Un nou llibre recull la recerca sobre la mentoria entre les escoles de Vic i els estudiants dels graus de Mestre de la FETEP
La recerca sobre mentoria i identitat docent portada a terme entre la FETEP i els centres educatius de la ciutat de Vic s’ha recollit en un llibre, que Eumo Editorial acaba de publicar. El volum porta per títol Mestres del present acompanyant mestres del futur. L’experiència de la mentoria a les escoles de Vic (2018-2021) i està coordinat per la professora Mariona Casas-Deseures, investigadora principal del projecte La mentoria i la identitat docent emergent en els estudiants dels graus de Mestre de la UVic-UCC.
El llibre recull l’experiència portada a terme durant tres cursos acadèmics (2018-2021) entre els graus de Mestre de la FETEP i els centres d’educació infantil i primària de la ciutat de Vic. El projecte partia de la constatació que la formació inicial de mestres ha d’imbricar la universitat i l’escola, dues institucions educatives que no sempre han anat de bracet. Per això, l’objectiu era explorar nous formats d’interrelació entre ambdós agents per contribuir, cadascú des de la seva expertesa i en un marc de construcció de coneixement entre iguals, a desenvolupar la identitat docent dels futurs mestres.
Els pilars de la recerca són, per una banda, l’estada d’un matí a la setmana al llarg de tot el curs dels estudiants de 1r dels graus de Mestre de la UVic i, per l’altra, el seminari MID (Mentoria i Identitat Docent), un espai estable amb trobades regulars en què professorat de la facultat i els equips directius de les escoles van compartir coneixement entorn de la construcció de la identitat docent dels estudiants.
Els 16 capítols que configuren el volum, signats per 35 autores i autors, presenten una visió calidoscòpica del desenvolupament d’aquest projecte, que va implicar més de 350 participants, entre estudiants dels graus de Mestre, docents de les escoles de Vic i professorat de la facultat. El títol del llibre, Mestres del present acompanyant mestres del futur, posa en relleu fins a quin punt compartir context, expectatives i aprenentatges en un entorn de confiança faciliten aquesta corresponsabilitat, que ha marcat un abans i un després en la formació inicial de mestres a la UVic-UCC.
Els 35 autors participants en aquest volum són, per ordre alfabètic: Mariona Casas-Deseures, Josep Castillo Adrián, Laura Comajoan Compte, Laia Cortés Soler, Francesca Davoli, Esther Fatsini Matheu, Aida Font Santamaria, Cecília Font Vila, Elisabet Franquesa Roca, Mireia Guiteras Folgarolas, Montse Maestre Casadesús, M. Mercè Martínez Expósito, Rosa M. Montañez Urgell, Marta Muñoz Estrada, M. Glòria Olmos Martínez, Gemma Oriol Musoll, Mireia Planàs Serradell, Mireia Planas Vila, Antoni Portell Llorca, Mireia Pou Pujol, Sira Puig Vall, Maite Pujol Mongay, Eduard Ramírez Banzo, M. Mar Rodríguez Boté, Elisabet Rosell Rovira, Mercè Sáez Garcia, Teresa Segués, Anna Maria Serra Raurell, Itxaso Tellado, Mariona Torner Lasalle, Anna Vallbona González, M. Glòria Varela Manubens, Berta Vila-Saborit, Joan Soler Mata i Antoni Tort Bardolet.
Mestres del present acompanyant mestres del futur. L’experiència de la mentoria a les escoles de Vic (2018-2021) està publicat en format paper i en format digital. El llibre digital es pot descarregar des d’aquest l’enllaç permanent del repositori institucional de la UVic.
Notícies
Un estudi sobre la incorporació de microalgues en la dieta humana rep el premi Vicenç Fisas de la Fundació La Farga
Un estudi sobre la incorporació de microalgues a la dieta humana ha merescut el Premi Vicenç Fisas que concedeix anualment la Fundació La Farga. L’autora, Maria Gayà i Rosselló, estudiant de Biotecnologia a la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la Universitat de Vic...
Jordi Gené protagonitza la segona sessió dels Growth Mornings parlant sobre els paral·lelismes entre l’empresa i l’automobilisme
Amb l’objectiu d'aprofundir en els factors clau que marquen la diferència entre competir i guanyar, Jordi Gené ha protagonitzat la segona edició dels Growth Mornings, les píndoles informatives matinals organitzades per l’Escola de Postgrau de la UVic. En aquesta sessió formativa dirigida a empresaris i...
El projecte SONAR del CEEAF, reconegut com a iniciativa emergent als Guardons de l’Esport 2024
El projecte SONAR, desenvolupat pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC, ha estat reconegut com a projecte emergent als Guardons de l’Esport 2024, lliurats per la Fundació Catalana per a l’Esport. Aquest projecte, que promou la prevenció de...
La salut mental serà l’eix temàtic del 7è Congrés Storytelling i del III Congrés del grup de recerca ISaMBeS de la UVic-UCC, aquesta setmana
Dos esdeveniments al voltant de la salut mental tindran cita aquesta setmana, els dies 27 i 28 de novembre, al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC): la setena edició del congrés International Conference Storytelling Revisited i el III...