Vés al contingut

La UVic presenta el seu Manifest, una declaració de principis vinculada als valors de l’etapa universitària i de la institució

Manifest UVic

La UVic presenta el seu Manifest, una declaració de principis vinculada als valors de l’etapa universitària i de la institució

La UVic ha presentat el primer manifest universitari que suposa una declaració de principis vinculada als valors de l’etapa universitària i de la institució. Es tracta d’una peça audiovisual en format cinematogràfic que dona valor al model pedagògic de la Universitat i que des d’aquesta setmana ja es pot consultar al seu canal de Youtube. En un minut, el manifest fa un recorregut pels diferents moments que viuen els estudiants durant la seva experiència universitària, tant en contextos d’aprenentatge com de lleure.

“El missatge està totalment connectat amb el model formatiu de la UVic, que posa en valor la formació integral de l’estudiant i el col·loca al centre del procés d’aprenentatge”, explica la directora de Màrqueting de la UVic-UCC, Anna Fàbregas. Per això la peça audiovisual mostra l‘estudiant treballant individualment i col·lectivament, tant en aules convencionals com en espais naturals, així com en moments d’estudi, de reflexió i d’oci.

A banda de posar en valor el model pedagògic de la UVic, el Manifest pretén fidelitzar i incrementar el sentiment de pertinença de la comunitat universitària com a col·lectiu. Alhora, s’adreça als futurs estudiants, apel·lant al seu poder de decidir “qui volen ser i com volen viure la seva vida", i mostrant "com l’etapa universitària els ajuda a prendre decisions i a trobar les respostes que busquen”, diu Fàbregas. Ho fa transmetent-los una sèrie de valors clau que “entronquen a la perfecció amb els principis vinculats a la marca UVic en el sentit més ampli”: apoderar-se, compartir, avançar, créixer, descobrir, aprendre, equivocar-se, persistir, viure, no tenir por i aconseguir els objectius fixats.

Els estudiants, protagonistes

El Manifest és una producció conjunta de l'Àrea de Màrqueting de la UVic i d'Eumo DC. En la seva producció s’han utilitzat una vintena de localitzacions i hi han participat més de 20 actors, tots ells estudiants i antics estudiants de la UVic que també s’han implicat en l’execució de la peça. En aquest sentit, per al director d’Eumo DC, Jordi Cano, la peça “reivindica el valor de la joventut com a motor de canvi social, econòmic i polític i el paper de la Universitat com a catalitzadora d’aquesta filosofia”.

Segons Cano, “les noves tecnologies, els nous fluxos d’aprenentatge i les necessitats de la societat actual requereixen sistemes d’aprenentatge flexibles, àgils i amb capacitat per connectar amb els alumnes, que des del present prefiguren el futur”. Aquest canvi de paradigma implica “aportar una nova mirada al concepte de la Universitat” centrant-la en aquest “apoderament de l’estudiant i la seva capacitat de decidir”.

Una llarga tradició en virals

Aquesta proposta s’afegeix a les produccions que periòdicament idea la UVic i que la presenten com un centre dinàmic, modern i interactiu on les experiències personals i els valors humans tenen un pes rellevant. Entre elles, cal destacar el primer lipdub que es va fer a Catalunya, l’any 2010, basat en el doblatge de la lletra de la cançó Hey soul sister, del grup Train, sobre un pla continu. Tres anys més tard, el bodydub posava en sintonia estudiants, principalment de graus d’Educació i Salut, que feien coreografies de percussió corporal sobre la cançó dels Beatles We can work it out. En aquest cas, les coreografies es van treballar en alguns graus concrets en els quals la percussió corporal i la metodologia amb la qual s’ensenyava podien aportar valor directament als seus estudis. I el darrer va ser el dancedub, que fa tres anys transmetia compromís i creativitat a través de la dansa i a partir de la cançó Up Town Funk, de Mark Ronson, interpretada per Bruno Mars.

 

Share in social networks:

Notícies

Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’

Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’

La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...

Meritxell Mondejar, Montserrat Vall i Anna Bonafont

Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys

Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...

Gemma Fuster

Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat

Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...

Representants del consorci del projecte PROCON, a la UVic-UCC

Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran

La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte