La FEC inicia la segona edició del seminari de creativitat per a empresaris i directius
L’1 de març passat es va inaugurar la segona edició del seminari de creativitat per a empresaris i directius de la Càtedra de Màrqueting Lluís Bassat de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC). El programa d’aquest any repeteix fórmula en espai i format i, a més, amplia els àmbits professionals dels ponents convidats al món de la cultura, les organitzacions no governamentals i els mitjans de comunicació.
La creativitat com a punt de partida
La creativitat serà, en tot moment, l’eix conductor de les dotze sessions del curs, en què s’abordaran els processos de comunicació empresarial, però també es reflexionarà sobre l’aplicació de la creativitat en altres fases d’un projecte, com poden ser la segmentació del mercat, la innovació del producte o la distribució. Els participants aprendran a entrenar la seva creativitat “per enfocar qüestions des de diferents punts de vista i trobar així solucions satisfactòries a les seves empreses professionals”, va explicar la vicedegana de la FEC, Ana Palomo, durant la presentació del curs.
Aprendre a pensar diferent
Durant la seva intervenció Lluís Bassat va fer un repàs d’aplicació creativa a diversos àmbits al llarg de la seva trajectòria professional i personal. “La creativitat resol problemes de tota mena, no només comunicatius”, va afirmar. I va animar els participants a començar a entrenar la creativitat des de l’inici del seminari, que culminarà amb exercicis pràctics dirigits i avaluats pel mateix Bassat en les darreres sessions del curs. Al llarg de la seva exposició també va assenyalar que “qualsevol producte o procés es pot millorar. Busqueu sempre la manera de millorar les coses. Practiqueu des d’avui, amb coses quotidianes”.
Dissenyar l’estratègia en funció del valor
La primera de les sessions es va centrar en la planificació estratègica de l’empresa. Va anar a càrrec de Dani Batlle, actualment CEO de Svenson Iberia i professional amb més de quaranta anys d’experiència en el sector. Batlle va subratllar el fet que “la creativitat és una palanca d’alt valor en el moment de crear qualsevol empresa” i, per tant, “de construir la marca que distingirà un projecte de la resta”. També va fer èmfasi a pensar molt bé en aquest moment perquè això donarà estabilitat i valor al producte i facilitarà l’estratègia a seguir.
SEIDOR, un exemple de reorganització comunicativa
Així es va expressar també Ivan González, director de Màrqueting i Sostenibilitat de SEIDOR i ponent convidat de la primera sessió del seminari. “A SEIDOR hem connectat la proposta de valor de l’empresa al cos de la companyia. Considerem que l’estratègia de màrqueting ha de beure de l’estratègia de sostenibilitat i per això tot s’ha unit en un mateix departament”, va assenyalar, i va afegir més endavant: “Vam passar un any i mig molt intens per conèixer a fons quina era la nostra essència i quina havia de ser la nostra estratègia d’acció”. González va coincidir amb Batlle en la importància de donar-se temps per pensar a fons el pla a seguir.
En les pròximes sessions s’abordarà la creativitat en la investigació de mercats, en el màrqueting mix i en la planificació de mitjans de comunicació tradicionals i digitals, l’estratègia de xarxes socials o la relació entre agència i client. Entre els ponents convidats es preveu la participació de José María Vilas (Unilever), Bettina Farreras (Together), Octavi Tarrés (FC Barcelona), Conrad Llorens (Summa), Valentí Oviedo (Gran Teatre del Liceu) o Rosa Romà (CCMA), entre d’altres.
Notícies
Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’
La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...
Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys
Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...
Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat
Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...
Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran
La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...