Vés al contingut

La Càtedra de Cures Pal·liatives de la UVic-UCC posa en marxa un curs d’atenció a les persones que viuen en centres residencials en un context de crisi

Curs de la Càtedra de Cures Pal·liatives

La Càtedra de Cures Pal·liatives de la UVic-UCC posa en marxa un curs d’atenció a les persones que viuen en centres residencials en un context de crisi

La situació generada per l’evolució de la pandèmia pel coronavirus SARS-CoV-2 i la malaltia que desencadena en les persones, la covid-19, ha afectat d’una manera molt intensa els centres residencials, i de manera especial les persones que hi viuen. La pandèmia ha comportat una estratègia d’intervenció d’alta intensitat assistencial centrada en les necessitats i adreçada a les persones que viuen als centres residencials, atesa les seves circumstàncies d’especial vulnerabilitat i fragilitat. Per tal de millorar les competències professionals i directives del sector residencial per respondre a situacions de crisis, la Càtedra de Cures Pal·liatives de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) en col·laboració amb el Departament de Salut i el Departament de Drets Socials, ha posat en marca el ‘Curs per a l’atenció integral i integrada de persones al sector residencial en context de crisi’.

Partint de la situació viscuda amb la covid-19, la intenció és que el curs sigui d’utilitat per a tot tipus de situacions, amb una perspectiva sistèmica i de futur. L’objectiu d’aquest curs se centra a millorar les competències professionals i directives per a respondre a situacions de crisis, partint de la situació viscuda amb covid-19, però amb utilitat per a tot tipus de situacions, amb una perspectiva sistèmica i de futur.

Un curs per millorar competències

El ‘Curs per a l’atenció integral i integrada de persones al sector residencial en context de crisi’ consisteix en 14 sessions audiovisuals, que descriuen les necessitats d’atenció i les accions per atendre-les, i les necessitats de les persones amb malalties avançades, tant des del punt de vista sanitari com del psicosocial i existencial. A l’inici de les sessions, en les quals també participen professionals de l’atenció primària, es donen recomanacions per a situacions diverses com la presa de decisions, la cura de l’equip, o els aspectes de gestió. El curs es complementa amb sessions virtuals de suport.

El curs s’inscriu en un conjunt d’activitats de recerca, suport psicosocial i formació al sector residencial. Aquesta activitat formativa pretén donar resposta a un dels factors que ha generat més impacte en els professionals i les organitzacions en la pandèmia, que és la necessitat de millorar les competències dels professionals assistencials i dels equips responsables en l’atenció de persones residents. D’una manera especial aquesta necessitat es fa evident en situacions de crisi com les que estem vivint, però alhora han de capacitar per donar resposta a tot tipus de situacions complexes.

Aquesta primera edició del curs, que va començar el 14 de juny, compta amb la participació de 100 centres residencials i està previst que es facin diferents edicions del curs al llarg d’aquest any i del vinent per facilitar-hi l’accés a tots els centres residencials Catalunya. La previsió és que cada edició del curs tingui una durada de vuit mesos per facilitar l’organització interna de cada centre, ja que la formació i el suport dels professionals és una de les millors eines que es poden donar per respondre a aquesta crisi i millorar la qualitat d’atenció a les persones i la cura dels professionals, reconeixent el compromís d’aquests últims i de les organitzacions en la resposta a la pandèmia.

Share in social networks:

Notícies

Intervenció de la recent doctora Núria Riera Molist en l'activitat Taller de tesis doctorals

Doctorat en Equilibri, una nova activitat per promoure el benestar emocional dels doctorands

Fruit d’una nova col·laboració conjunta entre l’Escola de Doctorat i el Servei de Suport a l’Estudiant de la UVic-UCC, neix l’activitat Doctorat en equilibri. Es tracta d’un espai de trobada grupal, de caràcter mensual, dirigit a doctorands i doctorandes de la Universitat i estructurat en...

Empar Moliner i Txell Vilamala

Empar Moliner: “L’acte de llegir és d’una complexitat absoluta i s’ha de practicar”

Amb el Paranimf ple a vessar, Empar Moliner va inaugurar ahir el cicle de conferències “Dones i literatura”, organitzat per la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) amb l’objectiu d’apropar al públic la trajectòria literària de tres autores contemporànies. Acompanyada de la...

benvinguda nous alumnes aula gent gran osona

Les aules d’extensió universitària de la gent gran d’Osona i de Centelles inauguren el curs 2024-2025

Coincidint amb l’inici del curs acadèmic, les dues aules d’extensió universitària de la gent gran de la UVic, la d’Osona i la de Centelles, han reprès la seva activitat. Ambdues aules han dut a terme els actes d’obertura del curs i començaran la seva programació...

Tortugues nascudes aquest estiu a la platja de la Savinosa (Tarragona)

La nidificació de la tortuga babaua a costes d’Espanya, França i Itàlia amplia la coordinació del CT BETA amb institucions estrangeres

Ja fa uns deu anys que la tortuga babaua (Caretta caretta) busca niar a platges més fredes que les de Grècia, Turquia, Xipre i Israel, on habitualment feia la seva posta. Aquesta colonització es deu a l’augment de la temperatura de l’aigua pel...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte