Instruction is in English for this subject. Consult course details in English.
Titulació
Mestre d'Educació Primària
Assignatura
Llengua Anglesa per a Usos Acadèmics
Tipologia
Formació Bàsica (FB)
Curs
1
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G11, presencial, matí | anglès |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
![ODS logo](/themes/custom/uvic/build/assets/images/ods.png)
- 4. Educació de qualitat
- 7. Energia neta i assequible
Objectius
Aquesta assignatura pretén preparar els estudiants per afrontar les dificultats lingüístiques relacionades amb la llengua anglesa en un context acadèmic. Els objectius específics són:
- Animar els estudiants a llegir, entendre i escriure diferents tipus de textos acadèmics en anglès.
- Desenvolupar estratègies de lectura perquè els alumnes tinguin més seguretat a l'hora de llegir textos acadèmics.
- Desenvolupar estratègies d'escriptura perquè els alumnes tinguin més seguretat a l'hora de redactar textos acadèmics.
- Desenvolupar i donar suport a les competències orals acadèmiques dels estudiants.
- Donar suport lingüístic per ajudar l'alumnat a desenvolupar les seves habilitats acadèmiques.
Resultats d'aprenentatge
- Comprèn de manera correcta textos acadèmics en llengua anglesa d'un nivell B1. (RA3, RA8)
- Prepara, organitza i fa produccions orals en llengua anglesa de nivell B1. (RA1)
- Crea textos breus de nivell B1 en llengua anglesa. (RA2)
- Comprèn missatges orals de nivell B1 i escrits de diferent tipologia de forma completa expressats en les llengües pròpies i en anglès. (RA3)
- Selecciona correctament la informació de les fonts consultades. (RA5)
- Comunica a tot tipus d'audiències (especialitzades o no) de forma clara i precisa coneixements, metodologia, idees, problemes i solucions en l'àmbit de l'educació. (RA6)
- Desenvolupa estratègies d'ensenyament i aprenentatge en contextos de multiculturalitat i plurilingüisme. (RA4)
- Utilitza adequadament el llenguatge oral (verbal i no verbal) en la interacció personal i professional en anglès. (RA7)
Competències
Generals
- Preocupar-se per l'actualització dels coneixements professionals i assumir la necessitat de formació permanent.
Específiques
- Promoure el desenvolupament de la competència comunicativa global en contextos multilingües mitjançant l'ús de diferents estratègies i recursos lingüístics i literaris.
Bàsiques
- Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
Transversals
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
Continguts
- Estratègies per a la lectura acadèmica
- Lectura eficaç
- Lectura per obtenir una visió general
- Lectura centrada
- Estratègies per a l'escriptura acadèmica
- Estructura de la frase, ordre de paraules i connectors
- Estructura del paràgraf: tesi, desenvolupament i conclusió
- Estructura del text
- Cites i paràfrasis
- Estratègies per fer exposicions orals
- Estratègies per entendre les exposicions orals acadèmiques
- El procés de preparació d'una exposició oral
- El llenguatge de les exposicions orals
- Creació d'una pàgina web
- Vocabulari acadèmic
- Ús efectiu dels diccionaris
Avaluació
L'assignatura té avaluació continuada. S'hi valoren el treball personal, el treball cooperatiu, els exàmens, les presentacions orals i les activitats de classe.
Avaluació de resultats
- 2 exàmens: proves destinades a avaluar l'assimilació dels continguts de l'assignatura.
- Treball en grup: la pàgina web d'una escola presentada tant oralment com per escrit. Ha de fer la presentació tot el grup, però les notes són individuals.
- Activitats obligatòries.
La nota final es calcula de la manera següent:
- 1r examen: 20 % (recuperable)
- 2n examen: 20 % (recuperable)
- Projecte: 20 % (no recuperable)
- Activitats obligatòries: 20 % (recuperables)
- Activitats de classe: 20 % (no recuperables)
Tots els treballs presentats han de ser inèdits i elaborats pels mateixos alumnes.
Totes les parts s'han d'aprovar per separat amb una nota mínima de 5 i només es poden repetir exàmens i activitats obligatòries.
Segons la Normativa acadèmica dels estudis de grau vigent, els estudiants només poden recuperar el 50 % de l'avaluació de l'assignatura.
Metodologia
Per adquirir les competències requerides i assolir els objectius de l'assignatura, s'espera que els estudiants assisteixin a totes les classes i hagin fet tots els treballs sol·licitats.
- Sessions amb el grup sencer: classes que introdueixen i treballen els continguts de l'assignatura mitjançant textos escrits i materials audiovisuals.
- Treball dirigit: sessions amb la meitat del grup en les quals els alumnes, guiats per la professora o professor, treballen per resoldre els dubtes o dificultats que sorgeixen a partir del seu treball personal. Aquestes sessions també serveixen perquè els estudiants facin el seu treball de recerca amb textos acadèmics en llengua anglesa. L'assistència a les sessions de treball en grup és obligatòria per a tots els membres del grup.
- Treball personal i cooperatiu: els alumnes han de fer activitats individuals i grupals.
Bibliografia
Bàsica
- (2014). Oxford Learner's Dictionary of Academic English. Oxford University Press.
- De Chazal, E. & Rogers, L. (2013). Oxford EAP. A course in English for Academic Purposes: Intermediate/B1+. Oxford University Press.
- Murphy, R. (2005). English Grammar in Use. Cambridge University Press.
- Philpot, S. & Curnick, L. (2011). Headway. Academic Skills: Reading, Writing and Study Skills. Oxford University Press.
- Swan, M. (2017). Practical English Usage (4 ed.). Oxford University Press.
Complementària
El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.