La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya té entre els seus objectius prioritaris vetllar per la qualitat i la millora docent. La implantació d’una cultura d’avaluació docent del professorat a la Universitat ha d’afavorir i ajudar a la formació, capacitació i millora contínua del professorat i la seva qualitat docent. Al mateix temps, aquesta avaluació ha d'esdevenir una eina per dur a terme accions de millora contínua de la qualitat de la docència en cadascuna de les titulacions que imparteix la UVic-UCC. En aquest sentit la UVic-UCC ha desenvolupat el programa d'avaluació UDocentia que s'emmarca en el que estableix el model de formació de la Universitat i contribueix a l’acompliment d’aquest objectiu.
El programa UDocentia ha estat verificat per la Comissió Específica d’Avaluació de l’Activitat Docent i de Gestió (CEAADG) d'AQU Catalunya el 23 de maig de 2024.
Comissió d'Avaluació i Millora Docent
La Comissió d’Avaluació i Millora Docent (CAMD) de la UVic-UCC és la responsable de ratificar el judici valoratiu fet a cada Subcomissió, així com valorar i aprovar les propostes de modificació de la normativa d’UDocentia que facin les Subcomissions.
Al final del procés de cada convocatòria, cada Subcomissió aporta les resolucions que són valorades i integrades per la CAMD perquè les ratifiqui si escau.
La Junta de Rectorat nomena, a proposta del vicerector/a de Professorat els membres vocals de la comissió. La composició de la CAMD és la següent:
— President: vicerector/a de Professorat
— Secretari: director/a de l'AdQ amb veu i sense vot
— Vocals:
—— Els presidents de cadascuna de les Subcomissions de les fundacions de la UVic-UCC.
—— Un membre extern amb una trajectòria experta en temes de formació i innovació docent.
—— Un estudiant.
Subcomissions d'Avaluació i Millora Docent
La Subcomissió d’Avaluació i Millora Docent (SCAMD) de cada fundació de la UVic-UCC és la responsable d’emetre el judici valoratiu. Té el suport i assistència tècnica de la Unitat de Qualitat de la corresponent fundació de la UVic-UCC.
La SCAMD es convoca a l’inici del procés d’avaluació per conèixer les sol·licituds presentades i assignar els experts avaluadors a cada sol·licitud.
Al final del procés, el conjunt de les dades aportades per tots els agents són valorades i integrades per la SCAMD, que n'emet la resolució.
La Junta de Rectorat nomena, a proposta del vicerector/a de Professorat, els membres vocals d'aquesta Subcomissió per a cada convocatòria seguint el requisit que com a mínim, i sempre que sigui possible, hi ha d’haver una persona adscrita a cada facultat. La composició de la SCAMD FUBalmes és la següent:
— President: vicerector/a de Professorat
— Secretari: director/a de l'AdQ amb veu i sense vot
— Vocals:
—— Un degà/na.
—— Un director/a de departament.
—— Un coordinador/a de grau o màster.
—— Tres professors de tres categories docents diferents.
—— Un estudiant.
—— Un professor/a extern de la universitat.
Membres de la SCAMD:
De 01/09/2021 fins 30/09/2022: Albert Juncà, Ricard Giramé, Sergi Grau, Arnau Amat, Anna Palomo, Jordi de San Eugenio, Esther Busquets, Pilar Godayol, Idoia Fernández (UPV/EHU).
De 01/10/2022 fins 30/03/23: Albert Juncà, Ricard Giramé, Malu Calle, Arnau Amat, Anna Palomo, Salvador Simó, Esther Busquets, Pilar Godayol, Idoia Fernández (UPV/EHU).
De 01/04/2023 fins 20/10/2023: Albert Juncà, Ricard Giramé, Malu Calle, Arnau Amat, Toni Sellas, Salvador Simó, Esther Busquets, Pilar Godayol, Idoia Fernández (UPV/EHU).*
*El 20/10/2023 els membres de la CAMD passen a ser membres de la SCAMD FUBalmes.
De 21/10/2023 fins actual: Albert Juncà, Ricard Giramé, Malu Calle, Auba Llompart, Toni Sellas, Salvador Simó, Esther Busquets, Pilar Godayol, Iman Boushah (estudiant de Psicologia), Idoia Fernández (UPV/EHU).
Experts avaluadors
Els experts avaluadors són professors d’àmplia i reconeguda experiència docent (avalada per avaluacions excel·lents) en representació dels diferents àmbits de coneixement. Són nomenats pel rector per un període de dos cursos.
Experts avaluadors en la 1a i 2a convocatòria (període 2021/22-2022/23)
Experts avaluadors en la 3a i 4a convocatòria (període 2023/24-2024/25)
Experts avaluadors en la 5a i 6a convocatòria (període 2025/26-2026/27)
4a Convocatòria
4a Convocatòria 2023 (juny 2023)
Dirigida al PDI contractat per la UVic-UCC que acrediti una activitat docent mínima de cinc cursos i 30 ECTS de docència en el total dels cinc cursos objecte d'avaluació, així com un mínim de 3 ECTS en cadascun dels cinc cursos avaluats.
Tot el PDI que desitgi fer la pre-sol·licitud per ser avaluat en aquesta convocatòria, ho pot fer a través de l'aplicatiu UDocentia.
Termini de presentació de pre-sol·licituds: 26/6/2023 a 14/7/2023.
Caldrà indicar els cursos que conformaran el tram docent --el primer curs que pot ser objecte d'avaluació és el 2016 (2016/17) i, obligatòriament el darrer curs haurà de ser el 2023 (2023/24)--.
En el mateix moment de realitzar la pre-sol·licitud també caldrà assenyalar el nom de tres PDI, dos dels quals, actuaran com a Observadors/es a l’aula durant el procés d’avaluació.
Formació PDI avaluat
28/6 - 9:30-11:00 (presencial) PFP1244_2324
1/7 - 12:00-12:00 (presencial) PFP1244_1_2324
Inscripció via CIFE: El Programa UDocentia: l'elaboració de l'autoinforme. 5a edició
Presentació: FORMAT UDocentia PDI avaluat - 4a conv_15.pdf
5a Convocatòria
5a Convocatòria 2024 (juny 2024)
Dirigida al PDI contractat (TC, TP1, TP2 i Temps parcial) per la UVic-UCC que acrediti una activitat docent mínima de cinc cursos i 30 ECTS de docència en el total dels cinc cursos objecte d'avaluació, així com un mínim de 3 ECTS en cadascun dels cinc cursos avaluats.
Tot el PDI que desitgi fer la pre-sol·licitud per ser avaluat en aquesta convocatòria, ho pot fer a través de l'aplicatiu UDocentia.
Termini de presentació de pre-sol·licituds: 3/6/2024 a 16/6/2024.
Caldrà indicar els cursos que conformaran el tram docent --el primer curs que pot ser objecte d'avaluació és el 2016 (2016/17) i, obligatòriament el darrer curs haurà de ser el 2024 (2024/25)--.
En el mateix moment de realitzar la pre-sol·licitud també caldrà assenyalar el nom de tres PDI, dos dels quals, actuaran com a Observadors/es a l’aula durant el procés d’avaluació.
Convocatòries tancades
Convocatòria pilot (ref. 00) 2020
Convocatòria: juny 2020
Resolució: juliol 2021
1a Convocatòria (ref. 12) 2020
Dirigida al PDI amb dedicació (TC, TP1 i TP2) contractat per la UVic-UCC que acrediti una activitat docent mínima de cinc cursos i 30 ECTS o 1200 hores de docència en el total dels cinc cursos objecte d'avaluació, així com un mínim de 3 ECTS en cadascun dels cinc cursos avaluats i que no hagi arribat al topall del complement d'antiguitat*.
*El PDI que no hagi arribat al topall del complement d’antiguitat rebrà un correu informant-lo de la seva situació abans de l’inici de la convocatòria.
Convocatòria: octubre 2021
Resolucions: juny 2022
2a Convocatòria (ref. 13) 2021
Dirigida al PDI amb dedicació (TC, TP1 i TP2) contractat per la UVic-UCC que acrediti una activitat docent mínima de cinc cursos i 30 ECTS o 1200 hores de docència en el total dels cinc cursos objecte d'avaluació, així com un mínim de 3 ECTS en cadascun dels cinc cursos avaluats.
Convocatòria: novembre 2021
Resolucions: març 2023
3a Convocatòria (ref. 14) 2022
Dirigida al PDI contractat (TC, TP1, TP2 i Temps parcial) per la UVic-UCC que acrediti una activitat docent mínima de cinc cursos i 30 ECTS de docència en el total dels cinc cursos objecte d'avaluació, així com un mínim de 3 ECTS en cadascun dels cinc cursos avaluats.
Convocatòria: juny 2022
Resolucions: desembre 2023
Xarxa Didaskalia sobre avaluació de la docència (REDU)
La UVic-UCC és membre fundacional i co-coordinadora de la Xarxa Didaskalia, xarxa d'interès especial de la Red de Docencia Universitaria (REDU).
Els representants de la UVic-UCC a la xarxa Didaskalia són: Jordi Chumillas, Ricard Giramé i Toni Portell.
El 9 de maig la UVic-UCC va participar a l'11a sessió webinar de REDU "Evaluar para transformar la docencia", moderat per Toni Portell i amb la participació de Ricard Giramé, Laura Coll i Cristinia Vaqué que van explicar l'experiència de l'observació a l'aula en el marc d'UDocentia.
11º sesión Webinar REDU 8 mayo 2024 - YouTube