Els estudiants de primer han tornat a les aules aquesta setmana
Coincidint amb l’inici del segon semestre, els estudiants de primer curs de la UVic han pogut trepitjar el campus per assistir a classes presencials de forma regular després de quatre mesos. Ho ha permès la flexibilització de les restriccions epidemiològiques acordades entre el PROCICAT, el Govern i les universitats per afavorir la socialització dels estudiants de nou accés.
El retorn a la presencialitat no serà al 100%, sinó que es retornarà al model "híbrid" de principis de curs, en què es prioritza la impartició de classes teòriques en format virtual, i les d’ordre més pràctic en format presencial. “L’objectiu és fer tanta presencialitat com la pandèmia ens permeti, i que tots els estudiants de primer, en funció de l’organització de cada grau, puguin veure augmentada la seva presència a l’aula”, afirma la vicerectora d’Ordenació Acadèmica de la UVic, Cristina Vaqué.
La mesura, que afecta un total de 1.402 estudiants al campus Vic i 496 al campus de Manresa, es fa en grups reduïts, fent ús de les mascaretes, mantenint les distàncies i ventilant els espais.
Pel que fa a la resta de cursos es mantenen les mesures iniciades el 15 d’octubre que cenyeixen l’activitat presencial únicament a les pràctiques i les avaluacions que s’hagin programat en aquesta modalitat.
La flexibilització de les restriccions ha provocat haver de fer canvis i reajustaments en les programacions de cada titulació, la qual cosa ha estat possible “gràcies a la capacitat d’adaptació constant que han mostrat tant els estudiants com els docents”, conclou Cristina Vaqué.
Notícies
Un estudi sobre la incorporació de microalgues en la dieta humana rep el premi Vicenç Fisas de la Fundació La Farga
Un estudi sobre la incorporació de microalgues a la dieta humana ha merescut el Premi Vicenç Fisas que concedeix anualment la Fundació La Farga. L’autora, Maria Gayà i Rosselló, estudiant de Biotecnologia a la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la Universitat de Vic...
Jordi Gené protagonitza la segona sessió dels Growth Mornings parlant sobre els paral·lelismes entre l’empresa i l’automobilisme
Amb l’objectiu d'aprofundir en els factors clau que marquen la diferència entre competir i guanyar, Jordi Gené ha protagonitzat la segona edició dels Growth Mornings, les píndoles informatives matinals organitzades per l’Escola de Postgrau de la UVic. En aquesta sessió formativa dirigida a empresaris i...
El projecte SONAR del CEEAF, reconegut com a iniciativa emergent als Guardons de l’Esport 2024
El projecte SONAR, desenvolupat pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC, ha estat reconegut com a projecte emergent als Guardons de l’Esport 2024, lliurats per la Fundació Catalana per a l’Esport. Aquest projecte, que promou la prevenció de...
La salut mental serà l’eix temàtic del 7è Congrés Storytelling i del III Congrés del grup de recerca ISaMBeS de la UVic-UCC, aquesta setmana
Dos esdeveniments al voltant de la salut mental tindran cita aquesta setmana, els dies 27 i 28 de novembre, al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC): la setena edició del congrés International Conference Storytelling Revisited i el III...