Seixanta persones expertes en teoria de l'educació es reuneixen a la UVic per parlar de democràcia i formació docent
Seixanta persones expertes en teoria de l’educació de les diverses facultats d’educació de les universitats espanyoles s’han reunit del 13 al 16 de novembre a Montanyà Hotel & Lodge per celebrar la 35a edició del Seminario Interuniversitario de la Teoria de la Educación (SITE), organitzat enguany pel GREUV de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC. L’objectiu de la trobada ha estat reflexionar i debatre al voltant dels conceptes democràcia i educació, i formació docent.
El SITE és un espai de reflexió des de la teoria de l’educació per debatre sobre on es troba i cap on va aquesta disciplina i traçar les línies que hauran de tenir en compte els i les professionals de l’àmbit educatiu des del present i pel futur. El tema de la trobada d’enguany ha coincidit amb la commemoració dels cent anys de la publicació de l’obra Democràcia i educació del teòric nordamericà John Dewey. (Eumo Editorial va publicar una antologia de textos de John Dewey sobre educació amb el títol Democràcia i escola).
El seminari s’ha estructurat al voltant de quatre ponències com a eixos principals. La primera ponència ha girat a l’entorn de les pedagogies emergents, fent una mirada crítica a la formació del professorat. La segona ponència ha tractat d’educació i gènere en la formació docent; la tercera, sobre la democràcia i formació del caràcter dels futurs i futures mestres; i per últim, la quarta, que ha tractat de les transicions formatives entre universitat i escola. Els textos sotmesos a debat s’han recollit en una publicació.
El Seminari fou inaugurat dilluns passat pel vicerector de recerca i professorat, Jordi Villà acompanyat pel degà de la FETCH, Eduard Ramírez, el director de l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC, Antoni Tort; i per la professora de la FETCH i presidenta del Comitè organitzador del SITE 2016, Isabel Carrillo. Durant la seva estada, les persones -.assistents van fer una visita a la UVic, on van ser rebuts pel rector, Jordi Montaña.
L’organització d’aquest seminari ha permès consolidar la presència de la UVic –UCC en una de les xarxes científiques més importants en l’àmbit de la pedagogia de les universitats espanyoles.
Notícies
Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’
La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...
Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys
Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...
Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat
Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...
Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran
La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...