Vés al contingut

La Càtedra de Cures Pal·liatives de la UVic-UCC posa en marxa un curs d’atenció a les persones que viuen en centres residencials en un context de crisi

Curs de la Càtedra de Cures Pal·liatives

La Càtedra de Cures Pal·liatives de la UVic-UCC posa en marxa un curs d’atenció a les persones que viuen en centres residencials en un context de crisi

La situació generada per l’evolució de la pandèmia pel coronavirus SARS-CoV-2 i la malaltia que desencadena en les persones, la covid-19, ha afectat d’una manera molt intensa els centres residencials, i de manera especial les persones que hi viuen. La pandèmia ha comportat una estratègia d’intervenció d’alta intensitat assistencial centrada en les necessitats i adreçada a les persones que viuen als centres residencials, atesa les seves circumstàncies d’especial vulnerabilitat i fragilitat. Per tal de millorar les competències professionals i directives del sector residencial per respondre a situacions de crisis, la Càtedra de Cures Pal·liatives de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) en col·laboració amb el Departament de Salut i el Departament de Drets Socials, ha posat en marca el ‘Curs per a l’atenció integral i integrada de persones al sector residencial en context de crisi’.

Partint de la situació viscuda amb la covid-19, la intenció és que el curs sigui d’utilitat per a tot tipus de situacions, amb una perspectiva sistèmica i de futur. L’objectiu d’aquest curs se centra a millorar les competències professionals i directives per a respondre a situacions de crisis, partint de la situació viscuda amb covid-19, però amb utilitat per a tot tipus de situacions, amb una perspectiva sistèmica i de futur.

Un curs per millorar competències

El ‘Curs per a l’atenció integral i integrada de persones al sector residencial en context de crisi’ consisteix en 14 sessions audiovisuals, que descriuen les necessitats d’atenció i les accions per atendre-les, i les necessitats de les persones amb malalties avançades, tant des del punt de vista sanitari com del psicosocial i existencial. A l’inici de les sessions, en les quals també participen professionals de l’atenció primària, es donen recomanacions per a situacions diverses com la presa de decisions, la cura de l’equip, o els aspectes de gestió. El curs es complementa amb sessions virtuals de suport.

El curs s’inscriu en un conjunt d’activitats de recerca, suport psicosocial i formació al sector residencial. Aquesta activitat formativa pretén donar resposta a un dels factors que ha generat més impacte en els professionals i les organitzacions en la pandèmia, que és la necessitat de millorar les competències dels professionals assistencials i dels equips responsables en l’atenció de persones residents. D’una manera especial aquesta necessitat es fa evident en situacions de crisi com les que estem vivint, però alhora han de capacitar per donar resposta a tot tipus de situacions complexes.

Aquesta primera edició del curs, que va començar el 14 de juny, compta amb la participació de 100 centres residencials i està previst que es facin diferents edicions del curs al llarg d’aquest any i del vinent per facilitar-hi l’accés a tots els centres residencials Catalunya. La previsió és que cada edició del curs tingui una durada de vuit mesos per facilitar l’organització interna de cada centre, ja que la formació i el suport dels professionals és una de les millors eines que es poden donar per respondre a aquesta crisi i millorar la qualitat d’atenció a les persones i la cura dels professionals, reconeixent el compromís d’aquests últims i de les organitzacions en la resposta a la pandèmia.

Share in social networks:

Notícies

Oficialització del conveni del CEEAF amb la Federació Catalana de Voleibol

El CEEAF assessorarà tres entitats de voleibol en preparació física i prevenció de lesions

El Centre d’Estudis en Esports i Activitat Física (CEEAF) de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) desenvoluparà estratègies de preparació física, prevenció de lesions i millora del rendiment esportiu amb tres entitats de l’àmbit del voleibol: la Federació Catalana de Voleibol...

Maria Gayà, guanyadora del Premi Vicenç Fisas 2024

Un estudi sobre la incorporació de microalgues en la dieta humana rep el premi Vicenç Fisas de la Fundació La Farga

Un estudi sobre la incorporació de microalgues a la dieta humana ha merescut el Premi Vicenç Fisas que concedeix anualment la Fundació La Farga. L’autora, Maria Gayà i Rosselló, estudiant de Biotecnologia a la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la Universitat de Vic...

Jordi Gené

Jordi Gené protagonitza la segona sessió dels Growth Mornings parlant sobre els paral·lelismes entre l’empresa i l’automobilisme

Amb l’objectiu d'aprofundir en els factors clau que marquen la diferència entre competir i guanyar, Jordi Gené ha protagonitzat la segona edició dels Growth Mornings, les píndoles informatives matinals organitzades per l’Escola de Postgrau de la UVic. En aquesta sessió formativa dirigida a empresaris i...

Aitor Piedra, Javier Peña i Joshua Colomar a l'acte de lliurament del premi Guardons de l'Esport 2024

El projecte SONAR del CEEAF, reconegut com a iniciativa emergent als Guardons de l’Esport 2024

El projecte SONAR, desenvolupat pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC, ha estat reconegut com a projecte emergent als Guardons de l’Esport 2024, lliurats per la Fundació Catalana per a l’Esport. Aquest projecte, que promou la prevenció de...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte