El Projecte Camins edita materials pedagògics per afavorir la igualtat d’oportunitats
El projecte Camins, impulsat des del Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere de la UVic-UCC, ha culminat els dos anys de treball amb l’edició de diferents recursos pedagògics adreçats als centres educatius i a la societat per tal d’afavorir la igualtat d’oportunitats i conscienciar sobre la incorporació de la perspectiva intercultural i de gènere als centres educatius. Un d’aquests materials és la guia “Una mirada crítica a l’educació des d’una perspectiva intercultural i de gènere”, que s’adreça a professors i professores de secundària per tal de conscienciar-los en “l’acompanyament del jovent en el seu creixement com a persones crítiques, lliures i compromeses en la construcció d’un món més lliure i igualitari”. Aquesta guia, juntament amb diferents vídeos com el de “trajectòries educatives”, s’han tirat endavant a través d’una ajuda de l’Obra Social de “la Caixa”. A més, el projecte també compta amb el suport de l’Institut Català de les Dones, el DIXIT i els ajuntaments de Vic, Manlleu i Torelló.
Dimecres es va fer una sessió de cloenda del projecte a la sala Segimon Serrallonga, que va servir per presentar aquests materials així com fer una taula rodona entre mentores, participants i treballadores socials que va reunir una trentena de persones. El projecte ha involucrat els grups de recerca GETLIHC, GREUV i TRACTE i ha estat coordinat per l’exestudiant i dinamitzadora del projecte Sumia El Bachiri.
El projecte Camins va néixer el setembre del 2017 amb l’objectiu de fomentar trajectòries d’èxit educatiu entre noies joves d’origen marroquí de la comarca d’Osona, després d’haver detectat dificultats per continuar els estudis postobligatoris per la manca de referents i d’informació. Fins avui, 75 noies entre mentores i participants s’han involucrat en aquesta iniciativa que ha reunit participants que cursen des de 3r d’ESO fins a segon de Batxillerat. Totes són d’origen marroquí i totes viuen a la comarca d’Osona, però malgrat aquestes característiques comunes cada una ha reflexionat i ha explorat la seva realitat acompanyades de mentores que han arribat a la Universitat i que els han permès valorar la seva trajectòria a través de les seves característiques personals, xarxes relacionals i espais d’aprenentatge.
Notícies
El projecte SONAR del CEEAF, reconegut com a iniciativa emergent als Guardons de l’Esport 2024
El projecte SONAR, desenvolupat pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC, ha estat reconegut com a projecte emergent als Guardons de l’Esport 2024, lliurats per la Fundació Catalana per a l’Esport. Aquest projecte, que promou la prevenció de...
La salut mental serà l’eix temàtic del 7è Congrés Storytelling i del III Congrés del grup de recerca ISaMBeS de la UVic-UCC, aquesta setmana
Dos esdeveniments al voltant de la salut mental tindran cita aquesta setmana, els dies 27 i 28 de novembre, al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC): la setena edició del congrés International Conference Storytelling Revisited i el III...
Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’
La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...
Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys
Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...