Vés al contingut

La FEC inicia la segona edició del seminari de creativitat per a empresaris i directius

La FEC inicia la segona edició del seminari de creativitat per a empresaris i directius

La FEC inicia la segona edició del seminari de creativitat per a empresaris i directius

L’1 de març passat es va inaugurar la segona edició del seminari de creativitat per a empresaris i directius de la Càtedra de Màrqueting Lluís Bassat de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC). El programa d’aquest any repeteix fórmula en espai i format i, a més, amplia els àmbits professionals dels ponents convidats al món de la cultura, les organitzacions no governamentals i els mitjans de comunicació.

La creativitat com a punt de partida

La creativitat serà, en tot moment, l’eix conductor de les dotze sessions del curs, en què s’abordaran els processos de comunicació empresarial, però també es reflexionarà sobre l’aplicació de la creativitat en altres fases d’un projecte, com poden ser la segmentació del mercat, la innovació del producte o la distribució. Els participants aprendran a entrenar la seva creativitat “per enfocar qüestions des de diferents punts de vista i trobar així solucions satisfactòries a les seves empreses professionals”, va explicar la vicedegana de la FEC, Ana Palomo, durant la presentació del curs.

Aprendre a pensar diferent

Durant la seva intervenció Lluís Bassat va fer un repàs d’aplicació creativa a diversos àmbits al llarg de la seva trajectòria professional i personal. “La creativitat resol problemes de tota mena, no només comunicatius”, va afirmar. I va animar els participants a començar a entrenar la creativitat des de l’inici del seminari, que culminarà amb exercicis pràctics dirigits i avaluats pel mateix Bassat en les darreres sessions del curs. Al llarg de la seva exposició també va assenyalar que “qualsevol producte o procés es pot millorar. Busqueu sempre la manera de millorar les coses. Practiqueu des d’avui, amb coses quotidianes”.

Dissenyar l’estratègia en funció del valor

La primera de les sessions es va centrar en la planificació estratègica de l’empresa. Va anar a càrrec de Dani Batlle, actualment CEO de Svenson Iberia i professional amb més de quaranta anys d’experiència en el sector. Batlle va subratllar el fet que “la creativitat és una palanca d’alt valor en el moment de crear qualsevol empresa” i, per tant, “de construir la marca que distingirà un projecte de la resta”. També va fer èmfasi a pensar molt bé en aquest moment perquè això donarà estabilitat i valor al producte i facilitarà l’estratègia a seguir.

SEIDOR, un exemple de reorganització comunicativa

Així es va expressar també Ivan González, director de Màrqueting i Sostenibilitat de SEIDOR i ponent convidat de la primera sessió del seminari. “A SEIDOR hem connectat la proposta de valor de l’empresa al cos de la companyia. Considerem que l’estratègia de màrqueting ha de beure de l’estratègia de sostenibilitat i per això tot s’ha unit en un mateix departament”, va assenyalar, i va afegir més endavant: “Vam passar un any i mig molt intens per conèixer a fons quina era la nostra essència i quina havia de ser la nostra estratègia d’acció”. González va coincidir amb Batlle en la importància de donar-se temps per pensar a fons el pla a seguir.

En les pròximes sessions s’abordarà la creativitat en la investigació de mercats, en el màrqueting mix i en la planificació de mitjans de comunicació tradicionals i digitals, l’estratègia de xarxes socials o la relació entre agència i client. Entre els ponents convidats es preveu la participació de José María Vilas (Unilever), Bettina Farreras (Together), Octavi Tarrés (FC Barcelona), Conrad Llorens (Summa), Valentí Oviedo (Gran Teatre del Liceu) o Rosa Romà (CCMA), entre d’altres.

Share in social networks:

Notícies

Grup de

La Fundació Antiga Caixa Manlleu lliura ajuts per valor de 10.180 euros per fomentar la participació dels estudiants en la mobilitat internacional

La Fundació Antiga Caixa Manlleu (FACM) va lliurar ahir els ajuts a la mobilitat als estudiants de grau, màster i doctorat del Campus UVic de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) que han cursat un programa de mobilitat a l’estranger, sigui...

Una treballadora i una usuària dels serveis de la Fundació Sant Andreu Salut

La UVic-UCC i la Fundació Sant Andreu Salut signen un conveni de col·laboració

La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), a través de la seva Càtedra de Cures Pal·liatives, i la Fundació Sant Andreu Salut (SAS), han signat un conveni marc de col·laboració amb l’objectiu de promoure relacions de caràcter acadèmic, científic i...

Concert de Festa Major de les orquestres Inclusiva de la UVic i Oberta de Centelles

Les orquestres Inclusiva de la UVic i Oberta de Centelles apleguen unes sis-centes persones en el concert de Festa Major

Unes sis-centes persones van omplir dimecres passat la plaça de la Catedral de Vic per assistir al concert de Festa Major de l’Orquestra Inclusiva de la UVic i l’Orquestra Oberta de Centelles, que va donar el tret de sortida als actes de la Festa Major...

Estudiants fent un mostreig

Els plàstics d’embalatge i les tovalloletes d’un sol ús són el contaminant més present als rius segons el projecte “Plastic Pirates”

Aquest és el tercer any que diferents escoles participen en el projecte de ciència ciutadana “Plastic Pirates”, que estudia els contaminants als rius des que es va implementar, l’any 2021, i que coordina el Centre Tecnològic BETA  de la Universitat de Vic - Universitat Central...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte