Vés al contingut

Les Jornades de Màrqueting i Comunicació apunten a una publicitat igualitària que no segmenti per gènere

Moment de les II Jornades de Màrqueting i Comunicació Empresarial

Les Jornades de Màrqueting i Comunicació apunten a una publicitat igualitària que no segmenti per gènere

Durant el 25 i 26 d’abril, l’Aula Magna de la UVic-UCC ha acollit les II Jornades de Màrqueting i Comunicació, organitzades per la Facultat d’Empresa i Comunicació. Al llarg de dos dies, experts de primera línia han presentat les seves aportacions en vuit ponències, davant de més de 250 persones, entre professionals, estudiants i docents. Un any més les jornades, que també s’han pogut seguir per streaming, han connectat el món professional amb l’acadèmic i han mostrat les tendències del sector.

José Mª Vilar, que ha estat president d'Unilever i de Panrico, i que actualment és conseller delegat de diverses empreses, ha reflexionat sobre els valors i els comportaments que han de tenir les empreses i els professionals en temps de crisi. En aquest sentit, ha afirmat que “o creixem com a equip o morim com a individus”, tot posant en relleu la importància de tenir equips motivats, impregnats de valors com la confiança, la transparència i la iniciativa. També, considera que són claus per a l’èxit empresarial la “cartera de productes”, com també “tenir la casa en ordre”, és a dir, “comptar amb una bona organització de la informació per obtenir dades amb facilitat i poder prendre decisions rellevants amb agilitat i amb seny”.  

Campanyes que no segmentin per gènere

Una de les conclusions a què també es va arribar en el decurs de les jornades és que ja no tenen sentit campanyes que segmentin per gènere. Així ho van assenyalar Àngels Escobar i Dionisia Mata, d’Havas Media Group, que van presentar l’estudi Meaningful Women 2030. Segons van indicar, l’estudi aporta dades rellevants, com ara que si bé el 88% de les decisions de compra estan fetes per dones, el 40% d’aquestes no se senten representades per cap marca. A més, la majoria de dones perceben discriminació en la comunicació que es fa i que s’adreça específicament a elles. 

La conclusió a què van arribar és que ja no té sentit fer campanyes de publicitat que segmentin per gènere i que, en canvi, aquesta comunicació s’ha d’adreçar a les persones de forma integral. Aquest fet, van constatar, pot contribuir a mitigar les desigualtats entre gèneres i, a més, les persones se sentiran més còmodes amb els valors transmesos.

“La bona publicitat es recorda i la dolenta, no”

Lluís Bassat, de Bassat Partners i doctor honoris causa de la UVic-UCC, va posar de manifest que “la bona publicitat es recorda i la dolenta, no”, tot evidenciant el fet que els ciutadans només guarden en la memòria uns tres anuncis del dia anterior, davant dels més de mil cinc-cents impactes publicitaris als quals s’està exposat cada dia. 

Al llarg de la seva exposició, va explorar els camins creatius del màrqueting i la comunicació, tant els racionals com els que utilitzen les emocions, per tal de crear un anunci que sigui “dels que es recorden”. També va posar de manifest la importància del criteri del client i de saber-lo escoltar, alhora que va indicar quin és el paper dels publicistes, “els intermediaris entre els productors i els consumidors finals”, que han d’aconseguir la confiança dels consumidors, cosa que no es fa mai mentint. 

Les organitzacions blaves, la comunicació interna i l’account planner

Alberto Delgado i Alfonso Ramos, de Seidor, van enumerar algunes de les competències principals que haurien d’integrar les noves organitzacions, que conformarien la nova manera “blava” d’organitzar-se: tenir un propòsit clar, ser menys jeràrquiques i oferir major llibertat per decidir, i simplificar els processos. 

Les jornades també van abordar la importància de comunicació interna a les empreses, com a primer gran públic a qui dediquen grans esforços de comunicació. “L’objectiu és fer que els treballadors se sentin partícips del projecte al qual contribueixen i s’alineïn amb el propòsit de l’empresa, no només amb el del negoci sinó també en la seva faceta de responsabilitat corporativa”, va assenyalar Ana Palencia, d’Unilever.  També es va destacar la tasca de l’account planner en el procés de planificació estratègica del màrqueting, de la mà d’Azzahara López, de BBDO & Proximity.

Món digital i món analògic

Kike Doatis, creatiu d’ESERP, va parlar de quines són les tendències de la publicitat actual, fent una mirada retrospectiva al que han fet les generacions passades i “prenent de referència tot allò bo que han descobert, practicat i explotat i que ens han permès arribar al punt en què ens trobem avui en dia”. 

Així mateix, sota el títol “Pensa en analògic, sigues més digital”, Roger Sendra, de Dentsu, va fer una aproximació al món de la tecnologia i es va centrar en les noves maneres amb què les marques contacten amb els seus consumidors, sense perdre de vista els valors positius del món analògic.

L’acte inaugural, a càrrec del rector i el degà de la FEC

Dilluns al matí, la inauguració de les jornades va estar presidida pel rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, que va posar de manifest “la gran oportunitat que suposa per al nostre alumnat del grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial, però també de la resta de graus de la FEC i de tots els estudis de la UVic-UCC, poder escoltar, aprendre i entaular diàleg amb professionals i experts de primer nivell: els permet ampliar coneixement i els esperona vers el futur professional pel qual s’estan formant”. Tot seguit, Josep Burgaya, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació, va evidenciar la importància del màrqueting i la comunicació empresarial: “Quan adquirim un producte o servei, la decisió de compra va més enllà de la qualitat estricta i els intangibles en forma de símbol d'una mercaderia resulten fonamentals”. Per tant, per prendre la decisió el missatge que se'ns transmet resulta bàsic, però també la manera com es fa arribar perquè “al capdavall, el que fem és comprar històries que estiguin ben elaborades i explicades i que, a poder ser, ens commoguin”, va assenyalar.

Les II Jornades de Màrqueting i Comunicació han estat organitzades per la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC,  a través de la coordinació del grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial. Tenen la col·laboració de la delegació d’Osona de la Cambra de Comerç de Barcelona, El 9 Nou i ESERP, centre adscrit a la UVic-UCC. 

Share in social networks:

Notícies

Alumnes fent una activitat didàctica

Un projecte de la UVic-UCC conscienciarà els escolars dels efectes de la sequera amb un ‘escape room’

Davant els prolongats i cada vegada més freqüents episodis de sequera, afavorits pel canvi climàtic, els nivells d’aigua en rius i embassaments han experimentat una disminució important. Aquesta realitat, unida al fet que la UNESCO promou la incorporació de l’objectiu 6 de desenvolupament sostenible (ODS)...

UVic-UCC, Ajuntament i centres de secundària estrenyen lligams

La UVic-UCC i l'Ajuntament de Vic estrenyen lligams amb els centres de secundària de la ciutat

Aquest 18 de juliol ha tingut lloc a la Sala Gòtica de la UVic-UCC una trobada entre la direcció general de la FUBalmes i l'Ajuntament de Vic amb els directors dels centres de secundària de la ciutat. L'objectiu d'aquesta reunió ha estat, d'una banda, donar...

Exemplar de toturga babaua de la temporada 2024

La colonització de tortugues marines a les costes del Mediterrani espanyol continua

A l'última dècada, les platges del litoral espanyol i de la resta de la Mediterrània occidental estan experimentant un augment en la detecció de nius de tortuga careta o tortuga babaua (Caretta caretta). L'augment de la quantitat de nius en aquestes zones és...

Persones usuàries de la residència Aura de Manlleu que han participat al projecte Join4Joy

Dues residències d’Osona participen en un projecte europeu per fomentar l’activitat física entre la gent gran

Mantenir-se actiu afavoreix la salut de les persones. Tanmateix, posar el focus en el fet de gaudir en comptes de posar-lo en la salut pot ser una bona manera perquè la gent de 65 anys o més s’animi a practicar regularment exercici físic. A més, cal...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte