Vés al contingut

La FEC inicia la segona edició del seminari de creativitat per a empresaris i directius

La FEC inicia la segona edició del seminari de creativitat per a empresaris i directius

La FEC inicia la segona edició del seminari de creativitat per a empresaris i directius

L’1 de març passat es va inaugurar la segona edició del seminari de creativitat per a empresaris i directius de la Càtedra de Màrqueting Lluís Bassat de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC). El programa d’aquest any repeteix fórmula en espai i format i, a més, amplia els àmbits professionals dels ponents convidats al món de la cultura, les organitzacions no governamentals i els mitjans de comunicació.

La creativitat com a punt de partida

La creativitat serà, en tot moment, l’eix conductor de les dotze sessions del curs, en què s’abordaran els processos de comunicació empresarial, però també es reflexionarà sobre l’aplicació de la creativitat en altres fases d’un projecte, com poden ser la segmentació del mercat, la innovació del producte o la distribució. Els participants aprendran a entrenar la seva creativitat “per enfocar qüestions des de diferents punts de vista i trobar així solucions satisfactòries a les seves empreses professionals”, va explicar la vicedegana de la FEC, Ana Palomo, durant la presentació del curs.

Aprendre a pensar diferent

Durant la seva intervenció Lluís Bassat va fer un repàs d’aplicació creativa a diversos àmbits al llarg de la seva trajectòria professional i personal. “La creativitat resol problemes de tota mena, no només comunicatius”, va afirmar. I va animar els participants a començar a entrenar la creativitat des de l’inici del seminari, que culminarà amb exercicis pràctics dirigits i avaluats pel mateix Bassat en les darreres sessions del curs. Al llarg de la seva exposició també va assenyalar que “qualsevol producte o procés es pot millorar. Busqueu sempre la manera de millorar les coses. Practiqueu des d’avui, amb coses quotidianes”.

Dissenyar l’estratègia en funció del valor

La primera de les sessions es va centrar en la planificació estratègica de l’empresa. Va anar a càrrec de Dani Batlle, actualment CEO de Svenson Iberia i professional amb més de quaranta anys d’experiència en el sector. Batlle va subratllar el fet que “la creativitat és una palanca d’alt valor en el moment de crear qualsevol empresa” i, per tant, “de construir la marca que distingirà un projecte de la resta”. També va fer èmfasi a pensar molt bé en aquest moment perquè això donarà estabilitat i valor al producte i facilitarà l’estratègia a seguir.

SEIDOR, un exemple de reorganització comunicativa

Així es va expressar també Ivan González, director de Màrqueting i Sostenibilitat de SEIDOR i ponent convidat de la primera sessió del seminari. “A SEIDOR hem connectat la proposta de valor de l’empresa al cos de la companyia. Considerem que l’estratègia de màrqueting ha de beure de l’estratègia de sostenibilitat i per això tot s’ha unit en un mateix departament”, va assenyalar, i va afegir més endavant: “Vam passar un any i mig molt intens per conèixer a fons quina era la nostra essència i quina havia de ser la nostra estratègia d’acció”. González va coincidir amb Batlle en la importància de donar-se temps per pensar a fons el pla a seguir.

En les pròximes sessions s’abordarà la creativitat en la investigació de mercats, en el màrqueting mix i en la planificació de mitjans de comunicació tradicionals i digitals, l’estratègia de xarxes socials o la relació entre agència i client. Entre els ponents convidats es preveu la participació de José María Vilas (Unilever), Bettina Farreras (Together), Octavi Tarrés (FC Barcelona), Conrad Llorens (Summa), Valentí Oviedo (Gran Teatre del Liceu) o Rosa Romà (CCMA), entre d’altres.

Comparteix a les xarxes:

Notícies

El grau en Teràpia Ocupacional celebra 25 anys

El grau en Teràpia Ocupacional celebra 25 anys

El grau en Teràpia Ocupacional de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) celebra que fa deu anys la UVic-UCC va començar a impartir aquests estudis, que segueixen en marxa un quart de segle després. Des de 1998 fins al dia...

Estrena de la segona temporada de Lisa

Ja es pot veure la segona temporada de ‘Lisa’, la websèrie de la UVic

Una Lisa més madura i atrevida ha tornat a les aules de la UVic. L’Aula de Cinema de la Universitat va omplir-se, aquest dijous al vespre, en l’estrena d’aquesta nova entrega de Lisa, la websèrie coproduïda per la Universitat de Vic - Universitat Central de...

Els biofertilitzants procedents de les dejeccions ramaderes, tema d'estudi del projecte FERTIMANURE

Els biofertilitzants obtinguts a partir de dejeccions ramaderes poden competir amb els fertilitzants convencionals i tenen menys impacte ambiental

Els productes biofertilitzants que s’han obtingut a les biorefineries del projecte europeu FERTIMANURE, coordinat pel Centre Tecnològic BETA de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), han mostrat un rendiment agronòmic equivalent al dels productes fertilitzants convencionals, i uns impactes ambientals similars...

Gómez Batiste

Xavier Gómez Batiste reivindica el dret a l’atenció pal·liativa i la seva dimensió psicosocial i espiritual el dia en què rep el Premi EAPC Cicely Saunders 2024

En reconeixement de la seva destacada contribució a l'àmbit de les cures pal·liatives, Xavier Gómez Batiste, catedràtic de la Facultat de Medicina de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i director de la Càtedra de Cures Pal·liatives de la mateixa universitat...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte