Una exposició i una conferència donaran a conèixer el mètode pedagògic de Decroly
Del 9 al 23 de novembre es pot visitar als Laboratoris de formació i recerca en Educació Infantil de la UVic-UCC l’exposició “La Metodologia d’Ovidi Decroly. 60 anys de l’Escola Decroly de Barcelona”. L’exposició és oberta de dilluns a divendres, de 13h a 14h i de 17h a 19h.
Per aprofundir en el coneixement del projecte i la metodologia d’Ovide Decroly, també es portarà a terme, el dimecres 14 de novembre, a les 18.30 h, a la Sala Segimon Serrallonga, la conferència “Parlem de Decroly. Principis bàsics i exemple a l’aula”, a càrrec d’Anna Lafuente, directora, i Berta Puente, coordinadora pedagògica de l’Escola Decroly de Barcelona. Seguidament es farà una visita comentada a l’exposició a càrrec de les dues ponents.
Fa 60 anys que es va fundar a Barcelona una escola catalana i de pedagogia activa, impulsada per Mn. Josep M. Bosch, de formació científica i interessos artístics, i un gran entusiasta del mètode d’Ovide Decroly de l’escola Ermitage de Brusel·les. L’escola Decroly de Barcelona va néixer al barri de Sant Gervasi i era la primera amb aquesta metodologia, tant a Catalunya com a la resta de l’Estat.
La metodologia d’Ovidi Decroly posa el focus en els interessos de l’infant com a punt de partida del coneixement i es basa en la realitat com a font d’un aprenentatge globalitzador que permet desenvolupar tots els aspectes de la persona i entén l’aula com un medi educatiu ple de vida.
Des dels seus inicis el 1977, l’Escola Universitària de Mestres d’Osona, actual Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, s’ha sentit compromesa amb les metodologies científiques que han tingut ressò a Catalunya. L’any 1987, i amb motiu de la celebració dels deu anys dels Estudis Universitaris de Vic, va intervenir, juntament amb l’Ajuntament de Barcelona, en l’organització de l’exposició “Catalunya i Europa. Una mirada pedagògica”, que posava de relleu la tasca de quatre pedagogs: Montessori, Decroly, Piaget i Freinet, amb la posterior edició a Eumo Editorial del llibre Catalunya i Europa. Una mirada Pedagògica: Montessori, Decroly, Piaget i Freinet ahir i avui, que recollia les aportacions teòriques de l’exposició.
Notícies
Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’
La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...
Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys
Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...
Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat
Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...
Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran
La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...