Vés al contingut

El projecte Crossroads, del CEIG de la UVic-UCC, ja disposa d’un esborrany de la guia de bones pràctiques

Reunió de treball telemàtica del projecte Crossroads

El projecte Crossroads, del CEIG de la UVic-UCC, ja disposa d’un esborrany de la guia de bones pràctiques

Els quatre socis del projecte europeu Crossroads, liderat pel Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere (CEIG) de la UVic-UCC, van tenir la tercera reunió de treball el passat 21 de gener. La sessió va servir per continuar aprofundint en l’intercanvi de pràctiques socials i educatives orientades a reduir l’abandonament escolar prematur i per avaluar el primer esborrany de guia de bones pràctiques per al professorat que s’està preparant junt amb un recull d’eines i metodologies. En aquest projecte sobre la reducció de l’abadonament escolar en etapes educatives postobligatòries hi participen, a més de la UVic-UCC, Udraga Za Ljudska Prava i Gradansku Participaciju (Croàcia), Fundacja Laboratorium Zmiany (Polònia) i Pour la Solidarite (Bèlgia).

“En aquesta reunió vam revisar, discutir i veure com podíem millorar aquest esborrany de guia que ja tenen tots els socis del projecte perquè hi facin aportacions abans d’acabar el febrer”, explica Mar Binimelis, coordinadora del projecte. L’objectiu és que posteriorment, durant els mesos de març, abril i maig, el contingut de la guia es treballi de manera pràctica amb diversos focus groups. Aquests focus groups estaran formats per docents i joves dels diferents països participants al projecte que es complementaran entre ells. Així, hi participaran estudiants de secundària, estudiants universitaris, professorat d’institut, professorat d’universitat i també la col·laboració d’un soci que treballa amb joves que viuen en situacions conflictives o difícils.

L’esborrany de la guia de bones pràctiques -un document que està previst que pugui estar disponible l’estiu del 2021- està formada per una primera part de caire més teòric, en la qual s’exposen els motius de l’abandonament escolar prematur, qüestions de gènere i qüestions d’apoderament, entre altres, des d’una perspectiva interseccional. La segona part de la guia és més pràctica i recull diverses activitats i recursos perquè el personal docent pugui aplicar-los als seus respectius contextos.

La propera reunió de treball del projecte Crossroads serà abans de l’estiu a Barcelona, tot i que en funció de la situació epidemiològica del moment, és probable que es faci en línia, igual que aquesta última, que s’havia d’haver fet a Croàcia per enfortir les relacions entre els socis. La reunió de llançament del projecte va fer-se ara fa just un any, el gener del 2020, i està previst que Crossroads es desenvolupi fins al 31 de gener del 2022.

El projecte Crossroads té per objectiu donar a conèixer metodologies i compartir experiències similars que s’han desenvolupat en altres països europeus per donar resposta al problema de l’abandonament escolar postobligatori, un cop acabada l’educació secundària com ara el batxillerat, els cicles formatius professionals o la universitat, a causa de diversos eixos de desigualtat com poden ser el gènere, l’origen, la classe social, l’ètnia o el sexe. L’equip coordinador del projecte, finançat per la convocatòria Erasmus+ de la Comissió Europea, està format per Mar Binimelis (TRACTE), Gerard Coll-Planes de GETLIHC, Núria Simó del GREUV, Gloria García-Romeral, tècnica de recerca i gestora de projectes Gloria García-Romeral; i Rita Sarda, becària del CEIG.

Share in social networks:

Notícies

Acte de lliurament de premis tfg Innova

Alumnes de Nutrició Humana i Dietètica s’enduen quatre dels cinc premis TFG Innova Talent finançats per la Fundació Caixa d’Enginyers

 Aquest divendres va tenir lloc a la UVic l’acte de lliurament dels Premis TFG Innova-Talent UVic-UCC 2024, que finança la Fundació Caixa d’Enginyers amb una aportació de 3.700 euros. Aquests premis reconeixen els treballs de fi de grau (TFG) dels estudiants que opten per seguir...

Vic IDays edició 2023

La UVic-UCC acollirà els Vic i-Days 2024 sota el lema “Respirathon: innovar per respirar millor”

La tercera edició dels Vic i-Days tindrà lloc els pròxims dies 7 i 8 de novembre a la Facultat de Medicina de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Aquest hackathon o campionat europeu d’innovació en l’àmbit de la salut estarà dedicat...

La Biblioteca de la UVic actualitza la guia de citacions APA

La Biblioteca de la UVic actualitza la guia de citacions APA i inclou citacions d'IA i xarxes socials

La Biblioteca de la UVic ha actualitzat la Guia per elaborar citacions bibliogràfiques en format APA (7a edició) en català, basada en el Manual de publicacions de l'American Psychological Association (APA). El format APA de citació és un dels recomanats per la Biblioteca.Entre...

Intervenció de la recent doctora Núria Riera Molist en l'activitat Taller de tesis doctorals

Doctorat en Equilibri, una nova activitat per promoure el benestar emocional dels doctorands

Fruit d’una nova col·laboració conjunta entre l’Escola de Doctorat i el Servei de Suport a l’Estudiant de la UVic-UCC, neix l’activitat Doctorat en equilibri. Es tracta d’un espai de trobada grupal, de caràcter mensual, dirigit a doctorands i doctorandes de la Universitat i estructurat en...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte