Vés al contingut

La FETCH participa en un projecte Erasmus+ sobre inclusió en l’àmbit de l’ensenyament lingüístic

La FETCH participa en un projecte Erasmus+ sobre inclusió en l’àmbit de l’ensenyament lingüístic

Ja fa més d’un any que la Unitat Internacional de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic participa en el projecte Erasmus+ Key Action 203: “Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices”. Dins aquest àmbit, i amb coordinació del professor Àngel Raluy i la responsable de la unitat, Sílvia Codinachs, es desenvolupa el projecte internacional Technologically enhanced online opportunities for language learning in inclusive education (TOOLS). El lideratge d’aquest projecte recau en la Universitat d’Opole, a Polònia, que compta, a més de la UVic-UCC, amb universitats d’Alemanya, Xipre i Israel com a sòcies.

Es tracta d’un projecte europeu sota el paraigua de l’acció estratègica 2 que té com a principal objectiu formar professorat en la inclusió dintre de l’aula de llengua estrangera. Aquest objectiu s’assolirà mitjançant uns materials de formació online sobre inclusió cultural, social i digital adreçats als alumnes universitaris dels graus de Mestre. Tanmateix, el projecte inclourà en la seva plataforma virtual materials i recursos per conscienciar sobre la importància de la diversitat i el seu tractament a l’aula de llengua estrangera.  

Pel que fa als resultats, s’elaborarà una plataforma interactiva per afavorir la inclusió social, digital i cultural, també es confeccionaran materials i recursos sobre inclusió dintre de l’àmbit lingüístic i es publicaran articles d’investigació al voltant dels resultats d’aquesta iniciativa europea.

Sobre la rellevància de la iniciativa, Àngel Raluy i la Sílvia Codinachs opinen que “aquest  projecte ens permetrà ampliar la formació del professorat i la dels mateixos estudiants dels graus de Mestre”. En aquest sentit, afirmen que “tot i que està pensat per a l’aula de llengua estrangera, també aportarà formació de com tenir present, en tot moment, la diversitat cultural, social i digital en l’educació i formació a les aules”.

Share in social networks:

Notícies

Maria Gayà, guanyadora del Premi Vicenç Fisas 2024

Un estudi sobre la incorporació de microalgues en la dieta humana rep el premi Vicenç Fisas de la Fundació La Farga

Un estudi sobre la incorporació de microalgues a la dieta humana ha merescut el Premi Vicenç Fisas que concedeix anualment la Fundació La Farga. L’autora, Maria Gayà i Rosselló, estudiant de Biotecnologia a la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la Universitat de Vic...

Jordi Gené

Jordi Gené protagonitza la segona sessió dels Growth Mornings parlant sobre els paral·lelismes entre l’empresa i l’automobilisme

Amb l’objectiu d'aprofundir en els factors clau que marquen la diferència entre competir i guanyar, Jordi Gené ha protagonitzat la segona edició dels Growth Mornings, les píndoles informatives matinals organitzades per l’Escola de Postgrau de la UVic. En aquesta sessió formativa dirigida a empresaris i...

Aitor Piedra, Javier Peña i Joshua Colomar a l'acte de lliurament del premi Guardons de l'Esport 2024

El projecte SONAR del CEEAF, reconegut com a iniciativa emergent als Guardons de l’Esport 2024

El projecte SONAR, desenvolupat pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC, ha estat reconegut com a projecte emergent als Guardons de l’Esport 2024, lliurats per la Fundació Catalana per a l’Esport. Aquest projecte, que promou la prevenció de...

Els congressos de salut mental tindran lloc aquesta setmana

La salut mental serà l’eix temàtic del 7è Congrés Storytelling i del III Congrés del grup de recerca ISaMBeS de la UVic-UCC, aquesta setmana

Dos esdeveniments al voltant de la salut mental tindran cita aquesta setmana, els dies 27 i 28 de novembre, al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC): la setena edició del congrés International Conference Storytelling Revisited i el III...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte