Model de formació
El model de formació de la UVic-UCC orienta la pràctica docent i el procés d’aprenentatge dels estudiants en els diferents nivells de l’educació superior (graus, màsters, doctorats i formació continuada) i en les diverses modalitats (presencial, semipresencial i online). Es basa en cinc principis generals: l’estudiant com a centre i actor del seu aprenentatge, un professorat excel·lent en docència, rigorós i compromès, unes relacions personals de caràcter educatiu, una alta valoració del coneixement, l’esforç i del treball personal i en equip, i el conjunt de la institució centrat en el servei a l’aprenentatge dels estudiants.
A partir d’un model de formació integral de la persona es procura l’assoliment de les competències de caràcter transvesal i una formació específica en els diferents àmbits de coneixement, mitjançant processos de construcció del coneixement compartit, derivat de la recerca i de la fonamentació científica i empírica.
El sistema pedagògic es basa en la diversificació de mètodes, entorns i recursos en l’aprenentatge on l’acció del professorat i les interaccions que es generen a l’aula permeten espais d’anàlisi, reflexió i generació del coneixement. Oportunitats d’aprenentatge que inclouen, en el dia a dia a l’aula, propostes de treball col·laboratiu i cooperatiu, resolució de problemes (mitjançant metodologia ABP), el desenvolupament de projectes, i on el guiatge i orientació de l’equip docent contribueix de forma directa a l’assoliment de les competències i, en definitiva, a la formació integral de l’estudiant.
L’avaluació es planteja de caràcter formatiu i continuat, va orientada a la millora dels processos d’aprenentatge i a la millora de la pràctica docent del professorat. Empra diversos instruments de recollida d’informació i tècniques i criteris d’avaluació públics i coneguts a priori..
En síntesi, el model de formació de la UVic-UCC garanteix el creixement personal i la plena professionalització dels seus titulats amb aprenentatges personalitzats a través d’un acompanyament al llarg de tot l’itinerari formatiu que articula un veritable treball d’equip, tant dels docents com del conjunt de la comunitat universitària.