La Biblioteca Pilarin Bayés de Vic obre les portes al projecte Escola i Universitat
La primera setmana en què la Biblioteca Pilarin Bayés de Vic ha obert les portes al públic ja s’ha estrenat acollint estudiants dels graus de Mestre de la UVic i infants de les escoles de Vic en la primera edició del projecte Escola-Biblioteca-Universitat (EBU). EBU és una extensió del projecte Escola i Universitat, que des del curs 2019-2020 es desplega a la FETEP amb la voluntat de vincular al territori pràctiques de qualitat en la formació inicial dels graus de Mestre. Eduard Ramírez, degà de la FETEP, explica sobre aquest programa que: “és estratègic perquè permet traslladar la docència universitària a una altra entitat de la ciutat” i afegeix que l'EBU permet que “Vic esdevingui una ciutat més educadora que mai”.
La Biblioteca Pilarin Bayés és l’espai on, des d’aquesta setmana i fins a finals de novembre, els estudiants de 4t del doble grau en Mestre d’Educació Infantil/Mestre d’Educació Primària comparteixen una experiència educativa amb infants de 4t de Primària de l’escola Les Dominiques Vic. En concret, EBU s’estrena a través de l’assignatura de primer semestre Didàctica del Llenguatge II i, més particularment, desenvolupant un projecte per millorar l’expressió escrita dels alumnes de Les Dominiques.
Durant sis dimarts, els estudiants del doble grau s’ocupen de dissenyar, implementar i avaluar una intervenció didàctica per tal que els infants de 4t de primària aprenguin a escriure dos tipus de textos: un article d’opinió i una fitxa tècnica. Les sessions tenen lloc els dimarts entre les 9 i les 10.30 h en diferents espais de la biblioteca (sobretot a la planta baixa i el primer pis), on cada estudiant de la UVic té assignat un alumne amb qui treballa l’expressió escrita de manera individualitzada. Les docents que hi participen són Mariona Casas (UVic), i Anna Pradell i Ester Alcántara (Les Dominiques Vic).
Amb vista al segon semestre, la participació en el projecte EBU continua mitjançant l’assignatura homòloga de Didàctica del Llenguatge II, que s’imparteix al grau en Mestre d’Educació Primària.
Notícies
Un estudi sobre la incorporació de microalgues en la dieta humana rep el premi Vicenç Fisas de la Fundació La Farga
Un estudi sobre la incorporació de microalgues a la dieta humana ha merescut el Premi Vicenç Fisas que concedeix anualment la Fundació La Farga. L’autora, Maria Gayà i Rosselló, estudiant de Biotecnologia a la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la Universitat de Vic...
Jordi Gené protagonitza la segona sessió dels Growth Mornings parlant sobre els paral·lelismes entre l’empresa i l’automobilisme
Amb l’objectiu d'aprofundir en els factors clau que marquen la diferència entre competir i guanyar, Jordi Gené ha protagonitzat la segona edició dels Growth Mornings, les píndoles informatives matinals organitzades per l’Escola de Postgrau de la UVic. En aquesta sessió formativa dirigida a empresaris i...
El projecte SONAR del CEEAF, reconegut com a iniciativa emergent als Guardons de l’Esport 2024
El projecte SONAR, desenvolupat pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC, ha estat reconegut com a projecte emergent als Guardons de l’Esport 2024, lliurats per la Fundació Catalana per a l’Esport. Aquest projecte, que promou la prevenció de...
La salut mental serà l’eix temàtic del 7è Congrés Storytelling i del III Congrés del grup de recerca ISaMBeS de la UVic-UCC, aquesta setmana
Dos esdeveniments al voltant de la salut mental tindran cita aquesta setmana, els dies 27 i 28 de novembre, al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC): la setena edició del congrés International Conference Storytelling Revisited i el III...