Mireia Jurado, Maria Nadal i Anna Palomar reben el Premi Sebastià Àlvarez

19.11.14.-Diumenge passat, en el marc de l’acte de lliurament del 30è Premi Martí i Pol a Roda de Ter es va fer també el lliurament del Premi Sebastià Àlvarez que distingeix el millor treball de final de grau en matèria d’educació. Entre els 32 treballs presentats, el jurat va distingir, exaequo, els treballs de Mireia Jurado  "Estudi de la comprensió i de les estratègies per resoldre problemes de suma i resta, tutoritzat per la professora Isabel Sellas, i de Maria Nadal i Anna Palomar, "Aproximació a la biografia i el pensament educatiu de Teresa Codina. Educant entre la utopia i la realitat, tutoritzat pel professor Joan Soler. El rector de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya fou l'encarregat de lliurar el Premi.

El Premi Sebastià Àlvarez, dotat amb 1000€, el concedeix la família Àlvarez amb la col•laboració de l'Ajuntament de Roda de Ter, per mantenir la memòria i el llegat del qui fou mestre de Roda de Ter. El jurat del Premi estava format per  Petra Martín-Pero Martín, regidora d'Educació i Cultura de l'Ajuntament de Roda i professora de l'institut Miquel Martí i Pol; Dolors rodríguez Sánchez, mestra de l'Escola Emili Teixidor; Conrad Vilanou, catedràtic de Pedagogia de la UB; Mariona Casas, professora del Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura de la FETCH; i Montserrat Rierola, professora del Departament de Didàctica de les Arts i de les Ciències, també d ela FETCH.

Poden optar al Premi aquells estudiants que en la qualificació global del Treball Final de Grau hagin obtingut una nota mínima d’Excel·lent (9) en els Graus de Mestre d’Educació Infantil, Mestre d’Educació Primària, Educació Social, Ciències de l’Activitat física i l’Esport (Itinerari Educació) i Psicologia (Itinerari: Psicologia educativa) en el curs acadèmic 2013-14.

Sebastià Àlvarez

Sebastià Àlvarez va ser mestre de Roda de Ter des de 1917 fins a 1939. L’any 1931 va crear el Col·legi Álvarez, al Carrer Bac de Roda. L’any 1939 va deixar Roda de Ter i continuà exercint la docència a Barcelona, on va crear una altra escola, que li va valer, a títol pòstum, la Medalla d’Argent de la Ciutat al Mèrit Docent. L’any 1980, a instàncies dels seus antics alumnes, l’Ajuntament de Roda li va retre un homenatge i va dedicar-li una plaça amb un monòlit que porta el seu nom.

El Rector Jordi Montaña, en el moment del lliurament del premi va agrair a la família Álvarez el fet d'haver tingut la notable idea d'homenatjar Sebastià Àlvarez fomentant el talent en premiar el bon treball en l'àmbit de l'educació, que és sinònim de potenciar una educació de qualitat, des dels primers anys, "com única base ferma sobre la qual podem edificar un país amb garanties i de futur".

Share in social networks:

Si tens algun dubte, tenim la resposta