La UVic acull una jornada internacional sobre educació democràtica
Aquest divendres i dissabte la UVic acollirà el workshop internacional Educació democràtica: la innovació pendent, adreçat a totes les persones vinculades al món educatiu interessades en l’educació democràtica i per a la ciutadania global. El workshop ha estat organitzat pel GREUV i el GRAD de la UVic-UCC, la Càtedra de Renovació Pedagògica UdG-Can Trona, Catesco i Antigone-Information and Documentation Centre on Racism, Ecology, Peace and Non-Viοlence.
La jornada girarà al voltant de dues parts. L’una tindrà lloc el divendres, amb una taula rodona internacional i interactiva sobre “Què podem aprendre de les aproximacions en educació democràtica del nord d’Europa i la Mediterrània?”. En aquesta taula rodona s’hi presentarà la Guia per al desenvolupament democràtic de les escoles, a proposta de l’European Wergeland Center, un centre de recursos sobre educació per al diàleg intercultural, establert l’any 2008 pel Consell d’Europa i el govern noruec, amb l’objectiu d’enfortir la capacitat de les persones, les institucions educatives i els sistemes educatius per construir i mantenir una cultura democràtica i drets humans. També s'hi presentarà l’experiència d'NYT Europa (Dinamarca) i Ecomón (Catalunya), una trobada de joves d’arreu d’Europa per incidir en polítiques de la Comissió Europea sobre sostenibilitat i democràcia. Finalment, l’organització grega Antigone presentarà la seva perspectiva sobre la democràcia, del concepte al procés, des del punt de vista de la comunitat educativa. Serà una conversa guiada entre les tres experiències, dinamitzada per Marina Gay (Catesco) i Antoni Tort (UVic-UCC) sobre els obstacles i les oportunitats de repensar l’educació en clau de cultura democràtica i per als drets humans.
Al llarg de la segona part, que tindrà lloc dissabte, es portaran a terme tallers sobre quatre casos reals de situacions complexes en entorns educatius de Catalunya: l’IE Barnola (Avinyó), l’Escola Santa Coloma (Ger), l’Agrupament Escolta Ermessenda del Casc Antic (Barcelona) i l’IE El Til·ler (Barcelona). Posteriorment, hi haurà un debat entre totes les persones participants, que intentaran donar resposta a la pregunta “És l’educació democràtica la innovació pendent?”, a càrrec dels investigadors Núria Simó (UVic-UCC) i Jordi Feu (UdG).
El tancament de la jornada anirà a càrrec de Maria Batet, entrenadora d’habilitats creatives i visual thinking.
Notícies
Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’
La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...
Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys
Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...
Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat
Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...
Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran
La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...