Vés al contingut

Didàctica de la Llengua Anglesa

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.

Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Mestre d'Educació Primària

Assignatura

Didàctica de la Llengua Anglesa

Tipologia

Obligatòria (OB)

Curs

2

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matíanglèsÁngel Custodio Raluy Alonso
Irene Solanich Sanglas

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat
  • 8. Treball digne i creixement econòmic

Objectius

Aquesta assignatura pretén introduir l'alumnat en els conceptes clau de l'ensenyament de l'anglès per als joves aprenents de primària. En tractar-se d'un mòdul obligatori per a tots els mestres en formació, l'abast de l'assignatura va més enllà de proporcionar recursos o estratègies a l'alumnat a l'aula d'anglès com a llengua estrangera (EFL), i intenta fomentar actituds positives envers les llengües estrangeres en els futurs educadors per tal de promoure el plurilingüisme i el sentit de ciutadania europea. Els objectius específics del programa són que els estudiants adquireixin una comprensió professional de:

  • Com es contextualitzen les llengües estrangeres a l'escola.
  • Com els joves aprenents adquireixen les llengües estrangeres.
  • Com es crea l'entorn d'aula més adequat per a l'adquisició de llengües estrangeres per part dels joves aprenents.
  • Com es dissenyen i creen materials per a l'aula de joves aprenents.
  • Com l'anglès pot esdevenir una eina clau per a la comunicació intercultural.
  • Com la participació activa pot donar lloc a un aprenentatge d'idiomes més eficaç.

Resultats d'aprenentatge

  • Analitza les variants més importants de les situacions d'aprenentatge de la llengua anglesa. (RA3)
  • Planteja objectius i estratègies d'aprenentatge a partir de l'anàlisi de les situacions concretes. (RA2)
  • Coneix l'estructura general i els objectius del currículum de la llengua estrangera a l'etapa de primària. (RA2)
  • Dissenya i planifica situacions d'aprenentatge en coherència amb l'ordenació curricular de l'àrea de llengua i literatura. (RA6)
  • Coneix els processos d'aprenentatge lingüístic (oral i escrit) de l'alumne de primària. (RA3)
  • Analitza l'expressió oral i escrita i la comprensió oral i lectora de l'alumne de primària. (RA3)
  • Coneix els enfocaments didàctics, els materials, la tipologia d'activitats d'aprenentatge i d'avaluació i el treball per projectes i les propostes més aplicables a l'àrea de llengua de primària. (RA5)
  • Dissenya i planifica activitats d'aprenentatge i avaluació a partir d'aquest coneixement. (RA2, RA5)
  • Actua amb compromís i responsabilitat en les situacions habituals i aquelles que són pròpies de la professió. (RA7)

Competències

Específiques

  • Dissenyar, planificar i avaluar propostes didàctiques pròpies de les difererents àrees del currículum en coherència amb les teories de l'aprenentatge que fomentin el treball cooperatiu.
  • Elaborar, desenvolupar i adaptar recursos educatius adequats a les diferents finalitats curriculars tot utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació com a instruments fonamentals de l'aprenentatge.
  • Organitzar i gestionar espais d'aprenentatge en contextos de diversitat i inclusió que tinguin en consideració les necessitats derivades dels diferents trastorns o dificultats d'aprenentatge amb l'objectiu d'establir les pautes d'intervenció més adequades en col·laboració amb els diferents serveis, amb els professionals i amb les famílies.
  • Promoure el desenvolupament de la competència comunicativa global en contextos multilingües mitjançant l'ús de diferents estratègies i recursos lingüístics i literaris.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.

Continguts

  1. Ensenyament de l'anglès en l'educació primària
    1. El currículum d'anglès com a llengua estrangera (EFL) a primària Característiques i desenvolupament del llenguatge
    2. Anglès com a llengua estrangera (EFL)
    3. Aprenentatge integrat de continguts i llengües (AICLE/CLIL)
    4. Projectes d'innovació i programes europeus (eTwinning)
  2. Com els nens i nenes aprenen una llengua estrangera
    1. Principis bàsics de l'adquisició de llengües estrangeres
    2. Aprendre gramàtica i vocabulari
  3. Aprendre a ensenyar anglès en l'educació primària
    1. Escoltar i llegir
    2. Escriure i parlar
    3. Llibres de text, material didàctic i recursos de l'aula
    4. Procés d'avaluació

Avaluació

Avaluació de procés

L'assignatura s'avalua de manera contínua, i s'hi valora el treball personal, el treball dirigit i dos exàmens. Els estudiants han de desenvolupar la seva competència comunicativa en llengua anglesa, tant de forma oral com escrita.

Els treballs avaluats es fan tant individualment com en grup. Aquestes activitats tenen lloc a la universitat.

Sistema de qualificació

La nota final és el resultat de la suma dels percentatges següents:

  • 1r examen: 25 % (nota individual)
  • 2n examen: 25 % (nota individual)
  • Activitats de classe: 30 % (nota individual i de grup)
  • Projecte final: 20 % (nota del grup)

L'assistència és obligatòria en totes les activitats relacionades amb l'assignatura.

Els estudiants han d'obtenir una nota igual o superior a 5 per a cadascuna de les tasques i exàmens avaluats. Tots els treballs avaluats s'han de presentar en el termini establert. No es pot recuperar cap treball d'avaluació que no s'hagi presentat a temps.

Algunes de les tasques avaluades es poden tornar a presentar, amb les millores oportunes, durant l'última setmana de l'assignatura. La recuperació de l'examen es fa durant la setmana de recuperació.

En cas de dubte sobre l'autoria d'un treball escrit, el professor es reserva el dret de preguntar oralment a l'estudiant per comprovar que ha entès el contingut.

Les recuperacions només són per als alumnes que hagin suspès la primera avaluació. No es poden presentar de nou treballs avaluats que hagin obtingut una nota igual o superior a 5 ni tornar a fer exàmens aprovats per intentar obtenir una nota superior.

Si no s'obté una nota igual o superior a 5 d'un (o més) dels treballs avaluats després del període de recuperació, cal repetir tota l'assignatura.

Si el percentatge de no superació de les tasques i de l'examen és superior al 50 % de la totalitat de l'assignatura, queda suspesa sense opció de recuperar-ne cap part durant la setmana de recuperació.

En totes les tasques i en l'examen s'avaluen tant el contingut com la llengua. La llengua s'avalua d'acord amb el document denominat Criteris d'avaluació que es presenta als estudiants a l'inici del curs.

Metodologia

Aquest mòdul és una introducció a l'ensenyament de llengües estrangeres en l'educació primària, i l'objectiu de la metodologia és fomentar la participació activa individual i la interacció grupal a l'aula. És molt important que els estudiants assisteixin a classe amb regularitat i acabin els treballs a temps. L'assignatura s'estructura al voltant de 4 elements principals:

  • Sessions amb el grup sencer: es presenten i analitzen els continguts
  • Sessions amb un grup reduït: són classes pràctiques
  • Tutories: individuals i en grup
  • Treballs per fer a casa: són obligatoris i s'han de completar segons les indicacions del professor

Aquesta assignatura s'imparteix íntegrament en anglès i es recomana als estudiants que l'utilitzin en tot moment.

Bibliografia

Bàsica

  • Cameron, Lynne (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge University Press.
  • Enever, J. (2015). The advantages and disadvantages of English as a foreign language with young learners. Bloomsbury Academic, 13-29.
  • Lightbown, P. and Spada, N. M. (2013). How languages are learned (4 ed.). Oxford University Press.
  • Lobo, M.J. (2012). When I grow up I want to be a teacher. APAC Quarterly Magazine, 74, 32-38.
  • Pinter, Annamaria (2017). Teaching young language learners. Oxford University Press.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte