adequadament el llenguatge oral (verbal i no verbal) en la interacció personal i professional en anglès. (RA7)

Competències

Generals

  • Preocupar-se per l'actualització dels coneixements professionals i assumir la necessitat de formació permanent.

Específiques

  • Promoure el desenvolupament de la competència comunicativa global en contextos multilingües mitjançant l'ús de diferents estratègies i recursos lingüístics i literaris.

Bàsiques

  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.

Continguts

  1. Estratègies per a la lectura acadèmica
    1. Lectura eficaç
    2. Lectura per obtenir una visió general
    3. Lectura centrada
  2. Estratègies per a l'escriptura acadèmica
    1. Estructura de la frase, ordre de paraules i connectors
    2. Estructura del paràgraf: tesi, desenvolupament i conclusió
    3. Estructura del text
    4. Cites i paràfrasis
  3. Estratègies per fer exposicions orals
    1. Estratègies per entendre les exposicions orals acadèmiques
    2. El procés de preparació d'una exposició oral
    3. El llenguatge de les exposicions orals
    4. Creació d'una pàgina web
  4. Vocabulari acadèmic
    1. Ús efectiu dels diccionaris

Avaluació

L'assignatura té avaluació continuada. S'hi valoren el treball personal, el treball cooperatiu, els exàmens, les presentacions orals i les activitats de classe.

Avaluació de resultats

  • 2 exàmens: proves destinades a avaluar l'assimilació dels continguts de l'assignatura.
  • Treball en grup: la pàgina web d'una escola presentada tant oralment com per escrit. Ha de fer la presentació tot el grup, però les notes són individuals.
  • Activitats obligatòries.

La nota final es calcula de la manera següent:

  • 1r examen: 20 % (recuperable)
  • 2n examen: 20 % (recuperable)
  • Projecte: 20 % (no recuperable)
  • Activitats obligatòries: 20 % (recuperables)
  • Activitats de classe: 20 % (no recuperables)

Tots els treballs presentats han de ser inèdits i elaborats pels mateixos alumnes.

Totes les parts s'han d'aprovar per separat amb una nota mínima de 5 i només es poden repetir exàmens i activitats obligatòries.

Segons la Normativa acadèmica dels estudis de grau vigent, els estudiants només poden recuperar el 50 % de l'avaluació de l'assignatura.

Metodologia

Per adquirir les competències requerides i assolir els objectius de l'assignatura, s'espera que els estudiants assisteixin a totes les classes i hagin fet tots els treballs sol·licitats.

  • Sessions amb el grup sencer: classes que introdueixen i treballen els continguts de l'assignatura mitjançant textos escrits i materials audiovisuals.
  • Treball dirigit: sessions amb la meitat del grup en les quals els alumnes, guiats per la professora o professor, treballen per resoldre els dubtes o dificultats que sorgeixen a partir del seu treball personal. Aquestes sessions també serveixen perquè els estudiants facin el seu treball de recerca amb textos acadèmics en llengua anglesa. L'assistència a les sessions de treball en grup és obligatòria per a tots els membres del grup.
  • Treball personal i cooperatiu: els alumnes han de fer activitats individuals i grupals.

Bibliografia

Bàsica

  • (2014). Oxford Learner's Dictionary of Academic English. Oxford University Press.
  • De Chazal, E. & Rogers, L. (2013). Oxford EAP. A course in English for Academic Purposes: Intermediate/B1+. Oxford University Press.
  • Murphy, R. (2005). English Grammar in Use. Cambridge University Press.
  • Philpot, S. & Curnick, L. (2011). Headway. Academic Skills: Reading, Writing and Study Skills. Oxford University Press.
  • Swan, M. (2017). Practical English Usage (4 ed.). Oxford University Press.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte