La xarxa ETEN abordarà el futur de la innovació educativa en el seu congrés anual que per primera vegada es fa al sud d’Europa
Prop de 200 persones de 25 països diferents, representants d’una setantena d’institucions vinculades a l’educació del professorat d’arreu del món, es trobaran a la UVic del 25 al 27 d’abril en la trobada anual de l’ETEN (European Teacher Education Network), una xarxa internacional en l’àmbit de l’educació, de la qual forma part la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). El congrés, a l’edifici Torre dels Frares, té com a objectiu reunir docents de l’àmbit de l’educació per intercanviar experiències, impulsar accions de recerca conjuntes i fomentar possibilitats de cooperació, intercanvi o publicació. En aquesta edició, els temes tractats tindran com a eix central el binomi d’innovació i educació, per preguntar-se cap a on s’està avançant.
El gruix central del congrés serà el treball organitzat en 13 grups d’interès temàtic, dividits en àmbits diversos i transversals de l’educació: art, storytelling creatiu, tecnologia, identitat i diversitat, internacionalització, llenguatge, matemàtiques, joc i moviment, pensament, ciències i tecnologia, necessitats educatives especials i educació urbana. Un d’aquests grups, el d’educació del llenguatge, el coordinarà la professora de la FETCH Anna Vallbona juntament amb Karmen Johanson, de la Universitat de Gotteborg. Tots els assistents s’inscriuran i participaran en un dels grups en funció de les seves experteses i interessos.
Visites a escoles i centres de referència d’Osona
El congrés de l’ETEN arrencarà el dijous 25 d’abril a la tarda a l’Aula Magna, amb una ponència inaugural de Llorenç Comajoan, coordinador del grup de recerca en Educació, Llenguatge i Literatura (GRELL) de la UVic-UCC, sobre tendències i reptes de l’aprenentatge de la llengua en el sistema educatiu català. Els dies previs a la trobada prop d’una trentena de professors visitants impartiran tallers i conferències a alumnat de la UVic-UCC.
Durant el congrés, a més, tindran l’oportunitat de visitar escoles i centres de referència de Vic i d’Osona per conèixer-ne el funcionament. Els centres escollits són les escoles La Sínia, el Salarich i Sant Miquel dels Sants, de Vic, Les Pinediques, de Taradell i l’escola Bellpuig de Sant Julià de Vilatorta, les dues últimes pel seu enfocament cooperatiu. També es visitarà el Centre d’Arts Contemporànies de Vic, on s’exposarà la seva relació amb les escoles de l’entorn així com el projecte “Art i Escola” que es duu a terme cada curs. Els congressistes també tindran la possibilitat de visitar les instal·lacions de la FETCH i el laboratori pràctic de la pedagogia Montessori de la UVic, així com de participar a visites culturals per l’entorn proper.
La xarxa ETEN, fundada el 1988, agrupa sota el seu paraigua institucions vinculades a l’educació del professorat d’una vintena de països d’arreu del món, majoritàriament europeus però també d’altres llocs com els Estats Units, Canadà o Taiwan. Entre els seus membres hi figuren sobretot facultats d’educació, però també autoritats de l’àmbit educatiu i social, associacions de professorat i educadors socials. La FETCH s’hi va integrar el 2013 convidada per la Universitat de Mondragón, i és l'única institució catalana que actualment en forma part. Aquesta també és la primera vegada que la trobada de la xarxa ETEN s’organitza en un país del sud d’Europa.
Notícies
La salut mental serà l’eix temàtic del 7è Congrés Storytelling i del III Congrés del grup de recerca ISaMBeS de la UVic-UCC, aquesta setmana
Dos esdeveniments al voltant de la salut mental tindran cita aquesta setmana, els dies 27 i 28 de novembre, al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC): la setena edició del congrés International Conference Storytelling Revisited i el III...
Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’
La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...
Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys
Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...
Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat
Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...