Vés al contingut

El projecte Crossroads, del CEIG de la UVic-UCC, ja disposa d’un esborrany de la guia de bones pràctiques

Reunió de treball telemàtica del projecte Crossroads

El projecte Crossroads, del CEIG de la UVic-UCC, ja disposa d’un esborrany de la guia de bones pràctiques

Els quatre socis del projecte europeu Crossroads, liderat pel Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere (CEIG) de la UVic-UCC, van tenir la tercera reunió de treball el passat 21 de gener. La sessió va servir per continuar aprofundint en l’intercanvi de pràctiques socials i educatives orientades a reduir l’abandonament escolar prematur i per avaluar el primer esborrany de guia de bones pràctiques per al professorat que s’està preparant junt amb un recull d’eines i metodologies. En aquest projecte sobre la reducció de l’abadonament escolar en etapes educatives postobligatòries hi participen, a més de la UVic-UCC, Udraga Za Ljudska Prava i Gradansku Participaciju (Croàcia), Fundacja Laboratorium Zmiany (Polònia) i Pour la Solidarite (Bèlgia).

“En aquesta reunió vam revisar, discutir i veure com podíem millorar aquest esborrany de guia que ja tenen tots els socis del projecte perquè hi facin aportacions abans d’acabar el febrer”, explica Mar Binimelis, coordinadora del projecte. L’objectiu és que posteriorment, durant els mesos de març, abril i maig, el contingut de la guia es treballi de manera pràctica amb diversos focus groups. Aquests focus groups estaran formats per docents i joves dels diferents països participants al projecte que es complementaran entre ells. Així, hi participaran estudiants de secundària, estudiants universitaris, professorat d’institut, professorat d’universitat i també la col·laboració d’un soci que treballa amb joves que viuen en situacions conflictives o difícils.

L’esborrany de la guia de bones pràctiques -un document que està previst que pugui estar disponible l’estiu del 2021- està formada per una primera part de caire més teòric, en la qual s’exposen els motius de l’abandonament escolar prematur, qüestions de gènere i qüestions d’apoderament, entre altres, des d’una perspectiva interseccional. La segona part de la guia és més pràctica i recull diverses activitats i recursos perquè el personal docent pugui aplicar-los als seus respectius contextos.

La propera reunió de treball del projecte Crossroads serà abans de l’estiu a Barcelona, tot i que en funció de la situació epidemiològica del moment, és probable que es faci en línia, igual que aquesta última, que s’havia d’haver fet a Croàcia per enfortir les relacions entre els socis. La reunió de llançament del projecte va fer-se ara fa just un any, el gener del 2020, i està previst que Crossroads es desenvolupi fins al 31 de gener del 2022.

El projecte Crossroads té per objectiu donar a conèixer metodologies i compartir experiències similars que s’han desenvolupat en altres països europeus per donar resposta al problema de l’abandonament escolar postobligatori, un cop acabada l’educació secundària com ara el batxillerat, els cicles formatius professionals o la universitat, a causa de diversos eixos de desigualtat com poden ser el gènere, l’origen, la classe social, l’ètnia o el sexe. L’equip coordinador del projecte, finançat per la convocatòria Erasmus+ de la Comissió Europea, està format per Mar Binimelis (TRACTE), Gerard Coll-Planes de GETLIHC, Núria Simó del GREUV, Gloria García-Romeral, tècnica de recerca i gestora de projectes Gloria García-Romeral; i Rita Sarda, becària del CEIG.

Share in social networks:

Notícies

Maria Gayà, guanyadora del Premi Vicenç Fisas 2024

Un estudi sobre la incorporació de microalgues en la dieta humana rep el premi Vicenç Fisas de la Fundació La Farga

Un estudi sobre la incorporació de microalgues a la dieta humana ha merescut el Premi Vicenç Fisas que concedeix anualment la Fundació La Farga. L’autora, Maria Gayà i Rosselló, estudiant de Biotecnologia a la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la Universitat de Vic...

Jordi Gené

Jordi Gené protagonitza la segona sessió dels Growth Mornings parlant sobre els paral·lelismes entre l’empresa i l’automobilisme

Amb l’objectiu d'aprofundir en els factors clau que marquen la diferència entre competir i guanyar, Jordi Gené ha protagonitzat la segona edició dels Growth Mornings, les píndoles informatives matinals organitzades per l’Escola de Postgrau de la UVic. En aquesta sessió formativa dirigida a empresaris i...

Aitor Piedra, Javier Peña i Joshua Colomar a l'acte de lliurament del premi Guardons de l'Esport 2024

El projecte SONAR del CEEAF, reconegut com a iniciativa emergent als Guardons de l’Esport 2024

El projecte SONAR, desenvolupat pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC, ha estat reconegut com a projecte emergent als Guardons de l’Esport 2024, lliurats per la Fundació Catalana per a l’Esport. Aquest projecte, que promou la prevenció de...

Els congressos de salut mental tindran lloc aquesta setmana

La salut mental serà l’eix temàtic del 7è Congrés Storytelling i del III Congrés del grup de recerca ISaMBeS de la UVic-UCC, aquesta setmana

Dos esdeveniments al voltant de la salut mental tindran cita aquesta setmana, els dies 27 i 28 de novembre, al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC): la setena edició del congrés International Conference Storytelling Revisited i el III...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte