Vés al contingut

Passaport Cultural

Passaport Cultural

És una nova proposta de projecció de la programació cultural universitària i de la ciutat cap a nous públics curiosos i crítics. També pretén ser una plataforma que acosti l’alumnat universitari a l’art, al teatre, al cinema i  que permeti assolir experiències culturals poc massificades.

Cal sol·licitar-lo a l’inici de cada curs a través d’un formulari a dins el Campus Virtual (uhub > passaport cultural). 

Cal informar prèviament a ogc@uvic.cat, quan es vulgui fer ús del passaport cultural. 

 

Com m’assabento i com s'enregistren les experiències?

Cada setmana constaran les noves propostes a la web de l’Oficina de Gestió Cultural/Passaport Cultural per tal que et puguis agendar a quines activitats voldràs assistir. Si estàs interessat posa't en contacta amb l’Oficina de Gestió Cultural per portar a terme el seguiment individual de cada passaport.

 

Exposició

DesCORda’t: Les cicatrius que donen la vida
Del 14 de gener a l'11 d'abril
Inauguració 15 de gener, a les 13.30h
Can Baumann. Facultat de Medicina
 

Àlbum, Ton Granero
Del 6 de març al 25 d'abril de 2025
Inauguració el 6 de març a les 12h
Espai Josep Vernis

Dones Afganeses: Cercant la llum en la foscor, de Shamsia Hassani
Del 7 al 27 de març de 2025
Inauguració l'11 de març a les 10.30h
Vestibul Torre dels Frares

Plataforma Cultural

TEATRE, MÚSICA I CINEMA

CINECLUB
*Consulta l’activitat trimestral del Cineclub (activitats adherides al passaport cultural)
Espai ETC. Passeig de la Generalitat, 46, Vic
1€ per membres de la comunitat universitària (compra directa a taquilla)
Organitza: UVic-UCC, en el marc de l’Activitat Transversal: La intel·ligència artificial a la UVic-UCC.
Més informació:  Cineclub Vic

Roger Mas. UVic Ràdio Sessions núm. 5
18 de març de 2025
A les 19 h i 19.30 h
Facultat de Medicina

Llegim? II Jornada de promoció de lectura a la UVic
Dijous 27 de març, de 10h a 17h
Campus Miramarges (Patí de l'F)
Organitza: FETEP i OGC

DIÀLEGS

Professionals que ens cuiden: tan essencials i tan invisibles
Cicle Cuidem-nos. Ateneu de Vic.
25 de març, a les 19h
Sala Modernista del Casino de Vic (C/ Verdaguer, 5, Vic)
Organització: Ateneu de Vic – Un espai per compartir, conviure i conversar

Marta Torrens: El perill de les noves drogues
Conferències al Paraninf de la Uvic: Salut i Prevenció
1 d'abril, a les 19h
Paranimf de la UVic (C/ Dr. Junyent, 1, Vic)
Organització: Oficina de Gestió Cultural de la UHub

ALTRES

Arqueologia al món
31è Cicle de Conferències Museu Aqueològic de l'Esquerda

15, 22, 24 i 29 de març
A les 19 h
Museu Arqueològic de l'Esquerda
Més informació aquí 

Normativa de funcionament

1. Usuaris del Passaport cultural

Els usuaris del Passaport cultural han de ser estudiants de grau de la UVic. Per gaudir de les seves avantatges els usuaris hauran d’accedir al carnet TUI de la UVic i mostrar el codi QR a través del qual podrà validar l’assistència a l’activitat.

 

2. Beneficis del Passaport cultural

  • 2.1. Reconeixement de crèdits en els estudis de Grau. Es farà sempre d'acord amb les normes que estableix la UVic per a aquest tipus de reconeixements. D’aquesta opció, només se’n poden beneficiar els alumnes de Grau que tinguin matrícula vigent a la UVic.
  • 2.1.1. Amb el Passaport cultural es podran obtenir un mínim de 0,5 i un màxim d’1 ECTS  assistint a un mínim de 8 i un màxim de 16 activitats per cada curs acadèmic.
  • 2.1.2. Amb el Passaport completat es pot obtenir 1 crèdit per curs acadèmic i fins a un màxim de 3 per Grau.
  • 2.1.3. Les activitats no són acumulatives d’un curs a un altre. És a dir, cada curs es pot obtenir un màxim d’1 crèdit, computables per haver assistit a 16 activitats. Si l’alumne assisteix a més de 16 activitats, aquestes no es poden computar per al curs següent.
  • 2.1.4.

Taula equivalència i reconeixement de crèdis RAC

1 activitat = 1,5 hores

8 activitats = 12 hores = 0,5 crèdit ECTS

16 activitats  = 24 hores = 1 crèdit ECTS

 

3. Activitats que el Passaport cultural reconeix amb crèdits 

  • 3.1. Les activitats reconegudes amb crèdits a través del passaport cultural (presencials o en línia) hauran de complir dos requisits imprescindibles:
  • 3.1.1. Activitat cultural o de comunitat universitària o de facultat o ciutat, no acadèmica.
  • 3.1.2. Activitat de curta durada que no tingui reconeixement d’ECTS.
  • 3.1.3. Queden excloses les activitats UHub corresponent a les que ofereix el Servei d’Esports i l’Oficina de Voluntariat, les quals ja compten amb reconeixement de crèdits RAC.
  • 3.2. Acomplerts els requisits anteriors, les activitats puntuables al Passaport són: conferències, concursos, exposicions, tallers, jornades, concerts, representacions teatrals i qualsevol altra activitat cultural anàloga i que prèviament ha decidit que ho són l’Oficina de Gestió Cultural.
  • 3.3. Les activitats que tinguin reconeixement de crèdits computables al Passaport cultural es publicaran a la web de l’OGC.

4. Utilització del Passaport cultural

  • 4.1. Per obtenir el passaport cultural, els interessats s’hauran de registrar a través del Campus Virtual, dins l’aparat UHUB. L’alta del passaport cultural és personal i intransferible, i té una validesa d’1 any acadèmic vigent.
  • 4.2. Els usuaris del Passaport cultural es comprometen a fer-lo servir d'acord a les normes establertes, i perdran els seus drets en cas contrari.

5. Compromís per part de l’Oficina de Gestió Cultural (OGC)

  • 5.1. L’OGC es compromet a fer difusió pels canals que té a l’abast (pàgina web, xarxes socials i canals d'informació) de les activitats proposades.
  • 5.2. L’OGC es compromet a dur el còmput de les activitats a les quals han assistit els estudiants i membres de la comunitat universitària que disposen del Passaport cultural.
  • 5.3. La realització de la proposta no comportarà cap vincle econòmic, laboral ni responsabilitat de la UVic amb els organitzadors de les activitats.
  • 5.4. La proposta de difusió cultural haurà de ser compatible amb les finalitats de la UVic en general i d'acord amb els objectius que estableixi la programació de l’OGC.

6. Compromís d’altres departaments, serveis, Facultats i àrees de la UVic i entitats externes col·laboradores

Els organitzadors de les activitats que es vulguin acollir al Passaport cultural hauran de complir els requisits següents:

  • 6.1. Registrar les activitats a la web/omplir formulari x. Hi han d’indicar: títol de l’activitat, el nom de l’organitzador, de la persona responsable i l’enllaç a la web on estigui publicada l’activitat.
  • 6.2. La web o informació que es publiqui haurà d’incloure el text següent: «Activitat reconeguda per al Passaport cultural de la UVic».
  • 6.3. Aportar la informació necessària per poder difondre l'activitat adequadament.
  • 6.4. Mostrar de manera visible el distintiu d’entitat col·laboradora
  • 6.5. Acreditar als estudiants amb Passaport cultural l’assistència a aquestes activitats a través del sistema que s’acordi de manera mútua.
  • 6.6. Desenvolupar l'activitat o activitats d'acord amb la proposta feta i notificar-ne els canvis, si n’hi ha.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte