Vés al contingut

Llengua Anglesa per a Usos Acadèmics

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està desactualitzada.

Consulta preferentment el text original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está desactualizada.

¡Consulta preferentemente el texto original!

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Educació Social

Assignatura

Llengua Anglesa per a Usos Acadèmics

Tipologia

Formació Bàsica (FB)

Curs

1

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaanglès

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat
  • 8. Treball digne i creixement econòmic
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides

Objectius

En el context global actual, l'accés a la informació ha adquirit una importància cabdal. Es calcula que el 80 % de la informació en format electrònic està en anglès i que al voltant del 50 % de totes les publicacions científiques i acadèmiques també estan escrites en aquest idioma. Per aquest motiu, en aquesta assignatura es treballa la capacitat d'extreure, comprendre i produir informació en llengua anglesa oralment i per escrit.

Els alumnes han de:

  • Adquirir l'hàbit de consultar documents orals i escrits en llengua anglesa com a font d'informació sobre temes relacionats amb l'educació social.
  • Adquirir eines, tècniques i estratègies per poder accedir a la informació en documents orals i escrits en llengua anglesa.
  • Adquirir els recursos suficients per poder comprendre i interpretar textos dels àmbits científic, acadèmic i professional.
  • Desenvolupar estratègies per expressar-se oralment i per escrit en llengua anglesa.
  • Desenvolupar autonomia a l'hora de sintetitzar i resumir informació de textos orals i escrits.
  • Conèixer i utilitzar les estructures gramaticals i el vocabulari adequats al context acadèmic i a la matèria de l'educació social.
  • Desenvolupar habilitats per fer presentacions orals en anglès.

Resultats d'aprenentatge

  • Adquireix competències per cercar, consultar i analitzar documents escrits i orals en llengua anglesa que tracten qüestions relacionades amb l'educació social.
  • Té autonomia a l'hora de sintetitzar i resumir informació de textos orals i escrits.
  • Assoleix coneixements a partir de diverses fonts d'informació en llengua anglesa.
  • Coneix vocabulari específic en llengua anglesa relacionat amb l'educació social.
  • És capaç de comunicar-se, oralment i per escrit, en anglès utilitzant estratègies, estructures gramaticals i vocabulari adequats al context acadèmic i als continguts de l'educació social.
  • Treballa en equips interdisciplinaris que relacionen coneixements diversos i que valoren la diversitat lingüística i cultural.
  • Comprèn diferents tipus de missatges orals i escrits en anglès.
  • Produeix documents escrits en anglès correcte.
  • Comunica informació sobre coneixements, mètodes, problemes i solucions en els àmbits de l'educació social i de l'acció socioeducativa a diferents públics (tant especialitzats com no especialitzats) de manera clara i precisa.

Competències

Generals

  • Apreciar la diversitat i multiculturalitat.
  • Posseir habilitats per al treball en equip.
  • Preocupar-se per la qualitat professional.
  • Saber argumentar i establir relacions sistèmiques entre diferents àmbits del coneixement.
  • Tenir capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • Tenir capacitat d'expressió i comunicació oral i escrita en diferents llengües.
  • Tenir capacitat de cerca, recopilació, classificació, anàlisi, síntesi i comunicació.
  • Tenir capacitat per aprendre a aprendre.
  • Tenir capacitat per treballar en un context internacional i desenvolupar habilitats comunicatives en una llengua estrangera.
  • Tenir habilitat en l'ús de la informació (habilitat per comprendre i analitzar la informació de fonts diferents).
  • Tenir habilitat per treballar amb autonomia.

Específiques

  • Ser capaç de plantejar la investigació i redacció del coneixement professional.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.

Continguts

  1. Estratègies per a la lectura acadèmica
    • Lectura eficaç
    • Lectura per obtenir una visió general
    • Lectura centrada
  2. Estratègies per a l'escriptura acadèmica
    • Estructura de la frase, ordre de paraules i connectors
    • Estructura del paràgraf: tesi, desenvolupament i conclusió
    • Estructura del text
    • Cites i paràfrasis
  3. Estratègies per fer exposicions orals
    • Estratègies per entendre les exposicions orals acadèmiques
    • El procés de preparació d'una exposició oral
    • El llenguatge de les exposicions orals
    • Creació d'una pàgina web
  4. Vocabulari acadèmic
    • Ús efectiu dels diccionaris

Avaluació

L'avaluació d'aquesta assignatura és contínua i es basa en el treball personal, el treball dirigit, les proves parcials, l'exposició oral i la participació a l'aula.

Avaluació de procés

  • Treball personal: preparació, presentació i correcció de les tasques de lectura i de redacció d'acord amb els terminis acordats.
  • Treball dirigit: treball preparatori corresponent a l'exposició oral i escrita en anglès d'un tema relacionat amb l'educació social.
  • Participació: assistència a les sessions amb el treball preparat i participació en els debats dels exercicis de manera productiva.

Avaluació de resultats

  • 2 exàmens parcials: proves per avaluar l'assimilació dels continguts.
  • Treball en grup: exposició oral en anglès d'un tema relacionat amb l'educació social, també lliurada en format escrit. L'exposició oral es fa en grup. Malgrat això, la nota és individual. La nota corresponent al treball escrit és grupal.

La nota final es calcula mitjançant els components següents:

  • 2 activitats obligatòries: 20 % (recuperable)
  • 1r examen: 20 % (recuperable)
  • 2n examen: 20 % (recuperable)
  • Projecte: 20 % (no recuperable)
  • Activitats de classe: 20 % (no recuperable)

Per aprovar l'assignatura s'ha d'aprovar per separat cadascun dels elements avaluats.

Els treballs presentats han de ser inèdits i elaborats per l'estudiant.

Recuperació d'elements avaluables

Totes les parts s'han d'aprovar per separat amb una nota mínima de 5 i només es poden repetir exàmens i activitats obligatòries. Els estudiants només poden recuperar el 50 % de l'avaluació de l'assignatura, segons la Normativa acadèmica dels estudis de grau vigent.

La recuperació dels exàmens o el treball escrit en grup es fa durant la setmana de recuperació. Qualsevol activitat o examen recuperat només pot tenir una nota màxima de 5.

Només poden presentar-se a la recuperació els estudiants que han suspès la primera avaluació. No poden tornar a avaluar els treballs ja aprovats ni tornar a fer els exàmens per apujar nota.

Si se suspèn un (o més) dels elements avaluables després del període de recuperació, s'ha de repetir tota l'assignatura.

Metodologia

Per assolir les competències i els objectius de l'assignatura és imprescindible assistir a totes les sessions de classe amb regularitat i portar el material que s'han lliurat per a cada sessió.

  • Sessions de classe: s'adrecen a tot el grup i s'hi transmeten i treballen els continguts de l'assignatura a través de textos escrits i materials audiovisuals.
  • Treball dirigit: s'hi fa treball en grups reduïts en què l'alumnat, amb l'orientació del professorat, ha de resoldre els dubtes i dificultats que sorgeixin en les hores de treball personal. Aquestes sessions també serveixen perquè els estudiants facin el seu treball de recerca amb textos acadèmics en llengua anglesa. És obligatori que tots els membres del grup assisteixin a les sessions de treball dirigit.
  • Treball personal: treball que l'estudiant ha de dedicar a la preparació i realització de les activitats proposades, sobretot lectures i tasques relacionades, i al desenvolupament dels recursos lèxics propis.
  • Tutories individuals: sessions de seguiment de l'aprenentatge dels alumnes. Al llarg del semestre es fan tutories individuals a petició de l'estudiant o de la professora o professor.
  • Pla de treball: és l'eina que s'utilitza per planificar el treball que ha de fer l'estudiant en cadascun dels temes de l'assignatura. Es lliura a l'inici del semestre, la qual cosa permet que l'estudiant pugui organitzar el treball personal.

Bibliografia

Bàsica

  • (2014). Oxford Learner's Dictionary of Academic English. Oxford.
  • De Chazal, E. & Rogers, L. (2013). Oxford EAP. A course in English for Academic Purposes (Intermediate/B1+). Oxford.
  • Murphy, R. (2005). English Grammar in Use. Cambridge.
  • Philpot, S. & Curnick, L. (2011). Headway Academic Skills. Reading, Writing and Study Skills. Oxford.
  • Swan, M. (2017). Practical English Usage. Oxford.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte