Vés al contingut

Presentat a Londres el llibre 'Global Inclusive Education', editat per Jesús Soldevila, Mila Naranjo i Jordi Collet

Presentat a Londres el llibre 'Global Inclusive Education', editat per Jesús Soldevila, Mila Naranjo i Jordi Collet

Divendres passat va tenir lloc la presentació oficial del llibre Global Inclusive Education, publicat per Springer i del qual són editors els professors de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia Jesús Soldevila, Mila Naranjo i Jordi Collet. L’acte va tenir lloc a l'Institute of Education de l'University College London, i va comptar amb la presència dels doctors Mel Ainscow, de la Universitat de Manchester; Kiki Messiou, de la Universitat de Southampton; Martin Mills, de la Universitat de Queensland i de l’Institute of Education-UCL, i Haira Gandolfi, de la Universiat de Cambridge, tots ells referents internacionals en aquest àmbit.

A l’acte, hi van assistir unes 25 persones, tant de PDI del mateix Institute of Education com estudiants de màster i doctorat. Després de fer la presentació del llibre i els seus capítols, hi va haver un extens debat entre tots els assistents al voltant del concepte i les (no) pràctiques d'educació inclusiva en diferents contextos. 

Un llibre basat en projectes de recerca

Global Inclusive Education aborda temes relacionats amb la inclusió escolar des de la perspectiva de la inclusió sistèmica. Se centra en la necessitat d'afrontar els reptes de la inclusió en l'educació des d'una perspectiva àmplia, que inclou l'aula, l'escola com a institució, les famílies i la comunitat. El llibre demostra com la inclusió es pot dur a terme de maneres molt reals, concretes i quotidianes. També mostra com els investigadors poden treballar braç a braç amb els professionals i altres parts interessades que desenvolupen les seves pràctiques dia a dia.

El llibre es basa en una sèrie de projectes de grups de recerca locals i internacionals que proporcionen, a més de marcs teòrics, resultats de recerca rigorosos relacionats amb les quatre dimensions de la perspectiva d'inclusió sistèmica i el seu treball necessari en xarxa: aula, escola, famílies i comunitat. La majoria dels capítols prenen Espanya com a cas d'estudi, però lluny de ser un llibre local, empra l'anàlisi espanyola per dialogar universalment amb els principals debats i reptes actuals en la inclusió, gairebé 30 anys després de la Declaració de Salamanca.

Share in social networks:

Notícies

Júlia Blay i Pilar Godayol

El pòdcast ‘100 anys de feminisme català’ de la UVic-UCC explora l’herència feminista catalana

Qui era Francesca Bonnemaison i com va engegar l’Institut de Cultura i Biblioteca Popular de la Dona? Quin impacte va tenir el llibre La dona a Catalunya, de Maria Aurèlia Capmany, en el tardofranquisme? Per donar resposta a aquestes i altres qüestions, el Grup...

Oficialització del conveni del CEEAF amb la Federació Catalana de Voleibol

El CEEAF assessorarà tres entitats de voleibol en preparació física i prevenció de lesions

El Centre d’Estudis en Esports i Activitat Física (CEEAF) de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) desenvoluparà estratègies de preparació física, prevenció de lesions i millora del rendiment esportiu amb tres entitats de l’àmbit del voleibol: la Federació Catalana de Voleibol...

Maria Gayà, guanyadora del Premi Vicenç Fisas 2024

Un estudi sobre la incorporació de microalgues en la dieta humana rep el premi Vicenç Fisas de la Fundació La Farga

Un estudi sobre la incorporació de microalgues a la dieta humana ha merescut el Premi Vicenç Fisas que concedeix anualment la Fundació La Farga. L’autora, Maria Gayà i Rosselló, estudiant de Biotecnologia a la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la Universitat de Vic...

Jordi Gené

Jordi Gené protagonitza la segona sessió dels Growth Mornings parlant sobre els paral·lelismes entre l’empresa i l’automobilisme

Amb l’objectiu d'aprofundir en els factors clau que marquen la diferència entre competir i guanyar, Jordi Gené ha protagonitzat la segona edició dels Growth Mornings, les píndoles informatives matinals organitzades per l’Escola de Postgrau de la UVic. En aquesta sessió formativa dirigida a empresaris i...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte