Vés al contingut

Es presenten els projectes d’Art i Escola, que enguany han tractat el ‘refugi’ com a tema central

Presentació dels projectes Art i Escola

Es presenten els projectes d’Art i Escola, que enguany han tractat el ‘refugi’ com a tema central

Alumnat d’educació infantil, primària i secundària de 36 centres escolars provinents d’Osona, el Bages, el Vallès Oriental, el Solsonès i el Moianès, han posat en comú aquesta setmana a l’Aula Magna els treballs artístics portats a terme en el marc del projecte Art i Escola que impulsa ACVIC, Centre d’Arts Contemporànies i el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona amb el suport de la UVic i altres entitats.

El projecte Art i Escola, que enguany arriba a la vuitena edició, té per objectiu promoure i donar valor a la presència de l’art a l’escola proposant un tema de reflexió que sigui prou ampli perquè es pugui treballar de forma interdisciplinària des d’àmbits tan diversos com les ciències socials, les ciències naturals, l’educació visual i plàstica, la tecnologia, les matemàtiques o la informàtica. Enguany, el tema proposat ha estat el refugi, entès com a lloc físic de protecció, però també com un valor simbòlic.

La novetat d’enguany és que els grups han presentat els seus projectes d’una manera original fent ús de l’escenificació i la teatralització. En total s’han presentat 37 treballs, els quals es podran veure exposants en diferents formats com ara vídeo, fotografia, pintura, dibuix, escultura, instal·lació o acció, al Centre d’Arts Contemporànies de maig a juliol.

El programa també inclou jornades de treball adreçades al professorat, que serveixen per posar en comú el treball que s’està portant a terme a les escoles i fer assessorament sobre els continguts i la metodologia emprats.  Les professores del departament de Didàctica de les Arts i de les Ciències de la Facultat de Ciències Humanes, Montsita Rierola i Assumpta Cirera, col·laboren en el projecte realitzant l’assessorament als centres i als educadors.

Share in social networks:

Notícies

Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’

Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’

La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...

Meritxell Mondejar, Montserrat Vall i Anna Bonafont

Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys

Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...

Gemma Fuster

Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat

Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...

Representants del consorci del projecte PROCON, a la UVic-UCC

Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran

La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte